Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wel natuurlijk opbouwen
joyce83 schreef:Weet niet of het klopt maar bij western heb je toch ook hoofdstellen die om het oor moeten? Misschien geven die geen druk
One ear en double ear. hamertok1 schreef:hoi
je kan in de paardenwinkel een stukje leer kopen met 2 bitringen ,dat leer zit alleen in en om zijn mond,kin. heel vriendelijk. aan de ringen bevestig je gewoon je teugels.zo hoef je niks om zijn oren te doen en kan je gewoon rijden.
WilDhoeF schreef:ik had een keer gelezen, dat je je paard hoofdstelloos kan rijden.Dan doe je zo'n speciaal touw om de hals van het paard. maar hiervoor moet je je paard wel kunnen vertrouwen, en het vergt veel oefening
joy76 schreef:hamertok1 schreef:hoi
je kan in de paardenwinkel een stukje leer kopen met 2 bitringen ,dat leer zit alleen in en om zijn mond,kin. heel vriendelijk. aan de ringen bevestig je gewoon je teugels.zo hoef je niks om zijn oren te doen en kan je gewoon rijden.
Hoi, die ken ik dan weer niet.. Hoe blijft dat ding hangen dan? Zit er iets om de neus/kin en zakt dat niet af...? Oftewel.. kun je er ergens een plaatje van vinden denk je?

*zoekt foto* 

EngeltjeS schreef:
bizzybijtje schreef:EngeltjeS schreef:
Het is heel gevaarlijk om daar mee te beginnen, heb ik ooit gelezen. Omdat het paard daar ook echt mee beleerd moet zijn om er veilig mee om te kunnen gaan. Dus ik zou dit echt niet aanraden. Wel raad ik de halsring aan, al eerder genoemd in dit topic. Maar een cross-rope bridle. Is dat niet iets? Dat is echt heel licht om te dragen. Succes!
???
_Kiki_ schreef:Ik ben op bokt een keer een hoofdstel tegen gekomen waarbij het hoofdstel verder naar achteren lag als het ware, dus niet meteen achter de oren, maar meer richting hals.. Hmm, moeilijk uit te leggen. Het is al een hele tijd geleden, maar ik zal even voor je kijken of ik dat topic terug kan vinden.
Edit; dit was meer ervoor dat het niet op de oorzenuw zou drukken.. Ik pb je het wel even, misschien heb je er iets aan