Again >> Hulstkamp's Leandro @ jumping

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Again >> Hulstkamp's Leandro @ jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 10:55

Na mijn vorige topic ( [HAW] Hulstkamp's Leandro (El Niño x Anjershof Rocky) weer eens! ) van het springen met Leandro, nu weer een topic!

Deze foto's zijn van Maandag (12 November). Het rijden ging niet zo fijn, hij hield wat vast. (vandaar ook de hoge hoofd-hals).
Het springen ging wel lekker, we hebben 76 cm gesprongen! het hoogste wat hij ooit heeft gesprongen volgens mij Knipoog
Hij deed het heel makkelijk! Ik ben van plan om toch meer te gaan springen met hem, want eigenlijk wil ik volgend jaar wel eens met hem springen op concours en ik wil heeeeeel graag een cross met hem rijden. Maar we zien wel hoe het gaat! Lachen

Ik heb trouwens weer mijn dressuurzadel erop, heb nu wel de beugels een gaatje korter gedaan.
Ik vind zelf dat ik iets te scheef zit boven de sprong. ik doe dit om Leandro op het goede been te laten landen, (doet ie ook nog!) omdat ik dat makkelijk vind. Maar ik moet iets minder scheef zitten vind ik.

Even wat info over Leandro:

Aester El Niño x Anjershof Rocky
ruin
4 jaar
1.48 m.
welsh nwr
we zijn B-dressuur.

Hier de foto's!

1. Afbeelding

Op een hindernis aanrijden
2. Afbeelding

inrijden (dit bedoel ik met hoog hals-hoofd) Lekker gespierd is hij Vingers aflikken
3. Afbeelding

Bijna zelfde, ik heb mijn ogen hier alleen niet dicht
4. Afbeelding

haha, hij wordt echt heel fanatiek!
5. Afbeelding

6. Afbeelding

hoe hij kijkt Lovers
7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Lovers
10. Afbeelding

en nog even met mijn veulen Cardisha
11. Afbeelding

Geniet van mijn knapperd! Haha!
http://www.hulstkampsleandro.web-log.nl

Laat je een berichtje achter? Lachen

liiza

Re: Again >> Hulstkamp's Leandro @ jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:01

Mooi paard. Lachen
Ziet er goed uit, leuke foto's

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:08

wat een prachtig paard heb jij ! leuke combi

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:32

Daar hebben we Leandro weer Haha!
Volgens mij wordt hij echt vrolijk van dat springen, zn oortjes voor de sprong Lovers

Leuk dat jullie nu wat meer springen, ook leuk als afwisseling!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:33

Ik ben echt een fan van jullie. Vind jullie een heerlijke combinatie.
Zo te zien pakt hij alles goed op. Hij is nog maar vier jaar , dus veel plezier er nog mee! Knipoog

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:49

Hij is 1.48? Hij ziet er zeker uit als 1.55, of jij bent gewoon klein Knipoog
Lief koppie heeft hij!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:50

Ziet er goed uit hoor, mooie pony. Alleen een tip, kijk voor je boven de sprong, nu hang je een beetje naast zijn hoofd.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:07

Leuk paard jullie passen ook leuk bij elkaar Knipoog

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:08

wat een onwijs gaar paardje heb jij zeg! vindt het rijden er erg goed uitzien... hebben er allebei volgens mij super veel lol in! TOP.

in tip: zoals eerder gezegd niet naar benedern kijken boven de sprong maar naar voren, of de volgende hindernis. Door naar beneden te kijken verplaats jij je zwaartepunt, waardoor je paardje uit balans zou kunnen raken.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:26

Daar hebben we de stoere pony weer *LOL* Vind hem echt zo leuk!
Je moet inderdaad proberen iets meer voor je te kijken en niet naast de sprong.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:38

De vrolijkheid straalt van zijn snuit, heerlijk.... Behalve niet aan 1 kant leunen, kun je misschien de beugels korter doen. Ik heb het idee dat je voor het springen iets te lang zit. Korter zitten is eerst erg wennen, maar springt fijner. Zit alleen over je zadel te twijfelen, is het dressuur? Zo ja dan is korter zitten niet echt fijn...

