Blueberry schreef:Misschien het zadel ietsje naar achter? Het kruipt erg tegen de schoft op vidn ik.
Benisero is een vrij lang paard, dat vertekend wel, maar het zadel lag idd iets te ver naar voren.
Viwendy_HVJ schreef:Ik vind het er best netjes uitzien alleen op de foto's vind ik het een beetje lijken alsof je wat te ver achterin je zadel zit.
Het zadel is iets te groot voor mij, waardoor mijn benen te ver achter de kniewrongen liggen en het daardoor lijkt alsof ik te ver naar achteren zit, maar dit is niet het geval.
tantjeuh schreef:Wat ik zou doen? Hand dragen én stil houden, en dan met je been vooruit gaan rijden. Rijdt hem gewoon maar eens een half uurtje echt vooruit, een heel stevig werktempo. Vooruit vooruit vooruit, en helemaal niets doen met je handen (behalve stelling e.d.). Je zal merken dat hij na een tijdje uit zichzelf je hand zal opzoeken. En als dat goed zit, dan kan je gaan beginnen met eens wat verzamelen en weer naar voor. Eens een overgang en meteen weer naar voren.
Meer die achterhand laten werken, zonder vanvoor ook maar iets te vragen..
Bedankt voor deze tip! Hier kan ik echt wat mee en ik ga dit dan ook zeker proberen