Jester aan het werk (dressuur + sprongetje) In Blauw/paars S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesterlover

Jester aan het werk (dressuur + sprongetje) In Blauw/paars S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 01:56

Hier die lieve oude boef van me, weer eens lekker aan het werk. Het is alweer een tijdje geleden dat deze foto's zijn gemaakt, ik dacht, laat ik ze eens plaatsen.

Commentaar is welkom, mits het opbouwend is, weet waar ik aan moet werken. Heb ook nog steeds les. Clown
Foto's staan in willekeurige volgorde. Geen foto's van het losrijden, maar wat actie.

Meet Jester, Ducaat x Abgar x Farn
Afbeelding

Leuke foto van bovenaf.. Tong uitsteken
Afbeelding

Lekker zijn achterhand eronder, mag mijn handen iets meegeven, lijkt alsof ik te lang vasthoud.
Afbeelding

Deze is lekker ontspannen, iets vierende teugels, handen juiste plek.. Vingers aflikken
Afbeelding

Hier geef ik wat meer ruimte, zodat hij wat kan zakken voor ontspanning, maar hij kijkt beetje boos.. Koe
Afbeelding

Hier even lekker stappen...ja want hij is al op leeftijd..lekker relaxt
Afbeelding

Mooi plaatje naar mijn mening. Voelde ook goed.
Afbeelding

Hier een foto van een andere x springen met jester.
Afbeelding

En tot slot, een lessertje van me, op mijn lieve boef. Hij is werkelijkwaar, een ontzettend gaaf, lief, geweldig paard. Mjn maatje
Afbeelding

Dit was het weer, bedankt voor het kijken.. Knipoog

Groetjes Megan & Jester

Dustinlover

Re: Jester aan het werk (dressuur + sprongetje) In Blauw/paars S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 06:32

De eerste vraag die in me opkomt is: waarom een stang en trens? Voor de verder rest erg leuk dier, maar let er ook op dat je je handen niet gaat vast zetten op je bovenbeen Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 06:47

ah wat een schattie

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:31

je kunt het niet zo goed zien maar je stnag lijkt wel heel erg ver naar achter te staan!!
wat rijd je normalier met hem??

verder vind ik het een leuk dier om te zien

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:35

vraag me hetzelfde af als hierboven, je stang staat erg strak en je bent best streng met je handen.... rij je ook wedstrijden met hem?

vind het wel een schatje om te zien!

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:45

wat een gez**k hierover zeg, ik zie nietswaar je wat op aan kunt merken, ze rijd enorm netjes dr handen zijn goed, af en toe ietsje hoger houden en that's it... ik kan geen topic bekijken of er word afgekraakt. wees eens lief mensen!!!

ontopic, heel mooi paard, hele aparte bles hou ik wel van. je rijd hem netjes ga zo door zou ik zeggen Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:17

nee, wij zeiken niet, wij zijn gewoon benieuwd waarom ze een 'paard op leeftijd' met een S&T rijd.
en als je niet tegen commentaar kan moet je neit op bokt komen, want je weet dat dit op bokt gebeurt, overal waar je kijkt. dit is een topic om mensen hun foto's te beoordelen wat jij goed vind en waarvan jij denkt dat de ander nog iets beter in kan worden, en dan zit jij te zeggen dat we altijd commentaar geven, maar volgens mij is dat hier voor hoor Knipoog maar dat kan aan mij liggen

eigen commentaar, ik ben dus ook wel benieuwd waarom, en ik vind je stang veels te strak staan. en op sommige foto's heb je ook een erg strenge hand zeg....... maar je hebt wel een mooi paard onder je kont
Laatst bijgewerkt door tassie op 06-11-07 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:19

Leuk paard hoor Lachen. Mag ik vragen wat 'op leeftijd' is? Lachen

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:32

Leuk paard! Handen iets meer dragen. Met springen zou ik men teugels niet zo los gooien.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 16:58

Mij valt het ook op dat ze veel op de stang rijd wat niet nodig is.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:05

Het spijt me zeer, maar vind dit een beetje gezeur.
Niet zozeer omdat je het zegt, maar omdat je niet zegt hoe ze het beter kan doen, en gewoon alleen maar naar de grond halen.

Supermooi beestje, naar mijn mening rijd je hem netjes hoor! Veel plezier nog met hem.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:58

gezeur? dat valt toch wel mee!.. ik vind het jammer dat je er niet bijzet waarom je met s/t rijd dit bit werkt heel hard in de mond als je het niet gebruikt op de goede manier, maar je zou er vast wel een goede reden bij hebben waarvoor je hem gebruikt.

verder leuk paardje en probeer inderdaad tijdens het springen niet je teugels los te gooien

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:13

meiden meiden rustig toch.. ben er idd mee eens dat de stand wat losser mag maar om hier zon probleem van de maken.. laat de ts nou even uitleggen waarom ze met s en t rijd misschien heeft ze hier wel een reden voor of rijd ze wel Z je weet het niet toch? Maar goed nogmaals je stand mag idd wat losser hangen en ik zou je handen meer rechtop en iets hoger houden succes

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:28

Hallo iedereen,

Pff wat een vragen ineens zeg, hihi.

Jester is opgeleid tot aan het Z2. Aangezien ik geen wedstrijden met hem rij, doe ik af en toe eens op zijn oude niveau terugkomen. Hij kent hier alle oefeningen, weet precies wat de bedoeling is. Voor mij gewoon een hele leerschool.

Ik ben niet van plan te starten met hem. Maar ben wel van plan veel van hem te leren.
En dus ook van mensen zoals jullie. Door middel van kritiek. Ik heb wel les gehad op hem ook met stang & trens.

