Karandasj x Heartbreaker @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henrieke_

Karandasj x Heartbreaker @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:25

Hee!

Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn 4-jarige paardje Watch me. Ze is 1.68 cm. Ik heb haar zelf onder het zadel gebracht en wil graag weten wat jullie er van vinden. Ze is vaak nog wel moeilijk met rijden, en zeer krachtig voor mij. Ook schud ze heel veelm et haar hoofd, ik weet niet hoe dat kan. Maar, aan het eind van het uurtje gaat het toch vaak veel beter. Ik rij dressuur en springen, maar de foto's van dressuur waren te klein om er op te zetten, vandaar alleen springfoto's. Het was toen 1 van de eerste keren dat we gingen springen. Ik hoop dat jullie opbouwende kritiek willen geven, maar hou het asjeblieft wel vriendelijk. Alvast hartstikke bedankt!

Afbeelding
1. Springen

Afbeelding
2. Springen

Afbeelding
3. Springen (sprong ze hoog de lucht in)

Afbeelding
4. Springen

Bedankt en ik ben benieuwd wat jullie van het springen vinden!, dressuur foto's komen zo snel mogelijk op het goede formaat;)!

Liefs, Henrieke

maximee

Re: Karandasj x Heartbreaker @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:34

Wat een springvermogen zeg Knipoog ziet er leuk uit Vork

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:38

haha, ook al zo'n springer!
mn zusje rijd ook een karandasj merrie die echt super springt Ja
ik vind het er goed uitzien hoor!

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 06:46

Ziet er leuk uit ga zo door Vingers aflikken

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 07:17

leuk paardeje hoor springt goed zo te zien!

schudt je paasrd trouwens vooral overdag?en heeft die soms iets opgezette klieren bij zn kaak?
Mijn paard schudt namelijk ook heel erg met zn hoofd in de lente en zomer, en helaas nu nog steeds. Hij heeft last van een pollenallergie en kan daarom in buitenseizoen alleen maar rijden met een neusnetje en dan helemaal geen last meer, dus misschien moet je dat eens proberen?

veel succes er nog mee!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 07:39

Z'n gebit laten controleren kan ook een hoop schelen in schudden Lachen

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:05

leuk paardje heeft alleen een hangend voorbeen... jammer genoeg

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:12

yorin schreef:

Gelukkig hebben paarden ook leervermogen! Clown
Met het gemak waarmee ze nu lijkt te springen is het niet eens nodig om de benen op te tillen, dus geef haar eens ongelijk! Vork
Maar serieus: Een hangend voorbeen is ook een kwestie van ervaring en balans van zowel ruiter als paard, dus dat gaat vast hartstikke goed komen!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:08

Goed teken dat ze nu het voorbeen laten hangen, dan kunnen ze het in het 1.40 mooi intrekken! Zonder gein, ziet er super uit! Moet je altijd op gras springen? Of heb je schroeven erin zitten?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:29

Ik vind het er super uitzien. Zeker omdat dit 1 van de eerste keren is!!! ze redt het met gemak zo te zien. Lekker zo doorgaan.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:51

Roos_s schreef:
leuk paardeje hoor springt goed zo te zien!

schudt je paasrd trouwens vooral overdag?en heeft die soms iets opgezette klieren bij zn kaak?
Mijn paard schudt namelijk ook heel erg met zn hoofd in de lente en zomer, en helaas nu nog steeds. Hij heeft last van een pollenallergie en kan daarom in buitenseizoen alleen maar rijden met een neusnetje en dan helemaal geen last meer, dus misschien moet je dat eens proberen?

veel succes er nog mee!

Dank je! maar het probleem is dat Watch me het alleen tijdens het rijden doet. Wat het dan kan zijn, geen idee. misschien toch het gebit laten controleren. Jij ook veel succes:)

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:52

Bolxy schreef:
yorin schreef:

Met het gemak waarmee ze nu lijkt te springen is het niet eens nodig om de benen op te tillen, dus geef haar eens ongelijk! Vork
Maar serieus: Een hangend voorbeen is ook een kwestie van ervaring en balans van zowel ruiter als paard, dus dat gaat vast hartstikke goed komen!

Dank je wel! Nu snap ik wat jullie er mee bedoelen;)

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:53

Kit_for_ever schreef:
Goed teken dat ze nu het voorbeen laten hangen, dan kunnen ze het in het 1.40 mooi intrekken! Zonder gein, ziet er super uit! Moet je altijd op gras springen? Of heb je schroeven erin zitten?

