4 jr Welsh Cob @ work op nieuwe stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

4 jr Welsh Cob @ work op nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:21

Haai allemaal ! Lachen

Lucky Tender is een 4 jarige Welsh Cob Merrie.
Door gezondheidsomstandigheden van mijzelf, heb ik al ruim anderhalf jaar een bijrijdster. Eigenlijk al vanaf het begin dat ik haar heb.
Zij heeft haar veel vaker gereden dan ikzelf, gewoon een top meid. Ze stond altijd voor me klaar.
Na heel wat problemen op de vorige stal staan we nu net 3 weken op een nieuwe stal. Alles is nog behoorlijk spannend voor haar, maar ook voor mij.
Ik zit nu eigenlijk voor me gevoel best gespannen te wezen, en omdat ze de laatste 2 dagen enkel een beetje stil gestaan heeft en buiten heb gespeeld door tijdgebrek, had ik de thiedeman teugel er maar weer even op. En die had ik best nodig, want ze was behoorlijk sterk..
Ik kreeg het niet echt voor mekaar bij der

En sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar de camera doet vreemd Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
1. Kapstokjes Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. Handen rechtop houden, ik zit niet op piano les Nagelbijten / Gniffelen Achterhand mag er ook veel meer onder komen.

Afbeelding
4. Betere achterhand er al bij, ze mag er nog wel wat meer doorheen.

Afbeelding
5. Nog wat meer naar beneden.. handen rechtop houden en oppassen op niet teveel kapstokkies.

Afbeelding
6. Meer naar beneden, achterhand erbij houden, handen, kapstokkies.. Gaat lekker zo

Afbeelding
7. Hier loopt ze wel weer redelijk netjes. Lachen

Dat waren ze alweer...
Heb je tips voor me ? Laat ze graag horen, ik heb ze weer eens hard nodig ! Bloos
Doeii !! Doei!

Anoniem

Re: 4 jr Welsh Cob @ work op nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:22

Heuy, Wp'r *LOL*
Leuke pony, knap hoofdje!
Je hebt een nette houding, afentoe wat pianohandjes, maar voor de rest, netjes!

Mientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:25

Probeer je handen rechtop en bij elkaar te houden.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:26

enige tip die ik je geef is, wordt zelf eerst ontspannen als jij het niet bent wordt je pony het ook niet.

trouwens leuke pony, vriendin van me heeft ook een welsh cob en lijkt wel een kopie van haar pony !!
goudeerlijke ras die welsh cob !!

en foto 4 geeft wel een fijn beeld !!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:28

Waarom rijdt je met sporen en thiedemann op een 4 jarige?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:28

Hitime schreef:
Heuy, Wp'r *LOL*
Leuke pony, knap hoofdje!
Je hebt een nette houding, afentoe wat pianohandjes, maar voor de rest, netjes!

Heey andere mede-Wp'er *LOL*
Dankje ! Ja Ja, van dat pianohandjes klopt idd.. word steeds erger heb ik het idee.. Vork

Mientjee schreef:
Probeer je handen rechtop en bij elkaar te houden.

Thanks. Lachen

Armani88 schreef:
enige tip die ik je geef is, wordt zelf eerst ontspannen als jij het niet bent wordt je pony het ook niet.

trouwens leuke pony, vriendin van me heeft ook een welsh cob en lijkt wel een kopie van haar pony !!
goudeerlijke ras die welsh cob !!

Helemaal heb je ! Ja
Ik probeer ook heel ontspannen te zijn, maar toch wel moeilijk in zo'n nieuwe omgeving Nagelbijten / Gniffelen
Maar aan het begin was het pas echt erg, de eerste week daar.. nu is het gelukkig al minder. Maar we zijn er nog niet ! Vork

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:29

Gave foto's!!
Ik vind het geen slechte kwaliteit hoor!!
Qua commetaar heb je eigenlijk zelf al gegeven
Je handen en je voeten..
Ik weet niet wat ie niet zo leuk vond maar op meer en deel de foto's heeft ie zijn (of haar:P) oren naar achter!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:30

griebels schreef:

Sporen : Ik gebruik ze amper, tot niet. De eerste tijd reed ik zonder, totdat ze bijna niet meer voorruit te branden was.
Even wat aangepakt, maar nu leg ik enkel nog maar gewoon me been aan. Lachen
Ze gaan er btw binnenkort weer vanaf.