Maar dit alleen voor de fun...heb nog ontzettend veel om aan te werken. Moet idd wat minder streng zijn met mijn hand, maar hij maakt zich af en toe ook ontzettend sterk. Goed om zo eens te horen waar aan gewerkt kan worden.

Ben zowieso benieuwd hoe hij gereden is, en door wie vroeger, want op een normaal trensje is hij niet nageeflijk te rijden.
Heb er al jaren inzitten, en toen ik achterhaalde wat hij gelopen heeft, ben ik naar mijn instructrice gegaan met een stang & trens hoofdstel, en ineens, alles kwam eruit. oefeninegen kent hij, zijn hele houding veranderde ineens toen stang & trens tevoorschijn kwam..Hij is zowieso apart, maar dit sloeg werkelijk alles.

Echt een wereld van verschil.

Ik heb nu al bijna een half jaar niet meer met stang & trens gereden, gewoon omdat hij volgend jaar ook 16 word, en hij het veeeel leuker vind om gewoon op een trensje.. Knipoog buitenritten te maken.

ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen..

Groetjes Pling

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:31

Hij is dus nu 15.

Een paard van 15 vind ik niet 'op leeftijd'. Volgens mij zou je daar best een hoop meer mee kunnen doen dan nu zo in pre-pensioen zetten en nog 3 keer per week een beetje rijden.

Lekker gaan rijden zou ik zeggen.

(toevoeging, het is een "J", is hij dan niet nu toevallig 16 en wordt hij 17? )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:35

Oh, dat zie ik nu pas op de onderste foto Haha!

Wat leuk, dat hartje op zn kont Haha!.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:36

Hij is van geest nog superjong. Nog compleet gezond ook, en hij loopt ook elke zaterdag onder het zadel bij een meisje wat les heeft bij mij.

Verder zit ik er ongeveer wel 5 dagen in de week op. Gewoon voor de fun, soms in westernoutfit, want barrelracen vind hij echt super geweldig. Soms gewoon met trensje op buitenrit of t bos in, en soms als hij zin heeft in de bak serieus dressuur. Op S & T weliswaar. Maar echt, dit kent hij perfect, en daar leer ik een boel van.

Groetjes

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:37

jesterlover schreef:
Hij is van geest nog superjong. Nog compleet gezond ook, en hij loopt ook elke zaterdag onder het zadel bij een meisje wat les heeft bij mij.

Verder zit ik er ongeveer wel 5 dagen in de week op. Gewoon voor de fun, soms in westernoutfit, want barrelracen vind hij echt super geweldig. Soms gewoon met trensje op buitenrit of t bos in, en soms als hij zin heeft in de bak serieus dressuur. Op S & T weliswaar. Maar echt, dit kent hij perfect, en daar leer ik een boel van.

Groetjes

onderste foto is dit meisje.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:38

Aha ok Haha!. Dan begreep ik je verkeerd, ik dacht dat hij echt al een soort hobbelpaard aan het worden was Haha!.

Hij is dus nog gewoon lekker aan het werk en heeft er nog zin in Haha!.

Dat klinkt goed.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:45

Apple schreef:
Hij is dus nu 15.

Een paard van 15 vind ik niet 'op leeftijd'. Volgens mij zou je daar best een hoop meer mee kunnen doen dan nu zo in pre-pensioen zetten en nog 3 keer per week een beetje rijden.

Lekker gaan rijden zou ik zeggen.

(toevoeging, het is een "J", is hij dan niet nu toevallig 16 en wordt hij 17? )

Ik heb sinds een maand of 3 ook een 15-jarige, die Z2 heeft gelopen (die ik overigens niet met S&T rij, omdat ik veel te bang ben hem in de mond te zitten, maar die gelukkig wel op een gewone D-trens lekker afbuigt Haha! ) en daar heb ik per 1 januari a.s. een startkaart voor aangevraagd. Ik heb geen enkele illusie ooit nog met hem in het Z2 te komen, maar het is zo'n super leerpaard, dat ik (L1-ruiter Haha! ) die kans niet wilde laten lopen.
Mijn paard is dus weliswaar 15, maar hij gedraagt zich absoluut niet als een 15-jarige. Hij werkt graag en hard en ondanks dat ik hem vaak niet helemaal kan volgen (teveel knopjes haha) doet hij zijn uiterste best voor me. Basis uitganspunt is dat ik het fout doe als het niet lukt, niet hij en met deze instelling komen we een heel eind!
Succes met je paard en leer van zijn ervaring!!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:47

Ik denk dat je beter op een ervaren paard kan leren met al die bitten en teugels om te gaan, kan je het straks beter overbrengen op andere paarden..
Het paard ziet er ook goed uit.. lekker glim velletje! Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:49

Ziet er goed uit hoor, blijft een supermooi paard Haha!.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:57

ik vind het ook een leuk paard! en vindt dat je het er gewoon rustig aan mee doet, kan er makkelijk mee rijden! bij ons op stal staat en 16 jarige die nog gewoon z2 loopt en daar gewoon voor getraind wordt. loopt ook regelmatig nog wedstrijdjes.

veel plezier nog zo met je paardjes.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:43

Heb idd een foutje gemaakt, hij is idd 16 en word 17. "J". Hij heet op papier Joker.
Hihi, dat is toch wel erg he.. Bloos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:49

16 is toch nog piep jong Clown

leuk paardje dat zeker, heb wel de indruk dat je de stangteugel wat strak hebt maar dat is lastig te zien op de foto's. Springen kan hij ook al goed, lekker veelzijdig diertje. Probeer boven de sprong wel goed vooruit te kijken!