Rick @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liisanne

Rick @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:05

Hallo!:)

hierbij wil ik onze pony even voorstellen:)
hij heet rick, we zouden niet echt weten watvoor ras het is maar de eigenaar zegt apeloosa.
Vorige zomer was hij hoefbevangen, maar dat is gelukkig weer helemaal voorbij en hij word goed in de gaten gehouden door hoefsmid en dierenarts!
We weten dat hij ''iets'' te dik is (eigenlijk een beetje teveel dik!) Bloos
maar we doen ons best en wandelen,rijden zoveel mogelijk met hem, ook staat hij op dieet.
Ik hoop dat jullie commentaar hebben zodat we onszelf nog meer kunnen verbeteren
A.U.B wel opbouwend comentaar, we zijn namelijk geen sterruiters Bloos
We rijden trouwens ook met elastiek, want als we zonder iets rijden loopt hij onwijs met zen neus de lucht in. Zoals je ziet op de fotos hangt het elastiek niet vaak gespannen. We doen het elastiek steeds minder strak en hij gaat steeds nageefelijker lopen!

De foto's Vork :
Afbeelding
Zo goed als ontspannen
Afbeelding

Afbeelding
OEPS!! Ruiter zit erg scheef!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dudette_

Re: Rick @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:07

Hee die ken ik wel. Ben ooit nog es meegeweest naar die pony.
Leuke foto's hoor, je past leuk op 'm. Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:08

Wat een géweldige pony!
Ik ben fan Go jij! Go jij!

Verder lekker blijven oefenen.
Denk erom dat je je rufg recht houdt en niet hol maakt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:08

Ik wil niets zeggen hoor, maar dat elastiek heeft bij je pony erg weinig nut op het gebied van nageeflijkheid Knipoog Hij loopt op bijna alle foto's met zijn neusje naar voor Knipoog Verder hakken uitdrukken, naar voor kijken en handen rechtop. Probeer ook je tenen iets meer naar binnen te doen en een knikje in je armen behouden. En als je het elastiek gebruikt om zijn neus niet in de lucht te hebben, kun je dan niet beter een martingaal nemen?

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:10

Hele leuke pony! Fijn dat je naar zo dipje weer lekker aan de slag kunt!

Ik vind het alleen een beetje traag uitzien, doe de achterhand er eens wat meer onder. Dat zie ik op geen enkele foto!
En probeer je elebogen langs je lichaam te houden, maar dat zullen wel denk ik momentopanemes zijn!

Voor de rest een leuek pony! En het ziet er heel goed uit, leuk kleurtje enzo, leuke combi!

Succes verder!

liisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:11

bizzybijtje schreef:
Ik wil niets zeggen hoor, maar dat elastiek heeft bij je pony erg weinig nut op het gebied van nageeflijkheid Knipoog Hij loopt op bijna alle foto's met zijn neusje naar voor Knipoog Verder hakken uitdrukken, naar voor kijken en handen rechtop. Probeer ook je tenen iets meer naar binnen te doen en een knikje in je armen behouden. En als je het elastiek gebruikt om zijn neus niet in de lucht te hebben, kun je dan niet beter een martingaal nemen?

Oke!
dankjewel voor je reactie:)
daar kunnen we wel iets mee!
Hij loopt nu wel al beter dan eerst want normaal gesprokken lieptie met zen neus echt nog meer in de lucht en hij trok echt onwijs zen rug hol!
maar ben het wel eens met wat je zegt;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:24

bizzybijtje schreef:

Sorry hoor maar ik vind dit erg slecht commentaar.
Dat neusje zit daar prima. De laatste 3 foto's wat minder, maar beter dan achter de loodlijn.
Een martingaal is totaal niet geschikt om het neusje naar beneden te krijgen
Knikje in je arman mag je idd meer op letten Knipoog

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:42

Nou mijn paard liep eerst ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg met d'r neus in de lucht en toen ben ik met martingaal gaan rijden en nu loopt ze veeeeeeeeeeeeeeel meer aan de teugel. Ik vind het wel goed commentaar, maar das mijn mening Knipoog

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:05

Leuke pony is dat toevallig de Rick die Anouk verzorgt Haha! das mijn vriendin.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:18

QualityLover schreef:
Nou mijn paard liep eerst ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg met d'r neus in de lucht en toen ben ik met martingaal gaan rijden en nu loopt ze veeeeeeeeeeeeeeel meer aan de teugel. Ik vind het wel goed commentaar, maar das mijn mening Knipoog

Dan gaat hij dus op de druk van je teugels naar beneden. Dat is geen aan de teugel, maar in de krul Pling

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:28

hee leuk paardje:D
mijn verzorg pony liep ook eerst met zun neus erg richting het plafon.
ik ben een martingaal gaan gebruiken maar nu kijkt hij meer naar beneden zonder in de krul te lopen.
Aan de teugel lopen doet hij niet echt maar hij loopt tenminsten niet meer met zijn hoofd omhoog.

Denk wel aan het knikje in je armen en naar je tenen.Maar ik vind het zeker er niet slecht uit zien

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:27

Oh wat een leuke pony!
Helaam mijn type!

Ik zou ook proberen om wat meer voorwaarts te rijden, lekker veel overgangen rijden!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:31

bizzybijtje schreef:

Een paard hoort nageeflijk te lopen met zijn neus voor de loodlijn. Neus achter de loodlijn is alleen bij trainingssituaties goed als je laag diep rond gaat rijden.
Nu krijg ik vast het hele forum over me heen want het neus achter de loodlijn rijden doen hele volksstammen omdat ze denken dat het zo moet en zelfs jury's rekenen het fout als het neusje netjes voor de loodlijn gereden wordt. Dus voor je reageert, zoek het maar eens op.....

