Tor & Black @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Tor & Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:05

Ik had vandaag men digi mee om te gaan rijden en daar zijn volgende foto's het resultaat van.
Tor is de appelschimmel (hengst, eigenlijk niet mijn verzorgpaard, maar hij wou niet luisteren dus ben ik er even mee gaan rijden terwijl Katrien foto's trok) en Black dus de zwarte (merrie en mijn eigenlijke verzorgpaard)

Afbeelding
Standfoto, hij was de hele tijd met z'n hoofd aan het zwaaien dus hangen de teugels er maar wat vaagjes bij Tong uitsteken

Afbeelding
Standfoto van vooren hoezo eigenwijs? Tong uitsteken

Afbeelding
Katrien weer op Tor

Afbeelding
Zwart duiveltje even herinstappen (ja ik weet dat ik eigenlijk te groot voor d'r ben, maar ze kan het best dragen hoor)

Afbeelding
Zwart duiveltje @ volte (nee d'r zadel ligt nooit goed,vandaar ook die staartriem, boomloos zadel in aantocht)

Afbeelding
Zwart duiveltje in draf (ohoh waar ga ik heen??? Heb ik soms een zieke radijs gezien?)

Filmpje van mij&Tor
Aangezien ik hem dus even reed om hem beter te laten luisteren zit ik dus nog veel met mijn benen te werken, loopt hij niet altijd even ontspannen en schudt hij nogal wat met zijn hoofd.

een reactie zou leuk zijn Lachen

Lauss_

Re: Tor & Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:10

sorry hoor maar eerlijk gezegt vind ik je wel veel te groot voor die pony. en het zadel lijkt me ook niet echt goed liggen..
vooor de rest vind ik de zwarte pony wel mooi lopen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:14

Waarom klim je op een pony als je weet dat je er te groot voor bent?
Waarom rijdt je met een zadel als je weet dat het niet goed ligt?
Een staartriem is geen oplossing voor een niet passend zadel. Ik vind je veel te groot ondanks dat het een leuke pony is om te zien

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:16

Laura_horse schreef:
sorry hoor maar eerlijk gezegt vind ik je wel veel te groot voor die pony. en het zadel lijkt me ook niet echt goed liggen..
vooor de rest vind ik de zwarte pony wel mooi lopen

Het zadel ligt ook helemaal niet goed, ze krijgt binnenkort (max. 2 weken) een ander, boomloos zadel (ze heeft geen schoft) maar tot dan moet ik het met dit zadel doen en me behelpen met een staartriem. Voor deze foto's genomen zijn heeft ze overigens een tijd geweigerd om een deftige volte te lopen met als gevolg dat ze een eindje door de bak heeft zitten crossen waardoor d'r zadel nog slechter ligt dan gewoonlijk.

@Sappos: omdat ik niet het gevoel heb dat ze moeite heeft om me te dragen, en ze anders toch maar in de wei of op stal veel te dik staat te worden en nooit buiten komt. Ik rij d'r ook maximum 3 keer in de week een uurtje, meestal 2x en ze hoeft nooit echt zwaar te werken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:19

Ja maar waarom rijden? Er zijn toch nog 1001 andere mogelijkheden om een pony beweging te geven?
Jouw grootte stort mij iig minder dan het echt heel slechte zadel. Ik denk dat je nog beter niet kunt rijden dat doorrijden met dit zadel

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:20

ok, hier komt ook mijn mening.
Als je weet dat het zadel niet goed ligt... waarom rijd je er dan mee?
de combi is ook niet echt ideaal.

De schimmel is trouwens een leuk dier

Nog even een toevoeging:
als je d'r rijd omdat ze anders dik staat te worden o.i.d.
Zoek er dan een bijrijdstertje voor die er wel op past.
Of ga haar lekker longeren, wandelen, fietsen en lange lijnen werk.

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:21

Ik vind die Tor wel een mooie pony zeg!

