Gisteren weer zo'n verschrikkelijk dag gehad dat ze zo gigantisch eigenwijs was en ook gewoon super gevaarlijk.
Nou mijn probleem is dus dat ze gewoon NIET in de linkergalop aanspringt. Echt je kunt alles proberen de trucjes heeft ze na 1x alweer door en vergeet ze niet meer. Zelfs met oefeningen waarbij paarden niet anders kunnen dan goed in de galop aansprongen kan wup weer verkeerd aanspring! Zelfs me intructrice kan niks meer veriznnen om der goed aan te laten springen. Zolas gister ze is drie kwartier helemaal door het lint gegaan en toen ben ik eraf gestapt longeerlijn gepakt en longeren terwijl het aan het hagelen was een half uur lang. Toen der weer op en het eerste wat ze doet is verkeerd aanspringen echt je word er niet goed van! Maar na de derde keer na het longeren lukt het dan eindelijk. Het is ook niet dat ze het niet kan want vroeger deed ze het wel gewoon
En als dit nou even een periode is oké maar dit doet ze echt al 4 maanden lang en ik word er echt kotsbeu van =D> Owja en op de andere hand spring ze vet netjes aan en een mooie gecontroleerde galop en soms gaat ze zelfs al wat nageeflijk lopen!
Maar wat ik dus zelf dacht om te doen is tijdens het rijden niet meer te gaan galopperen dus helemaal opnieuw beginnen en het enige waar wup galoppeerd is aan de longeerlijn of als ze even los is en dat dan een maand volhouden en kijken hoe ze dan is?
Hebben jullie nog andere ideeen en wat vinden jullie van mijn idee??
Of zou het misschien iets in de rug kunnen zijn ofzo?
Ik hoop echt zo dat het overgaat want ik stap nu niet meer mer plezier me paardje op, omdat ik weet dat het altijd eindigt in een strijd.

)