Rennen vliegen duiken dooooorgaan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Rennen vliegen duiken dooooorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 19:41

Dat is vast wat Thinka als mantra in haar koppie heeft als we aan het springen zijn. Mèn wat gaat dat dingetje hard! Haha!

Thinka is de pony van trustHim (rachel) op bokt, en echt ontzettend gaaf! Omdat Rachel zelf niet van springen houdt, maar think en ik wél, spring ik af en toe met d'r. Normaal gesproken rijd ik op Amon, en voor degene die hem kennen, is het waarschijnlijk makkelijk te geloven dat het elke keer toch nét wat anders is, haha! Thinka past ongeveer 3 keer in hem, maar hij is ook zó leuk! Lovers Maargoed, in het begin is het dus altijd even wennen.

Vandaag ging het weer ontzettend lekker, zó lekker dat we hebben besloten dat ik over een maandje maar eens een oefenparcourtje moet gaan doen, en zelfs misschien ga starten met d'r. Gewoon voor de leuk, ik heb niet de behoefte om in het Z te komen ofzo (al zou ik het ook niet érg vinden als Thinka het gewoon leuk vind Clown ).

Nougoed, niemand die dat allemaal wat boeit, hier zijn de foto's (met dank aan Rachel en Ginny(banshee))

Afbeelding
Even laag inspringen, maar dat is natuurlijk een belediging voor Thinka Tong uitsteken Even laten zien dat ze heus wel hoger kan hoor!

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... G_0129.jpg

Afbeelding

Afbeelding
Haha, als ik deze foto zie, weet ik waarom er gezegd werd dat ze het best leuk zo doen in een cross! Clown

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... G_0142.jpg

Afbeelding
Gekke is dat ze het alleen doet bij brede sprongen..

Afbeelding
Foutje! Door mezelf, ik nam het bochtje te krap..

Afbeelding

Afbeelding
Tussendoor even 'afkoelen', want ze wordt echt ontzettend wakker, en dan nog terug rijden is (/vind ik) dan echt lastig

Afbeelding

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... hinka7.jpg

Afbeelding

Afbeelding
Oei.. Bloos

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... inka13.jpg

Afbeelding

Afbeelding
Haha, uitstappen met m'n blije hoofd Tong uitsteken

Ik ben echt superblij met de foto's, omdat ik altijd dacht dat mijn benen alle kanten op vlogen tijdens het springen, en ik mijn handen altijd heel netjes meegaf. Eh.. helaas dus, mijn benen liggen best netjes, al zeg ik het zelf, maar m'n handen zijn op sommige foto's echt om te jánken. Verdrietig Moet ik écht aan gaan werken, want ondanks dat ik met mijn zit haar niet echt tegenwerk, met mijn handen af en toe echt wel, en dat is jammer. Ze komt er tóch wel makkelijk overheen, maar vind het toch niet helemaal eerlijk, als ze zo goed springt, en dan elke keer in d'r mond gehangen wordt.

Nouja, tot zover mijn betoog, ik wil héél graag tips, commentaar, opmerkingen en weten of jullie denken dat het zou gaan lukken, een springwedstrijdje Cool

Liezzel

Re: Rennen vliegen duiken dooooorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:43

Doe alsjeblieft een andere cap op want deze past volgens mij niet want hij zit overal scheef en dan heb je er dus niks aan verder:
geef iets meer mee en pak hem beter op
verder leuk paardje!
xxx

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:44

Haha, geweldig. Volgens mij ziet hij spoken Tong uitsteken

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:47

Haha af en toe een aparte springtechniek maar ziet er verder wel goed uit Lachen Ik denk dat je genoeg mee geeft hoor ziet er goed uit Knipoog Ga zo door en leuk paardje Lachen!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:47

leuke pony Lachen
Ze springt netjes en zou inderdaad ook wel leuk kunnen crossen ja Knipoog
Ik vind dat je netjes zit je mag inderdaad alleen af entoe wel een klein beetje meer mee geven..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 19:48

Nou, ik heb onderhand al drie keer een nieuwe cap gekocht, en ze zitten állemaal scheef. Deze heb ik net een half jaar ofzo, hij is daar helemaal gepast, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het prima vind zo Bloos Kan wel misschien beter een lage staart indoen, zodat hij wat beter zit, maar ik ga echt niet nog een andere cap kopen, haha!

