tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:45

vandaag eindelijk mijn setje eens mee genomen naar mn paardje en meteen maar gebruikt
deze set had ik al een poosje thuis liggen maar vergat hem elke keer mee te nemen Bloos
en ja zelfs mn jas behoort tot de set Tong uitsteken

we gingen vandaag maar weer eens (zoals altijd) de dingen uit de les trainen Haha!
jaja dat doe ik dus heel braaf anders schieten de lessen ook niet op he

we hebben de middendraf geoefend
mijn paardje houd ervan om zichzelf dan heel lang te maken en dat mag natuurlijk niet
ik hou mijn handen dus in een aso houding en dat moet ik doen dus daar geen commentaar op Knipoog

ook hebben we het wijken weer heel eventjes mee gepakt Haha!
we hebben afgelopen vrijdag wedstrijd gehad en zijn dus 2 keer 1e geworden en hebben weer 2 wp mee naar huis genomen en hebben inmiddels al 9 wp in 9 wedstrijden en zijn nu dus bijna L1 startgerechtigd Haha! Haha! Haha!
maar ja daar zijn we nog niet helemaal klaar voor

ik heb om eerlijk te zijn vandaag alleen maar goed rond gereden en dus niet hoger ingesteld
mn paardje zat vandaag weer erg vast en heb haar dus alleen maar los gemaakt
dus ja ze loopt te diep
nou ja geneog gepraat hier de foto's:

Afbeelding
1

http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_2443.jpg

Afbeelding
2

http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_2455.jpg

Afbeelding
3

http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_2464.jpg

middenstap:
Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_2478.jpg

wijken rechterbeen:
Afbeelding
7
wijken rechterbeen
http://i124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_2485.jpg

wijken linkerbeen:
Afbeelding
8

wijken linkerbeen:
http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... G_2543.jpg

achterwaarts:
Afbeelding
9

Afbeelding
10

Afbeelding
11

middendraf (kijk haar benen en ja mn handen ik weet het Boos! maar anders drukt ze haar neus weg dus moet het ff op deze manier doen van mn instructise en alleen als ze sterk word en dat was ze dus vandaag
Afbeelding
12

Afbeelding
13

Afbeelding
14

Afbeelding
15

jaja ik heb de wielsporen aan de kant gelegd en heb nu dus knobsporen (zwanenhals sporen) Haha!

en ja ik moet meer op mn houding letten en ja mn handen in de middendraf Bloos maar ja had al uitgelegd waarom he Tong uitsteken
maar mensen we kunnen zeker wel netjes zitten want ik had afgelopen vrijdag in beide proeven een 7 voor mn houding en zit dus ja we kunnen het wel Haha! Tong uitsteken

tips enz zijn uiteraard welkom maar hou het wel een beetje netjes

MelanieB

Re: tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:49

Ze komt wel erg diep he, bij het achterwaarts Tong uitsteken
Maar gaaf setje! Lovers
Ik Lovers jou paard Lachen
Verder idd je handen, maar dat geef je zelf aan, komt vast wel goed als je L bent Knipoog

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:50

sorry maar ik vind het er niet fijn uitzien Sigaar
vooral bij het achterwaarts gaan,het paard heeft zn kin helemaal op zijn borst Bloos!
en let idd vooral op je handen,die moet je wel op zijn plaats houden Knipoog
en die hakken mogen ook wel naar beneden Knipoog
verders leuk setje en heel leuk paardje Haha!
(het is niet aanvallend bedoelt hoor,het is gewoon mijn mening Lachen )

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:53

Ten eerste: Super leuk setje en paard!
Ik vind het rijden er niet helemaal fijn uitzien. Paardje loopt achter de loodlijn en foto 11 en 12 ben ik het niet helemaal mee eens, maar daar houd ik verder mn mond over Nagelbijten / Gniffelen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:58

bedankt voor de reacties
en ja ze komt idd nog erg diep bij het achterwaarts maar dat zijn we aan het oefenen
en de rede dat ik haar zo rond instel is dat ze weer erg moeilijk los liet vandaag
als ik haar dan hoger in ga stellen nou dan wil je haar houding niet zien
dan drukt ze haar rug echt helemaal weg en maakt zichzelf helemaal lang Gaaaap
vandaar dat ronde dus

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:06

Trouwens, waar kijk jij telkens naar? bij o.a. foto 1,2,3? Clown

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:08

Super setje zeg Haha! !!