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:39

Ik ben ook tegen met de neus achter de loodlijn rijden hoor! Vind die eerste foto's ook helemaal niet verkeerd. Miss kun je zelfs het elastiek erafhalen en oefenen met halsstrekken, goed voor de ontspanning en om de achterhand eronder te krijgen.

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:34

Hee, Ik vind echt dat hij het goed deed die dag !
en de foto's zijn erg leuk geworden vind ik Haha! ! xx

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:35

Hee noukiee niet zo opscheppen hee Tong uitsteken hahaha

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:43

Tong uitsteken

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:38

Leuke foto's
succes dr mee

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:48

tis wel leuk dattie nou z'n neus niet in de lucht gooit maar echt ontspannen word hij er niet van met die halsverlenger. Je dwingt hem om met z'n neus naar beneden te gaan. Moet zeggen heb zelf ook heel even met een halsverlenger gereden voor het scheef gaan, maar ben er ook heel snel mee gestopt. Vond het dwingen niks en hij liep wel mooi maar ontspannen was ver te zoeken.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:28

Het ziet er in ieder geval vriendelijk uit. Hij is, zoals mijn instructeur dat altijd zegt, nog niet los in z'n kaak en nek en daardoor is het lastiger om een knikje in je armen te houden en hem wat ronder te rijden. Goed om te oefenen. Ik ben het wel eens met iemand hierboven ergens, probeer hem iets 'feller' te rijden, iets actiever. Het lijkt alsof hij een beetje sloom is, maar dat is natuurlijk lastig te zien. Als je hem beter aan je been hebt, is hij vaak van voren ook gemakkelijker te bewerken zeg maar en loopt hij vaak al stukken mooier. Wat je er van achteren in stopt, kun je er van voren uit halen!

liisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 20:52

brittje88 schreef:
tis wel leuk dattie nou z'n neus niet in de lucht gooit maar echt ontspannen word hij er niet van met die halsverlenger. Je dwingt hem om met z'n neus naar beneden te gaan. Moet zeggen heb zelf ook heel even met een halsverlenger gereden voor het scheef gaan, maar ben er ook heel snel mee gestopt. Vond het dwingen niks en hij liep wel mooi maar ontspannen was ver te zoeken.

Wij waren het er eerst ook niet mee eens om met elastiek te rijden, maar sinds we ermee rijden gaat het al stuk beter.
Voordat we met elastiek reden wou hij wel een beetje naar beneden met zen hoofd maar dan alleen als je ernaast liep, nu gata hij die houding al zelf opzoeken en hij word ZEKER NIET GEDWONGEN, en als het niet meer nodig is rijden we ook zeker niet meer met het elastiek!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:53

Leuke pony!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:16

liisanne schreef:
Wij waren het er eerst ook niet mee eens om met elastiek te rijden, maar sinds we ermee rijden gaat het al stuk beter.
Voordat we met elastiek reden wou hij wel een beetje naar beneden met zen hoofd maar dan alleen als je ernaast liep, nu gata hij die houding al zelf opzoeken en hij word ZEKER NIET GEDWONGEN, en als het niet meer nodig is rijden we ook zeker niet meer met het elastiek!

tuurlijk word hij wel gedwongen, misschien niet altijd als je hem niet strak hebt staan. Maar als hij op een bepaald punt komt, komt toch die druk achter zn oren en nek dat hij naar beneden moet. Hij zal dus niet uit zich zelf naar beneden gaan, mijn paard liep ook heel erg met zn neus in de lucht maar dit vond ik niet echt de oplossing. Zodra je hem eraf haald loopt hij weer zo en het veranderd niks. Hij gaat zich alleen maar opkroppen en gespannen lopen. veel voorwaarts rijden en proberen stelling te krijgen, want als ik die foto zo zie loopt hij zo recht door de bocht als het maar kan en niet in een bocht? Dit zal je echt niet 1 2 3 goed krijgen, ik ben er nu nog steeds mee bezig maar krijg al steeds meer stelling van hem en dat koppie gaat steeds vaker naar beneden en niet meer zo hoog. Lachen

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:44

brittje88 schreef:
liisanne schreef:

tuurlijk word hij wel gedwongen, misschien niet altijd als je hem niet strak hebt staan. Maar als hij op een bepaald punt komt, komt toch die druk achter zn oren en nek dat hij naar beneden moet. Hij zal dus niet uit zich zelf naar beneden gaan, mijn paard liep ook heel erg met zn neus in de lucht maar dit vond ik niet echt de oplossing. Zodra je hem eraf haald loopt hij weer zo en het veranderd niks. Hij gaat zich alleen maar opkroppen en gespannen lopen. veel voorwaarts rijden en proberen stelling te krijgen, want als ik die foto zo zie loopt hij zo recht door de bocht als het maar kan en niet in een bocht? Dit zal je echt niet 1 2 3 goed krijgen, ik ben er nu nog steeds mee bezig maar krijg al steeds meer stelling van hem en dat koppie gaat steeds vaker naar beneden en niet meer zo hoog. Lachen

Toen lisanne al eventjes het elastiek op zijn nek neerlegde om hem om te doen ging die al naar beneden , en het elastiek stond niet eens gespannen en het was heel erg los dus ik ben het wel met lisanne eens want hij word echt niet gedwongen !

hannexroza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:50

wat een leuke pony Pling
probeer hem iets actiever te rijden Knipoog ! verder ziet het er wel ontspannen uit
xx