Bedankt allemaal voor het commentaar! Haha!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:54

bij de "rare'' sprongen om zo maar ff te zeggen zou je misschien iets dischter bij de hindernis kunnen rijden zodat de pony niet zo hoeft te strekken.
bijvoorbeeld bij foto 8 dan zet de pony te vroeg af en moet ze ver strekken
bij foto 10 springt ze goed eroverheen.

wel een gave pony om te zien Lachen

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:54

mm nou de cap zit echt verkeerd.. maar dit moet je natuurlijk zelf weten/.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:58

Ik vind dat ze af en toe wel erg eng gaat springen... Als ik heel eerlijk ben zou ik de volgende keren meer aan tempo controle gaan werken en minder de hoogte in gaan, zodat je dr wat beter kan gaan plaatsen...
Wat niet wegneemt dat ze t hogere werk ook echt wel simpel oppakt hoor! Vat me dus ook niet verkeerd op Knipoog

Wat de cap betreft: volgens mij heeft Joyce gewoon heel veel haar, waardoor die caps gek gaan zitten, want heb idd al meerdere bij haar scheef gezien Haha!

Mjiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:00

Whaha..
wel leuk..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:03

Wat een leuke fotos zeg Haha! Die Think kan wel erg goed springen Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:04

idd wat noukie zegt, zo dat ze niet overdreven hoeft te strekken, wat meer op basis tempo mischien een x in uitjes?

voor de rest zit je netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:08

Je ziet duidelijk dat ze veel te vroeg afzet en dat ze dus moeite heeft om over de sprong te komen, vandaar die beentjes.
Je moet tempo controle hebben en weten wanneer je haar voor de sprong iets vooruit of iets terug moet rijden, zo kun je ervoor zorgen dat ze goed uitkomt. Ik had altijd moeite om dat in te schatten bij mij heeft het goed geholpen om de galopsprongen voor de sprong te tellen. Succes! verder ziet het er leuk uit!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:14

ziet er goed uit Haha! thinka kan echt leuk springen Tong uitsteken

thinka was echt onwijs heet maar joyce naam haar dan weer terug in draf en toen aan laten galoperen voor de hindernis dus wel mooi opgelost. Een paar keer sprong ze ietjes te vroeg idd maar denk omdat thinka zo heet was Tong uitsteken

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:38

Trotse eigenaar meld zich ook maar even. De oxer hebben we ook niet verhoogd of verbreed, alleen de stijl omdat ze daar wel normaler overheen gaat. Thinka wordt echt heel erg heet en wordt dan lastig te rijden soms, maar joyce doet het erg netjes. Gewoon wat vaker komen oefenen om haar wat beter te leren plaatsen komt het wel goed. Thinka vind het dusdanig leuk dat ze af en toe een beetje te vroeg af wil gaan, aan de andere kant als de hindernis wat moeilijker is springt ze netter.

En ik heb Joyce ook al met diverse caps gezien en ze zitten altijd scheef

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:42

ziet er leuk uit:)

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:44

apart paardje mooi hééél mooi

en srry over springen heb ik geen verstand totáál niet mag niet meer springen van me ouders Boos!
wees er trots op leuk dier

en volgens mij zit die cap idd niet erg lekker

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:46

Erg leuke pony, ziet er ook goed uit. Je moet alleen inderdaad wel proberen beter onder de hindernis te komen zodat je wat meer de hoogte in kan, zou zonde zijn als je balken gaat tikken doordat ze vlak wordt want springen kan ie zeker.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:49

Gave pony zeg. Wow!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:57

Oeh daar is die leuke pony weer!

Ik zou om haar wat beter terug te rijden, ook eens een paar keer rijden als er géén hindernissen in de bak staan (als je dat nog niet doet?) misschien dat je haar dan ook netter kan rijden als die er wél staan!

ziet er echt heel gaaf uit!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:17

Derde laatste foto, heel mooi. Ze ziet er idd heel actief uit, maar ze lijkt er veel plezier in te hebben. foto 3 en 4 zijn wel grappig. Beentje gestrekt vooruit Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:37

probleem is dat ze alleen zo heet wordt door de hindernisjes, normaal zonder is ze prima terug te rijden

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:38

Je kan natuurlijk ook oefenen in de bak met hindernis zonder te springen..IK denk dat ze dat bedoelen!

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:03

Als alle caps scheef zitten, moet je een kleinere
maat nemen. dit kan gevaarlijk zijn..

Julle komen er wel met jullie spring/cross.
Sringtalentjes Clown

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:08

Wow, wat een sprongen neemt dat dier zeg! Als ze moeilijk terug te rijden is, kun je misschien wat in-uitjes springen. Dat helpt bij mijn pony iig wel heel goed (die word ook erg heet tijdens het springen).

Maar nogmaals, wat een kracht heeft Thinka, echt gaaf! Lachen