Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Als ze er in de bak van doorgaan. dan zet ik ze meteen op een kleine volte en dan remmen ze wel af. Als ze weer rustig zijn moeten ze meteen weer aan het werk zodat ze zich weer gaan concentreren op mij.
) en hem niet proberen te stoppen door aan de teugels te gaan hangen (ivm de mond). Zorgen dat je nergens tegenaan rijdt door korte ophoudingen/rukjes (hoe zeg je dat) te maken aan een teugel. en hem dan bijvoorbeeld naar een muur of wat te rijden (waar hij niet over/door of omheen kan) zodat hij wel moet stilstaan.
maar dat is meestal in een bak.Lieke schreef:Wat bij hem goed werkt is hem dan even flink aan het werk zetten. Zijgangen, korte wendingen ik ben dan wel strenger dan normaal omdat ik zijn aandacht eis ipv vraag. Zelf goed door blijven ademen en opletten zodat je kan ingrijpen voordat hij weer weg is. Ik kies zelf meestal voor een flinke draf, van stappen wordt hij helemaal gestressed en in de galop is hij dan niet meer te houden.
) Poker schreef:Hallo,
iedereen heeft vast wel eens meegemaakt dat ze paard verschrikkelijk op hol geslagen is.
Poker schreef:Nou, stel dat dat is gebeurt, daarna is je paard (bij de meeste paarden) helemaal kijken, blazen en alles is eng, hij staat helemaal stijf en voordat je het weet is hij weer weg, hij dribbelt, ect.
Waarschijnlijk ken je het wel.
Mij is het ook al een aantal keren overkomen, maar wat te doen dan? En vaak is het ook al je buiten rijdt, en wat moet je dan doen als je iets verderweg bent?
Je kan afstappen, maar dan heb je weer de kans dat hij er vandoor gaat, en dan is dat gevaaklijk en stop je hem niet, maar kan je hem wel gerust stellen.
Nou, wat doen jullie dan en wat is volgens jullie de beste optie?
. En al helemaal niet als je paard het daarna nog niet is vergeten. IK ga dan meestal gewoon flik stappen, nageeflijk rijden of heel langzaam draven, om het even te vergeten. En me handen naarvoren, zodat ik ze gelijk weer terug kan soen als er iets gebeurt.