Esperanza schreef:Het ziet er idd vriendelijker uit. Gelukkig maar. Die andere foto´s waren echt erg. Maar het houdt wel in dat het dus wel gebeurt dat je zo rijdt. Ook op de meerst van deze foto´s loopt je paard achter de loodlijn, hier moet je wel wat aan gaan doen. OOk een beetje achter de ll is niet goed.
En ik zou echt die instructrice (waarvan je je handen zo achterlijk laag moest houden) toch wel verruilen voor iemand met betere ideeën en meer verstand van paardrijden.
Succes verder!
dank je wel
van instructrise ruilen doe ik niet
mijn paard en ik doen het goed bij haar
het probleem is dat ik mijn handen snel span (onbewust) maar ik moet van mijn instructrise ALS ik mijn handen omlaag moet doen als het ware recht naar beneden laten vallen maar daar denk ik niet altijd aan
SANNExREBEL schreef:Gelukkig maar dat je normaal altijd zo op deze manier rijd!
En idd, op deze manier komen jullie zeker verder! En het is ook zeker een leuk dier onder je kont! wees er trots op:D
ben ook trots op haar
merel90 schreef:Dit vind ik een veel prettiger beeld geven! Op sommige momenten zou ik het neusje er het liefst nog iets verder uit zien, maar deze foto's vind ik een stuk netter!
Bij de springfoto's valt het me op dat je paard nogal scheef springt, hij buigt als het ware om je rechtbeen heen, zijn benen en buik vliegen naar rechts, bij hoofd en nek naar links (op de fot, dus niet vanuit het paard). om dit te voorkomen moet je denk ik meer linkerbeen en iets linkerteugel erbij nemen. Verder heb ik het gevoel dat je iets te veel rechtop blijft staan boven de sprong, je mag iets meer plat gaan liggen in het zweefmoment, waardoor je ook beter mee kunt geven.
ik vind dat je een erg leuk paard hebt
Succes!
bedankt
en ja ik moet wat meer gaan liggen als het ware tijdens het springen maar het rare is dat dit met de les wel goed gaat en met wedstrijden gaat het minder goed nog
ook klopt het dat we zo nu en dan scheef gaan met springen maar ook thuis hebben we daar geen last van want hoor mijn instructeur daar nooit over
Rins schreef:Mooi paardje heb je hoor! Het is altijd moeilijk om over foto's te oordelen een ophouding op een foto kan snel worden ervaren als 'harde hand'.
Ik heb je andere topic niet gezien, maar vind deze foto's wel een fijn beeld geven, paard loopt actief van achter!
dank je wel
en ja ze loopt idd actief van achter (dat is ook anders geweest haha)
Niisj schreef:Dit is nu het 4de topic dat ik van je zie ...
1keer met een jonge andalusier ? nog een keer met een bruin paard waar je aan het lessen was,
je vorige topic waar je vrij streng was met je handen en nu dit.
Ik vind dat je houding best meevalt. Ook zie ik dat je niet altijd zo streng bent in de mond. Dit topic geeft zeker een fijner beeld. Maar wat ik wel gemerkt heb is dat in alle 4 topics, je paard achter de loodlijn loopt ...
Werk hier aan & je krijg foto's die een nog fijner beeld geven !
Het is ook niet zo gezond voor het paard als je ze zo diep laat lopen ...
Maar ik weet zeker dat je dit kunt verbeteren !
Verder vind ik dat je zeer goed springt !
dank je wel
en ja mn paard loopt te diep maar zodra ik haar hoger instel drukt ze haar neus en haar rug eruit
we zijn aan het trainen op het hoger instellen maar dat gaat nog niet goed
Arabesk schreef:Ik heb je vorige topic niet gezien, maar je paard loopt hier erg diep en ik zie een valse knik.
ze loopt diep maar wel ontspannen en nageeflijk