En verder zou ik het fijn vinden als je gewoon me hele bericht leest, niet meteen zomaar zoiets gaat vragen terwijl de uitleg er al eigenlijk staat.
Laatst bijgewerkt door Cynn op 10-11-07 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:32

xxJenn schreef:
Gave foto's!!
Je handen en je voeten..
Ik weet niet wat ie niet zo leuk vond maar op meer en deel de foto's heeft ie zijn (of haar:P) oren naar achter!!

Dat is niet meteen omdat ze het niet leuk vind hoor. Knipoog
Betekent dat ze juist goed op mij let, ze is er met haar aandacht goed bij, en niet teveel met dingen om haar heen.. want dan zou het helemaal niet goed gegaan zijn met deze tante ! *LOL*

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:35

Cynn_x schreef:
xxJenn schreef:
Gave foto's!!
Je handen en je voeten..

Dat is niet meteen omdat ze het niet leuk vind hoor. Knipoog
Betekent dat ze juist goed op mij let, ze is er met haar aandacht goed bij, en niet teveel met dingen om haar heen.. want dan zou het helemaal niet goed gegaan zijn met deze tante ! *LOL*

Jaaa dat ken ik!!!
Die van mij is een tuiger ... Als ze maar iets hoort of ziet wat der niet aanstaat .. Is ze pleite!!..
Pas geleden ook zat er een kat op de bakrand!!.. Rijd ze 30.000 keer al langs en toen oppeens was ut eng.. Ik was er heel niet op voorbereid en lag er dus ook binnen 2 tellen naast Clown

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:37

Hahaha ja ROFL
Als Lucky haar aandacht er niet bij heeft, dan is het ook echt ver te zoeken.. dan krijg ik hélémáál niks meer voor mekaar.
Dan gaat ze gewoon haar eigen gang. Vork

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:44

Wat een schattig paardje Cynn ! Haha!
Ziet er leuk erg leuk uit Lachen

ga zo door meid !

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:47

x__Ellis schreef:
Wat een schattig paardje Cynn ! Haha!
Ziet er leuk erg leuk uit Lachen

ga zo door meid !

Dankje wel ! Lovers

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:48

Lieve cynthiaa Lovers
Het ziet er super uit!!
Jullie komen er echt wel Haha! geloof mij maar Kusje
Lucky is een super mooie pony hoor Ja
Doeg Doei! Lovers Kusje

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:49

Cynn_x schreef:
griebels schreef:

Sporen : Ik gebruik ze amper, tot niet. De eerste tijd reed ik zonder, totdat ze bijna niet meer voorruit te branden was.

En verder zou ik het fijn vinden als je gewoon me hele bericht leest, niet meteen zomaar zoiets gaat vragen terwijl de uitleg er al eigenlijk staat.

Ik heb je hele bericht gelezen hoor, maar dan nog snap ik niet waarom je ermee rijdt. Vind het jammer dat je een 4 jarige zo rijdt. Goed de sporen gaan eraf, maar een zweepje was ook voldoende geweest. Mijn 4 jarige is ook niet aan het been als ze geen zin meer heeft, maar met een zweepje is ze dat zo weer. Thiedemann vind ik persoonlijk overbodig, als je ze van achter naar voren rijdt kan ze voor niet sterk worden Knipoog
Voorwaarts rijden dus...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:52

Griebels, heel veel mensen rijden jongere paarden met sporen, als zij daarmee rijd dan rijd ze zo. Ik denk dat zij het beste weet hoe ze lucky met rijden Bloos
Over de thiedeman, een thiedeman is alleen maar fijner als je paard druk/sterk is , zo heb je je paard beter in de hand. Cynthia heeft er niks voor niks voor gekozen Bloos
Wil me nergens mee bemoeien ofzo maar vond beetje onnodig

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:56

WiskyBokjes schreef:
Lieve cynthiaa Lovers
Het ziet er super uit!!
Jullie komen er echt wel Haha! geloof mij maar Kusje
Lucky is een super mooie pony hoor Ja
Doeg Doei! Lovers Kusje

Dankje wel Marije ! Lovers

griebels schreef:
Ik heb je hele bericht gelezen hoor, maar dan nog snap ik niet waarom je ermee rijdt. Vind het jammer dat je een 4 jarige zo rijdt. Goed de sporen gaan eraf, maar een zweepje was ook voldoende geweest. Mijn 4 jarige is ook niet aan het been als ze geen zin meer heeft, maar met een zweepje is ze dat zo weer. Thiedemann vind ik persoonlijk overbodig, als je ze van achter naar voren rijdt kan ze voor niet sterk worden Knipoog
Voorwaarts rijden dus...

