Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als die aan de kletter gaat heb je ook een probleem 
Citaat:Goed om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem
Storm76 schreef:Kranten onder je elleboog tegen je lijf aanhouden. Zodra je je armen strekt, valt de krant. (en slaat je paard op hol, val jij eraf, breek je een been en nee, dat is niet leuk, dus aandrukken die armen)
Beetje vreemd commentaar. Bovendien mag jij het eens bij die van mij proberen.
Die gaat bij wijze van spreken die krant zelf even lezen. 

Sammie schreef:Storm76 schreef:Kranten onder je elleboog tegen je lijf aanhouden. Zodra je je armen strekt, valt de krant. (en slaat je paard op hol, val jij eraf, breek je een been en nee, dat is niet leuk, dus aandrukken die armen)Beetje vreemd commentaar. Bovendien mag jij het eens bij die van mij proberen.
Die gaat bij wijze van spreken die krant zelf even lezen.

Storm76 schreef:je hebt blijkbaar een tekort aan humor
lailapri schreef:Wat je precies moet doen is je rug recht, alle wervels netjes gestapelt. Je zit dan erg stabiel als het goed is en niets of niemand kan je zomaar uit het zadel duwen of trekken.
Dan laat je je schouders zwaar afhangen, dus niet naar achtertrekken (holt je bovenrug) maar ook niet je bovenrug bollen. Je bovenarmen hangen zwaar langs je lijf. Je onderarmen zijn licht en drijven een soort van op water, alle gewrichten moeten los kunnen bewegen, maar wel een stabiele (verende) hand bieden aan je paard om het zo maar te noemen. En uiteraard moet er een rechte lijn ontstaan van elleboog naar bitring.
(dus met een uitsparing waar je nek in past en aan beide uiteinden een touw of ketting waar je de emmers aan kunt hangen). Hiermee kun je je dus zeg maar inbeelden dat je extra gewicht op je schouders hebt, ze voelen dan ahw zwaarder waardoor je ze meer laat zakken, inclusief je onderarmen. De knik komt er dan bijna als vanzelf in en ook het verhaal van lailapri treedt bijna automatisch in werking. Let er dan inderdaad wel op dat je gewrichten (ellebogen!) wel los blijven en je de boel dus niet vastzet. Bij mij ligt het er deels aan dat mijn schouders gespannen zijn en/ of vast zitten. Het helpt bij mij ook erg goed om van te voren wat ontspanningsoefeningen te doen met mijn schouders (bv rondjes draaien naar achteren, optrekken en rustig weer laten zakken, of iemand anders even lief aankijken voor een massage
). Als je op je paard zit kun je ook oefeningen doen, bv weer een rondje draaien met je schouders: optrekken, naar achteren draaien en dan op een uitademing rustig laten zakken. Dan zitten je schouders/ bovenarmen als het goed is in de juiste positie.