Tja ik snap wel dat je graag wilt rijden op je verzorgpony, maar als je dan al wilt rijden, wacht dan nog even max die twee weken af. Je bent al groot, met je zadel belemmer je de pony nogeens extra. Zet haar dan in de tussentijd op andere manieren aan het werk.
Wel een leuk pony'tje om te zien!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:24

Sappos schreef:
Ja maar waarom rijden? Er zijn toch nog 1001 andere mogelijkheden om een pony beweging te geven?
Jouw grootte stort mij iig minder dan het echt heel slechte zadel. Ik denk dat je nog beter niet kunt rijden dat doorrijden met dit zadel

Ik longeer d'r ook altijd voor ik ga rijden zodat ze al wat opgewarmd is & ik rij ook weleens zonder zadel, maar om bij de piste te geraken moeten we een stuk over de baan, en aangezien ze nu niet de meest verkeersmakke of rustige pony is vind ik het te onveilig om zonder zadel de baan op te gaan.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:24

Sorry maar het ziet er niet echt uit naar mijn mening. Ik snap niet dat je op zo'n zadel gaat zitten. Bovendien ben je gewoon te groot en te zwaar voor de pony. Een boomloos zadel is nog slechter voor jou aangezien jouw gewicht dan minder verdeeld wordt en je puntsbelasting krijgt. In jouw geval dus onacceptabel in mijn ogen.

Ga die pony lekker longeren end aangezien ze hier echt niet beter van wordt en leg er alsjeblieft geen boomloos op. De schimmel is qua maat beter maar het rijden ziet er niet echt lekker uit. Pobeer hem van voor er iets meer uit te rijden.

Het zijn wel beide erg leuke pony's, hoe oud zijn ze?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:25

wáárom, wáárom ga je er TOCH op, als je wéét dat het zadel niet deugt? dan rij je die twee weken toch gewoon even niet? ik begrijp hier werkelijk waar helemaal niets van. ik heb er dan ook geen goed woord voor over.

verder ga ik met Nikki mee.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:30

Ze zijn beide 6 jaar oud.
Met dat boomloze zadel komt er ook een westerndoek, zodat de druk meer verdeeld wordt.
Moest het helemaal mij liggen zou ik wisselen van verzorgpony, maar Katrien heeft voor mij al gepobeerd op Black te rijden en ze heeft meer op de grond gelegen dan erop gezeten.
en 60 kilo is nu ook weer niet zooo zwaar he Tong uitsteken

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:33

Sorry, maar je bent volgens mij echt veel te groot en zwaar..
Daarnaast ziet 't er niet echt mooi uit.. zéker met zo'n zadel.
Volgens mij hoeft dat nieuwe zadel niet te komen, want je bent echt tegroot!
Ga gewoon longeren, wandelen, losgooien, vrijheidsdressuur, mennen oid.. er is genoeg te doen zonder dat je op die pony hoeft te zitten.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:35

sorry maar ik ben het met iedereen eens!
je bent te groot!
en het zadel past niet goed!
en nog wat waarom rijd je vriendin tor zelf niet hij moet toch van haar leren niet van jou zij moet de baas overhem worden als zij hem rijd anders word ze er nooit de baas over zij moet hem straffen niet jij Vork

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:39

60!!!?? nou dat vind ik voor dat pony'tje wel zwaar hoor.. hoe groot is ze?

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:47

Ik geloof dat ze de foto's neerzet voor opbouwende kritiek..
Maar als ik het anders kan brengen zeg ik het zo :
Meschien dat je haar minder moet gaan rijden?
En dan liever zónder zadel...
Veel met haar wandelen en longeren tot je een leuk meisje voor haar hebt gevonden.
Met de andere pony kan je denk ik wel vooruit of niet ?
Ik vind de foto's van de 1ste pony er leuk uit zijn maar de 2de geeft gewoon geen fijn beeld...