Sorry, maar dat vind jij.
Je weet niet wat mijn gezondheidsredenen zijn, en me moeder, ik, en me instrictrice willen gewoon het risico niet hebben dat ze wegspurt of dat er iets anders totaal fout gaat zometeen. Ik ben (nog) niet sterk en fit genoeg om haar zomaar even aan te kunnen. En ik rijd haar echt wel voorwaarts hoor, maar dit is ook voor mij maar me 2de 4 jarige pony. Eigenlijk nog maar me eerste, want die ander heb ik maar heel kort gehad. Dus voor mij is het ook nog wel even spannend hoe het nou allemaal gaat met zo'n jonkie, en ik wil het ondanks m'n gezondheid een kans geven.
En denk nou niet dat ik altijd maar met dat ding rij, en ook niet dat het er altijd op zal blijven. Het is maar tijdelijk, en hij gaat er ook vaak genoeg af.

Punt uit. Nagelbijten / Gniffelen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 20:57

WiskyBokjes schreef:
Griebels, heel veel mensen rijden jongere paarden met sporen, als zij daarmee rijd dan rijd ze zo. Ik denk dat zij het beste weet hoe ze lucky met rijden Bloos
Over de thiedeman, een thiedeman is alleen maar fijner als je paard druk/sterk is , zo heb je je paard beter in de hand. Cynthia heeft er niks voor niks voor gekozen Bloos
Wil me nergens mee bemoeien ofzo maar vond beetje onnodig

Hartstikke bedankt Marije ! Lovers Zo is dat ! Haha!
Lucky kan idd echt héél sterk worden als ze dat wil, en dan kan ik haar gewoon even niet meer hendelen. En dat risico wil ik niet lopen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:24

Mooie foto's Cynthia!
Ik vind jullie enorm vooruit gaan. En niet op die ene letten, je weet zelf wie ik bedoel, en de rest ongetwijfeld ook.

Je weet zelf hoe je Lucky moet behandelen, wat goed voor haar en jezelf is en daar weet de rest niks tot veel minder vanaf!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:02

En verder zou ik het fijn vinden als je gewoon me hele bericht leest, niet meteen zomaar zoiets gaat vragen terwijl de uitleg er al eigenlijk staat. [/quote]

Voorwaarts rijden dus...[/quote]

Ik gebruik zelf ook een thiedeman, omdat m'n pony z'n rug wegdrukte. (dit is ideaal ervoor, wij rijden veel jonge paarden in en gebruiken hem daarbij veel.) Dit verschilt natuurlijk per pony, dus kun je dat niet meteen bepalen als je een paar foto's ziet. Als je niks weet van de werking van de thiedeman kun je je er beter niet mee bemoeien, of je eerst beter laten informeren Haha!.

Tot slot leuke foto's van Lucky, het gaat helaas niet altijd als je zou willen met paardrijden. Maar anders zijn de keren dat het supper gaan ook niet meer zo leuk Bloos

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:34

Luckyy! Lovers

Och Cynt gewoon niet er naar luisteren! Je weet zelf donders goed hoe je eigen pony in elkaar zit! En ik denk dat ik je goed genoeg ken, dat je het absoluut niet verkeerd gaat doen!

Verder wil ik zeggen dat je best wel een mooie houding hebt hoor. Mooi rechtop, alleen die pionohandjes Nagelbijten / Gniffelen

En Lucky ziet er goed uit Knipoog

Edit: Typfout!

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:22

ben het toch wel aardig met griebels eens, het is natuurlijk altijd iemand zijn eigen keuze waar die wel en niet mee rijdt,
maar als jij hem van achter naar voren rijd, zal die minder sterk zijn, meer beweging in zijn lichaam kunnen hebben,ze achterhand en lekker onder kunnen zetten, een mooiere hoofd-hals houding kunnen krijgen en zo een ontspannen beeld kunnen geven,
het zijn maar tips/commentaar wat je er mee doet is aan jezelf, leuke pony voor de rest

Djura_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:39

heb jij toevallig vorig jaar mee gedaan aan indoor friesland??
de pony iniedergeval

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:41

Wat zit jij netjes recht op je pony zeg! Haha! Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen.
Ik vind je pony ook echt een leuk ding Knipoog . Je hebt haar al lekker aan het lopen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:00

Ziet er heel leuk uit!