Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Willen we niet allemaal een paard die het graag voor ons doet en niet voor allemaal hulpmiddelen??
Als je met zweep en sporen en met hulpteugels rijd wat is daar nog aan dan, dan doet je paard het toch niet meer voor jou, want de meeste ruiters die zo rijden, kunnen niet op een paard dat puur op vertrouwen is gereden rijden.
Er is maar een juiste manier en dat is de eerlijke manier, leer je paard kennen en leer zijn taal, ooit een paard mekaar met stokken zien behandelen, paarden zijn denk ik een van de eerlijkste dieren die wij mogen bezitten, waarom worden ze dan zo oneerlijk behandelt??
Ik word soms zo triest als je een paard in handen krijgt wat dus zo oneerlijk behandelt is en je daar jaren voor nodig hebt om het weer een beetje paard te kunnen laten zijn!!
superwoman schreef:midgie schreef:Willen we niet allemaal een paard die het graag voor ons doet en niet voor allemaal hulpmiddelen??
Als je met zweep en sporen en met hulpteugels rijd wat is daar nog aan dan, dan doet je paard het toch niet meer voor jou, want de meeste ruiters die zo rijden, kunnen niet op een paard dat puur op vertrouwen is gereden rijden.
Er is maar een juiste manier en dat is de eerlijke manier, leer je paard kennen en leer zijn taal, ooit een paard mekaar met stokken zien behandelen, paarden zijn denk ik een van de eerlijkste dieren die wij mogen bezitten, waarom worden ze dan zo oneerlijk behandelt??
Ik word soms zo triest als je een paard in handen krijgt wat dus zo oneerlijk behandelt is en je daar jaren voor nodig hebt om het weer een beetje paard te kunnen laten zijn!!
tjonge jonge wat een *piep*
Wanneer het vertrouwen van paard er is kun je voorzichtig beginnen met wat op z'n rug te leggen.
midgie schreef:Ja je kan het gepiep vinden , maar je zegt zelf wanneer het vertrouwen er is , dus je zegt het niet veel anders als ik, er moet vertrouwen zijn en die bouw je niet op met de zweep, zeker bij zo`n jong paard niet waar alles vreemd voor is, dat draait dus toch allemaal op vertrouwen,
Hoeveel verpeste paarden zijn er niet in de handel, als die paarden met vertrouwen behandelt en gereden waren , dan handen ze toch niet van hand tot hand gegaan om dat er niets mee te beginnen valt???
Mover schreef:Op welke manier moet of kun je het beste een onervaren paard goed inrijden?
Hoe dien je te werk te gaan zodat paardje het op zachte wijze goed leert?
En hoe lang duurt het goed inrijden van een paard van bijv. drie jaar precies?
groeten
superwoman schreef:midgie schreef:Ja je kan het gepiep vinden , maar je zegt zelf wanneer het vertrouwen er is , dus je zegt het niet veel anders als ik, er moet vertrouwen zijn en die bouw je niet op met de zweep, zeker bij zo`n jong paard niet waar alles vreemd voor is, dat draait dus toch allemaal op vertrouwen,
Hoeveel verpeste paarden zijn er niet in de handel, als die paarden met vertrouwen behandelt en gereden waren , dan handen ze toch niet van hand tot hand gegaan om dat er niets mee te beginnen valt???
Waarom is een zweep zo verkeerd?
Als je 'm verkeerd gebuikt misschien?
Het is een hulpmiddel, geen strafmiddel.
Met longeren gebruik ik een zweep, daar luisterd hij prima naar en is er niet bang van.
Met het doorrijden gebruik ik ook een zweep,daar moet hij aan wennen en kan ik gebruiken als hulpmiddel, niet als strafmiddel. Als hij daar angstig op reageerd doe je iets niet goed