Paard van een ander rijden....!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phoebesp

Paard van een ander rijden....!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 12:10

Ik rijd op een paard, Salvador, van een ander. Een super paard van 1,80m. Op het moment dat een van de eigenaren toekijkt wordt ik erg onzeker. Kent iemand van jullie dat ook?
Dit komt niet door haar, maar echt door mezelf. Ben gewoon bang dat ik iets doe wat 'niet goed' is.

De eigenaar rijd M2 dressuur, en zelf rijd ik hem 1 of 2 keer in de week in een groepsles. Ik rijd in geen wedstrijden.

x_Mliss

Re: Paard van een ander rijden....!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:15

Ja ik ken dat wel maar meestal heb ik dat alleen in het begin eventjes.
Ook heb ik dit als er zeg maar andere mensen in de bak rijden die beter rijden dan mij.
Omdat ik een jaar ff uit de runing ben geweest is het weer even goed aan voelen en het weer oppakken.
Of dat ze naar de eigenaresse gaan van ja weet je dat ze dit of dat doet.
De eigenaresse en ik kenne elkaar al heel lang en weten van elkaar hoe of wat maar heb vroeger wel dit soort dingen meegemaakt.
dat mensen dingen gaan zeggen waar niks van waar is en waardoor ik mij verzorgpaard kwijt ben geraakt hier ben ik dan toch nog wel een beetje bang voor soms.

Ben blij als ik ooit me eigenpaard koop!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:16

dat is heel normaal hoor. Zeg dit even tegen de eigenaren. dan is het meestal al een heel stuk minder. Je kunt zo ook juist vragen eens mee te kijken en je eventueel nog wat aanwijzingen te geven, zij kennen het paard tenslotte goed. je zult zien dat je onzekerheid dan gaandeweg verdwijnt. succes!!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:17

ik kan me heel goed voorstellen dat je er zenuwachtig en onzeker van wordt. Ik heb ook heel lang een paard van iemand anders mogen rijden voor ik mijn eigen paard had. Maar zij was heel makkelijk en kreeg ik dat gevoel gelukkig nooit. Sterker nog, ik was er veel vaker dan zij waardoor mensen zelfs dachten dat het mijn paard was! Maar nu ik een eigen paard heb laat ik hem ook wel eens door iemand anders rijden. En ik zet er niet zomaar iemand op! Natuurlijk loopt hij dan wel iets anders, niet om mezelf op te hemelen, helemaal niet! maar ik ken 'm gewoon al wat beter. Maar wat ik dus wil zeggen... degene van wie jij haar paard mag rijden zou heus niet zomaar jou gevraagd hebben, daar zal ze best over hebben nagedacht! Ik zet ook niet de eerste de beste op mijn paard. Dus geniet er maar van dat je deze mogelijkheid hebt! en probeer er niet zo onzeker over te zijn. En ja, das makkelijker gezegd dan gedaan!
succes nog verder!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:19

Maak het bespreekbaar! De eigenaar snapt het vast wel. Ik heb jaren op het paard van iemand anders gereden en ik ken het gevoel. Bedenk dat ze je niet zomaar op hun paard laten rijden. Ze vinden je dus goed genoeg rijden voor het paard. succes!!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:25

Yep, heb ik ook gehad. Zij hadden spring pony's, ik voelde me verplicht om alles te springen wat zij neer zetten voor mij. Uiteindelijk niet de beste manier, maar daardoor wel heel snel heel veel geleerd...
Maar als het ze niet bevalt laten ze je niet op hun paard rijden, dus niet onzeker zijn, en gewoon doorrijden

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:27

Bij bepaalde mensen heb ik dat ook gehad hoor.. Vooral als ik wist dat de eigenaar veel beter kon rijden dan ik. Maargoed, mensen vragen niet zomaar of ze op je paard willen rijden Knipoog

donna1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:37

ah meid dat is toch normaal ,juist omdat je het zo goed wil doen ga je , je onzeker voelen,

probeer het van je af te zetten en gewoon lekker te rijden , en anders gewoon zeggen hoor .

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:59

Ze hebben niet voor niets gevraagd of je op hun paard wil rijden!
Geniet ervan en geef die onzekerheid een plek... ( ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan... )

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 13:14

Gelukkig word er niet over mn rij-stijl gepraat. Afgelopen maandag ook tegen de eigenaar gezegd dat ik onzeker werd als ze kijkt. Ze zei ook dat t onzin is omdat t super gaat. Maarja dat gevoel moet denk ik gewoon effe slijten.

Ik ben ook superblij dat ze me erop laten rijden en dat is dan wel weer een eer als ik het zo mag zeggen.

Frankaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:26

de eerste keer had ik dat wel heel erg
maar nu...
nergens meer last van
vind juist wel gezellig als ze komt kijken.

Soms gaan we ook samen naar het strand
of een rondje door de buurt,
altijd wel gezellig
voel me helemaal thuis daarzo.

Je moet gewoon nog even wenen,
kom je wel overheen!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:25

Besef dat de eigenaar het waarschijnlijk gewoon heel erg leuk vindt om zijn eigen paard te zien lopen, niks meer en niks minder.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:27

Maak het inderdaad bespreekbaar en vraag of ze het aangeven als ze het ergens niet mee eens zijn! Zo hoef je niet met een "naar" gevoel te zitten!