Mijn paardje heeft nog geen hoefijzers. en toen was de grond goed om te springen vandaar! meestal spring ik wel op gras omdat we geen bak hebben, maar af en toe ga ik ook bij vriendin rijden! maar als het te glad is dan zal ik het niet doen. Nu is het helaas wel te glad Ach gut

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:57

Wat een gaaf beest zeg Haha!!
Springt met gemak zo te zien Knipoog.
Als ik jou was zou ik idd een keer naar het gebit laten kijken, dit zou heel goed een reden van het hoofdschudden kunnen zijn!
Heel veel succes nog *LOL*.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:59

Dank je wel voor de geweldige reacties allemaal. Ik ga kijken of ik een tandarts erbij kan laten komen, maar misschien komt het ook wel omdat ze nog jong is? een beetje speels? of zou het daar niet aan liggen? Groetjes!

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:03

Wat een leuk paardje! Lachen
Ziet er netjes uit hoor, zeker voor 1 van de eerste keren!
En over het schudden, zou ik idd ook even naar laten kijken.
Maar het kan misschien ook nog een beetje speels zijn, meisje bij mij op les had het ook met een jonge pony.
Succes nog! Cool

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:06

Bolxy schreef:
yorin schreef:

Zeg verder ook niets en dat wat jij omschrijft dat weet ik ook wel maar het viel me gewoon op, mijn paardje heeft het ook iets en die heeft er moeite mee om dit goed op te pakken.! vandaar

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:41

Zo die kan springen. Tong uitsteken
Mooi paard hoor, ziet er goed uit. Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:23

nog ff over die pollenallergie, mijn paard doet dit ook aleen tijdens t rijden.. In de wei heel soms maar, doet tie net alsof die soms een vlieg wegjaagt.. Maarja was n tip en als je straks t niet meer weet kun je t altijd nog proberen Haha!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:06

Henrieke!

Wauw Watch Me is ook echt een geweldig paard he! Super mooi écht!
Ziet er goed uit hoor, ze springt het écht ruim!
Komt helemaal goed met jullie 2!

Over dat schudden; misschien is het om onder het werk te komen, of heeft ze inderdaad last van haar tanden (misschien problemen gehad met wisselen? ) Inderdaad misschien geen onverstandig idee om voor de zekerheid toch een tandarts naar laten kijken!

Ik spreek je snel weer Knipoog

Liefs Jolien Ach gut

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:17

hoi leuk paardje.
alleen heb je op de eerste drie fotos de afzet balk aan de verkeerde kant.
helemaal omdat die nog jong is is het een stuk makkelijker inschatten voor hem als je de balk aan de goede kant legt.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:19

dubbie schreef:
hoi leuk paardje.
alleen heb je op de eerste drie fotos de afzet balk aan de verkeerde kant.
helemaal omdat die nog jong is is het een stuk makkelijker inschatten voor hem als je de balk aan de goede kant legt.

Hee!

Dat lijkt zo maar daar liggen er nog 2 voor! Ik had misschien de bruine balk aan de andere kant moeten leggen, maar er liggen er wel 2 voor;)..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:24

Henrieke_ schreef:
Dank je wel voor de geweldige reacties allemaal. Ik ga kijken of ik een tandarts erbij kan laten komen, maar misschien komt het ook wel omdat ze nog jong is? een beetje speels? of zou het daar niet aan liggen? Groetjes!

Die van mij is net vijf jaar oud en schud vooral met zijn hoofd als ik stelling vraag. Ik dacht eerst dat hij zat te klieren en hield vast. Mijn instruteur gaf me de tip om mee te gaan met mijn handen omdat hij balans aan het zoeken is. Een jong paard heeft daar dan moeite mee en is dan (op een wat ruwe) manier opzoek naar ondersteuning en balans. Sinds dat ik met hem mee ga is het echt veel beter geworden. Tandarts is uiteraard ook nooit verkeerd.

Heel leuk paardje heb je trouwens

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:25

Zozo die kan behOorlijk springen Lachen Ziet er leuk uit Knipoog

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:26

Orangiste schreef:
Henrieke_ schreef:

Die van mij is net vijf jaar oud en schud vooral met zijn hoofd als ik stelling vraag. Ik dacht eerst dat hij zat te klieren en hield vast. Mijn instruteur gaf me de tip om mee te gaan met mijn handen omdat hij balans aan het zoeken is. Een jong paard heeft daar dan moeite mee en is dan (op een wat ruwe) manier opzoek naar ondersteuning en balans. Sinds dat ik met hem mee ga is het echt veel beter geworden. Tandarts is uiteraard ook nooit verkeerd.

Heel leuk paardje heb je trouwens

Oke, ik denk dat ik het snap. Ik zou het eens gaan uittesten;) Bedankt voor de tip!