Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daniella74 schreef:Een goede manier om te checken of je beugels te kort zijn is een poosje zonder beugels te rijden. Als je dan je beugels weer aandoet en ze zitten goed dan zijn op de juiste lengte, als ze te kort aanvoelen moet je voortaan toch een gaatje langer zitten.
Een beugel hangt op de juiste lengte als je hem aan kunt doen zonder je been te verleggen door enkelt je tenen iets omhoog te doen ( de beugel hoort dus eigenlijk iets boven je tenen te hangen bij de dressuur).
(vroeger had ik ze altijd heel erg kort
) daniella74 schreef:Het is een fabeltje dat je met korte beugels steviger zit, je bent juist eerder je balans kwijt als er wat gebeurd.
Dan kan ik beter mijn zithulpen doorgeven. Met kortere beugels heb ik de neiging om te veel op de beugels te steunen waardoor ik bijna in m'n beugels sta. Mariis schreef:Ok bedankt Sigrid hier heb ik zeker iets aan! Vooral met die knokkels. Ik zal zaterdag eens kijken of het helpt! Bedankt!
Groetjes Mariska
maar ik scheen er geen verstand van te hebben
ik vind dat je dan steviger zit dan met korte
te kort zit je boven je zadel! dus das echt niet stevig voor mij..
Met kortere beugels krijg ik vaak het idee dat m'n enkelbanden er bijna afscheuren omdat ik mn hakken dan voor mijn gevoel extreem uit moet drukken en naar binnen draaien.