Succes, en gewoon lekker genieten!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:37

ik ken het Tong uitsteken bij mij werd het zelfs een keer zo erg dat het paard met mij over het hek is gesprongen , gewoon door mijn onzekerheiid ze konden er wel om lachen

ik heb het toen ook gezegd en toen zeiden ze dat hij het alsnog erg goed deed Haha! het gaat echt wel weg hoor Knipoog gewoon lekker doorgaan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:42

Jahoor ik ken het wel.............

Ik kan ook erg onzeker zijn als ik op een paard van een ander zit (en dan is het nog wel heel lang mijn werk geweest, maar die onzekerheid gaat niet weg) Behalve op het moment supreme, dan ga ik mijn eigen ik zijn.......... en dan heb ik scheit aan wat er om me heen staat, dan moet ik mijn dingetje doen om te overleven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:44

O ik ken dat helemaal. Haha!

En bij mij is het dan ook nog eens zo dat de eigenaar zelf amper kan rijden. Maar toch voel ik me er niet lekker bij als hij toekijkt, ben bang dat ik dingen verkeerd doe enzo. Bloos

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:00

Ik heb dit ook wel, maar niet zo erg als jij het typt Clown. En niet speciaal bij de eigenaren. Ik heb niet zoiets van dat ik bang ben dat ik iets verkeerd doe, maar ik ga dan ook voorzichtiger rijden en heb m'n aandacht minder bij het paard Tong uitsteken. Als ik alleen rijd zonder dat iemand kijkt, of iig dat ik het niet kan zien dat ze kijken, dan rijd ik het fijnst Lachen.
Het gaat ook wel goed als er mensen bij zijn, maar toch, als ik alleen ben of tijdens de les rijd het toch wat prettiger vind ik.

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:26

Dat heb ik ook weleens als ik dan bij een ander rijd.. Ik ben dan gewoon bang dat ik iets verkeerds ofzo doe..Huilen van het lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:28

StableEnable schreef:
dat is heel normaal hoor. Zeg dit even tegen de eigenaren. dan is het meestal al een heel stuk minder. Je kunt zo ook juist vragen eens mee te kijken en je eventueel nog wat aanwijzingen te geven, zij kennen het paard tenslotte goed. je zult zien dat je onzekerheid dan gaandeweg verdwijnt. succes!!
Mee eens Ja.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:46

Dat heb ik ook heel vaak hoor...
Ik heb et nu ook met dat ik wel es op het paard van de eigenaar van de manege rij in de lessen...En dan kijkt de hele kantine (heb ik het idee) naar mij! Tong uitsteken
Maar dat is heeel normaal hoor!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:24

Lijkt mij ook normaal. Het lijkt altijd net alsof de eigenaar heel kritisch staat te kijken, in werkelijkheid vind ie het waarschijnlijk inderdaad leuk om zijn paard te zien lopen. Het is al goed dat je er gewoon over gepraat hebt en nu weet dat het okee is dat ze meekijken.
Ik heb het in het begin op mijn nieuwe stal ook gehad, kwam ik aangehobbeld als min-B-ruiter op mijn "huis-tuin-keuken-paard", terwijl velen daar aardig op niveau rijden en paarden hebben die aardig aan de prijs zijn. Maar uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit! Gewoon lekker doorrijden dus, het slijt vanzelf wel.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:37

Ik heb daar ook wel last van gehad
Gewoon denken alsof ze er niet zijn, komt allemaal wel goed!
Zij zien heus wel dat jij je best doet Lachen

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:51

Ja ik ken dat gevoel als ik op me eigen paard ga rijden heeft de stalmeester vaak de neiging om dan te gaan helpen, hij bedoelt hetw wel goed want ikr ij op een jong paard en heb zelf ook niet veel ervaring alleen irriteert het me afentoe wel want het is tenslotte mijn paard sinds der geboorte 3,5 jaar dus .

en het iiriteert me wel dat ze me overal bij proberen te verbeteren maar ik weet in em 8terhoofd dat ze het goed bedoelen:D
groetjes robiin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:55

ik heb er niet zo'n last van maar val wel komen omdat de eigenaaresses zelf eigelijk niet veel van paarden weten en alles wat ik zeg geloven ze (zo'n beetje) maak hier trouwens geen misbruik van en k probeer ze zo goed mogelijk te helpen

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 11:48

MarisJj schreef:
Ik heb et nu ook met dat ik wel es op het paard van de eigenaar van de manege rij in de lessen...En dan kijkt de hele kantine (heb ik het idee) naar mij! Tong uitsteken

Ja dat ken ik ook! Maar daar heb ik minder moeite mee gelukkig.

Ik denk dat het inderdaad onzekerheid is omdat zij goed kan rijden. Gelukkig leer ik heel veel van t paard en regelmatig geven de eigenaren me ook tips en die zijn dan niet vervelend bedoeld ofzo.

Ik ben in een jaar tijd ook een hele andere ruiter/verzorger geworden. Ben nu veel bewuster en uitgebreider met 'm bezig. Op manege paarden is t toch anders vind ik!