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:15

mooi paardje Pling, heeft er wel plezier in !!
veel succes nog !

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:59

wat een prachtige pony Haha! ziet er echt netjes uit! en zijn galop is echt mooi krachtig!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:19

Móói alweer! Aan de foto's is niet te zien dat hij niet fijn ging.

Het wordt tijd voor een online filmpje Pling Vingers aflikken

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:33

Om in de juiste galop te landen heeft 'scheef' hangen, naar voren leunen,.. allemaal geen nut. Je moet je paard een heel klein beetje naar de juiste kant instellen en dan net voor je neerkomt je binnen been aantikken.
Als je dit aanleert ga je later in parcours minder problemen hebben en meer stijlpunten Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:40

ik vind het nog niet zo'n verkeerd beeld geven
wat me wel erg stoort is dat je linkerbeugel langer zit als je rechter Clown

verder wat je zelf al zegt, minder scheef hangen en ook minder ver naar voren, het is geen hindernis van 1.40 Knipoog

ik ben jaloers op jouw hakken, men wat heb jij die mooi uitgedrukt, en tenen mooi naar binnen !! netjes hoor !

voor de sprong zou ie iets meer gesloten mogen zijn, hij valt nu erg uit elkaar en daardoor springt ie wat vlak.

ik zou volgende keer wel een spring of vzh zadel opleggen, dat is beter voor de pony en voor jou.
vaak zulke lage sprongetjes doen, zowel op een gewone hindernis als over boomstammen en greppels,
dan krijgen jullie beide routine in het springen en dan komt die cross helemaal goed Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:43

Wat een ontzettend knappe pony!
Ik ben helemaal verliefd op zijn hoofdje, echt prachtig.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:18

Ik vind dit toch zo'n gaaf beestje Ja

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 11:40

bedankt allemaal voor de reacties!!! Lachen

Ik moet idd voor me kijken, normaal doe ik het altijd (zie vorige topic) dus of ik dit nou toevallig deze 2 keer niet deed, of dat ik steeds minder naar voren kijk weet ik niet. Ga ik dus even op letten Lachen
Mijn cap zakte soms ook wat voor mijn ogen, dus daardoor lijkt het misschien iets meer dat ik naar beneden kijk.

Rebel_Jits schreef:
Hij is 1.48? Hij ziet er zeker uit als 1.55, of jij bent gewoon klein Knipoog
Lief koppie heeft hij!

Ik ben idd niet zo groot Knipoog ik denk ongeveer 1.68m. En hij is wel breed Tong uitsteken

egnie schreef:
De vrolijkheid straalt van zijn snuit, heerlijk.... Behalve niet aan 1 kant leunen, kun je misschien de beugels korter doen. Ik heb het idee dat je voor het springen iets te lang zit. Korter zitten is eerst erg wennen, maar springt fijner. Zit alleen over je zadel te twijfelen, is het dressuur? Zo ja dan is korter zitten niet echt fijn...

Ik had mijn dressuurzadel erop, ik heb wel de beugels korter gedaan, maar nog korter zit idd niet fijn op een dressuurzadel.

CocoChanel schreef:
Móói alweer! Aan de foto's is niet te zien dat hij niet fijn ging.

Het wordt tijd voor een online filmpje Pling Vingers aflikken

Haha, dat wil ik ook graag, maar onze filmpjes zijn altijd heel zwaar, waardoor ik ze niet kan uploaden.. Ik heb er een keer een programma voor gehad om mijn filmpjes te verkleinen, maar die werkte niet.. dus ik moet nog even zien hoe ik dat doe Tong uitsteken

Epona_ schreef:
Om in de juiste galop te landen heeft 'scheef' hangen, naar voren leunen,.. allemaal geen nut. Je moet je paard een heel klein beetje naar de juiste kant instellen en dan net voor je neerkomt je binnen been aantikken.
Als je dit aanleert ga je later in parcours minder problemen hebben en meer stijlpunten Haha!