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:49

goh ik lees net dat je pony de heletijd loopt te zwaaien doet ze dat ook aan het halster of aleen met bit elke x met rijden als wel zou ik maar is naar dat gebit van het paardje kijken;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:50

_bloempje01_ schreef:
60!!!?? nou dat vind ik voor dat pony'tje wel zwaar hoor.. hoe groot is ze?

nou inderdaad. ik vind het echt niet normaal, je wéét dat dit zadel onmogelijk fijn kan zitten voor die pony. 60 kilo is beslist te veel, zelfs met een goed passend boomzadel. met een boomloos wordt je druk niet verdeeld, een westernpad is daar ook niet voor bedoeld, die vormt nl geen boom, alleen kussens. het zorgt dus voor vering, niet voor drukverdeling, daar is de boom immers voor. zonder zadel is in dit geval ook sterk af te raden, dan is er helemaal geen drukverdeling meer en komt al het gewicht op twee kleine vlakken, en minimaal op de ruimte daaromheen. het totale draagvlak zal nooit genoeg zijn om de druk voldoende te verdelen. zowiezo rijden erop, je kunt zóveel leuke dingen doen met zo'n pony, waarom moet je er per sé op?

de enige opbouwende kritiek die me hier gepast lijkt is: het is verstandiger om niet meer op deze pony te rijden, je zou aan mennen of VD kunnen denken, of LL werk. daarmee kan je ook écht goed worden en samen met de pony bezig zijn, zonder onbedoeld schade aan te richten.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:51

esthertjuh_ schreef:
Ik geloof dat ze de foto's neerzet voor opbouwende kritiek..
Maar als ik het anders kan brengen zeg ik het zo :
Meschien dat je haar minder moet gaan rijden?
En dan liever zónder zadel...
Veel met haar wandelen en longeren tot je een leuk meisje voor haar hebt gevonden.
Met de andere pony kan je denk ik wel vooruit of niet ?
Ik vind de foto's van de 1ste pony er leuk uit zijn maar de 2de geeft gewoon geen fijn beeld...

Zonder zadel heb je ook puntbelasting dan komt dus al het gewicht (wat dus teveel is) op een klein gedeelte van de rug net als bij een boomloos zadel. In mijn ogen dus echt geen optie. Boomloos zadel kan je wel doen maar dan gelijk een klein ruitertje erbij zoeken om erop te zitten Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:57

ga met tor lekker door met rijden heerlijke pony!

en met black: ga niet rijden
ga dit doen : vd nh longeren aan de hand door het bos wandele
mennen ?
maar rijde nee of zoek een klein berijdertje

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:04

60 kilo is niet veel nee als je op een groot paard gaat zitten maar op een pony van dit formaat is het gewoon teveel klaar.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:08

Het komt erop neer dat je beter gewoon kunt stoppen met rijden van deze pony.
Je bent te groot, te zwaar en je hebt niet eens een fatsoenlijk zadel om haar te rijden.
Sorry het kan echt gewoon niet, dat kun je die pony echt niet aan doen hoor. Net als of ze er dan nog plezier in heeft om te gaan rijden met jou. Niet echt lijkt me. Knipoog
Zoals al gezegt is kun je genoeg andere dingen met haar doen zonder erop te gaan zitten. En zoek anders inderdaad een kleiner ruitertje. Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:17

dat lijkt me een prima advies Kathy.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 09:21

Leuke pony's idd wat te groot, maar erger je je niet dood aan die honden die daar steeds zo blaffen??

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:11

Ik ziet hier echt met open mond naar te kijken Bloos! STOP alsjeblieft met het rijden op de zwarte pony!! Het meeste commentaar is al gegeven, ik ga in het geheel met merrieveulen en Kathy mee, en zal je ook niet nog verder lastigvallen met hetzelfde commentaar. MAAR ik hoop dat het na al deze waarschuwingen en reacties wél tot je doordringt dat dit absoluut niet meer kan. Doe die arme pony een plezier en ga er andere dingen mee doen. Er is nog zóveel meer dan alleen rijden..
Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic:
Shet aan de Lange Lijnen
Zo wordt je pony toch getraind (beter zelfs nog dan onder het zadel!) en belast je hem niet met jouw 60 kilo (wat echt veel te veel is voor zo'n pony).
Ik hoop echt dat het tot je doordringt dat je jouw pony hier totaal geen plezier mee doet, en uiteindelijk is dat toch het belangrijkst?! Dat jij én je pony plezier hebben in wat je doet!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:15

die schimmel is een leuke pony