Ik heb het op deze manier geleerd (niet zo erg, maar een klein beetje opzij leunen) en het werkt. ik ga leandro nu nog niet naar de juiste kant instellen (misschien later) omdat we nog niet vaak genoeg springen.
Ik kan denk ik ook niet vlak voordat ik neerkom met mijn binnenbeen aantikken, misschien komt dat later. Op dit moment zijn we er allebei nog niet klaar voor en we hoeven het parcours nog lang niet in Lachen (misschien wel helemaal nooit)

crossmonster schreef:
ik vind het nog niet zo'n verkeerd beeld geven
wat me wel erg stoort is dat je linkerbeugel langer zit als je rechter Clown

verder wat je zelf al zegt, minder scheef hangen en ook minder ver naar voren, het is geen hindernis van 1.40 Knipoog

ik ben jaloers op jouw hakken, men wat heb jij die mooi uitgedrukt, en tenen mooi naar binnen !! netjes hoor !

voor de sprong zou ie iets meer gesloten mogen zijn, hij valt nu erg uit elkaar en daardoor springt ie wat vlak.

ik zou volgende keer wel een spring of vzh zadel opleggen, dat is beter voor de pony en voor jou.
vaak zulke lage sprongetjes doen, zowel op een gewone hindernis als over boomstammen en greppels,
dan krijgen jullie beide routine in het springen en dan komt die cross helemaal goed Knipoog

Toen ik de beugels korter deed werd idd de ene wat langer dan de ander Bloos achja, ik heb wel een paar keer proberen het zadel iets te verschuiven, maar het was maar heel even, daarna heb ik mijn beugels weer langer gemaakt.
Hij moet idd geslotener voor de sprong, maar dat is nog moeilijk. Hij is normaal echt enorm goed te rijden op zit, ook als we buitenrijden. als ik maar heel iets ga zitten, gaat hij al langzamer. Maar hij wordt nu zo enorm fanatiek van het springen dat hij niet zo heel erg op mijn zit reageerd (niet genoeg iig). Ik laat hem niet als een gek op de hindernis af crossen, maar hij mag van mij op dit moment nog wel iets minder gesloten, totdat hij leert wanneer hij moet afzetten en het springen wat normaler wordt.
Als ik echt ga springen wil ik mijn vzh zadel er ook op, heb ik eerder ook wel gedaan, maar meestal rijd ik eerst dressuur, en daarna een paar keer springen, en daarna uitstappen. Dus ik spring maar erg weinig, en dan vind ik mijn dressuurzadel veel fijner Bloos

als ik in het bos ben en ik kom toevallig een boomstam tegen, springen we die ook (al is het niet zo vaak zo dat we die tegenkomen) maar greppels doe ik nog niet. We springen helemaal niet veel, en Leandro zet vaak nog niet op tijd af. We moeten eerst meer vertrouwen in het springen krijgen, gewone hindernissen op een normale manier kunnen springen, en daarna ga ik pas op weg naar de moeilijkere hindernissen. Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:28

Zeer leuk paardje Haha!
Commentaar is al gegeven herhaal ik niet meer Ja ik vind het er echt netjes uitzien en jullie hebben er beide plezier in dus houden zo Haha!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:00

Wauw, jullie zijn echt een mooie combinatie zeg!
En wat heb je een mooie houding :|

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:06

Hee daar is leandro weer Lovers !
Haha hij snapt het springen al beter he Huilen van het lachen .. armani is nog steeds aan het ontdekken waarom hij niet door de hindernis heen mag lopen Huilen van het lachen !
Succes ermee !
Daagh
׳

Hubl0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:19

Wat een prachtig paardje heb jij zeg. Heb meteen eventjes op zijn web-log gekeken.Tong uitsteken Ziet er goed uit.!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:58

Zo, dit vind ik een leuke combinatie! Super zeg, word je meteen vrolijk van. Eén tip: kijk vooruit! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:44

Leuk!! Moest beetje lachen om foto 7, hoe je paard erbij staat *LOL*
Maar leuk paard trouwens!! Heel mooi Ja