Btw,.. ik zag jou week, 2 weken terug denk ik fietsen met je vriend Tong uitsteken. Zeg maar tegenover het plein !

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:16

MelanieB schreef:
Trouwens, waar kijk jij telkens naar? bij o.a. foto 1,2,3? Clown

bij foto 1 kijk ik in de spiegel
foto 2 en 3 kijk ik gewoon de bak door (kan ook naar beneden kijken maar dan krijg ik daar weer commentaar op Tong uitsteken )

Amber_ schreef:
Super setje zeg Haha! !!

Btw,.. ik zag jou week, 2 weken terug denk ik fietsen met je vriend Tong uitsteken. Zeg maar tegenover het plein !

dank je wel
en ja dat kan wel kloppen fiets daar wel vaker Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:17

Haha jaa, ik fietse met mijn vriend achter jullie ! Maar wij gingen alweer rechtsaf Tong uitsteken.

Ik zag dat je nu ook Martine goed kent ?
Ik kom misschien nog een keer met Fjord yspringen bij jullie !

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:18

Leuk paard! Lijkt ook leuk te bewegen.

Ik denk dat je paard zijn achterhand nog niet sterk genoeg is om zo'n middendraf te rijden. Ze komt er aan de voorkant uit en klapt op de voorhand. Dat is vooral op foto 13 te zien. Ik zou eerst beginnen met vooral veel overgangen rijden, drie passen naar voren, drie passen terug om haar achter sterker te maken.
Tevens zou ik ervoor kiezen om mijn teugels een centimer 20 korter te nemen en op die manier de aanleuning behouden. Op deze manier kan je, imo, nl. niet meer voelen en aanpassen aan je paard.
Verder denk ik, dat als ze nog beter voor je been wordt, het ook allemaal makkelijker zal gaan.

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:19

K zou je hakken meer uitdrukken.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:20

Mooi paard, mooi setje Lachen
Misschien je tenen iets meer naar binnen doen, en hakken uitdrukken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jukurensha op 28-10-07 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:21

Ik vind het er nogal onvriendelijk uitzien.
Je geeft inderdaad redenen, maar die kun je vast op andere manieren ook oplossen.

Ik vind je binnenhand nogal streng ogen, niet alleen bij de middendraf maar ook bij bijv. het wijken.

Verder, rug naar achter houden en op je kont zitten Haha!
Vind je setje wel erg mooi Knipoog (oh, en wel een beetje lachen)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:22

Leuk setje. OOk mooi paard. Maar als je bandages gebruikt, doe ze dan wel goed om.

sim0ontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:25

ziet er leuk uit! Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:34

Amber_ schreef:
Haha jaa, ik fietse met mijn vriend achter jullie ! Maar wij gingen alweer rechtsaf Tong uitsteken.

Ik zag dat je nu ook Martine goed kent ?
Ik kom misschien nog een keer met Fjord yspringen bij jullie !

ja klopt martine staat nu bij ons op stal
en ja kom maar een keertje langs gezellie Haha!

Arnyek schreef:
Leuk paard! Lijkt ook leuk te bewegen.

Ik denk dat je paard zijn achterhand nog niet sterk genoeg is om zo'n middendraf te rijden. Ze komt er aan de voorkant uit en klapt op de voorhand. Dat is vooral op foto 13 te zien. Ik zou eerst beginnen met vooral veel overgangen rijden, drie passen naar voren, drie passen terug om haar achter sterker te maken.
Tevens zou ik ervoor kiezen om mijn teugels een centimer 20 korter te nemen en op die manier de aanleuning behouden. Op deze manier kan je, imo, nl. niet meer voelen en aanpassen aan je paard.
Verder denk ik, dat als ze nog beter voor je been wordt, het ook allemaal makkelijker zal gaan.

dank je wel
en duidelijke tips
met de overgangen ben ik mee bezig en het prbleem is dat ik af en toe te veel wil
en tja die teugels daar ben ik ook mee aan het werk
maar op de 1 of andere manier laat ik ze onbewust toch steeds iets langer Boos!

Leoontjuh schreef:
K zou je hakken meer uitdrukken.

Jukurensha schreef:
Mooi paard, mooi setje Lachen

mee eens Knipoog

JustBepr0ud schreef:
Je geeft inderdaad redenen, maar die kun je vast op andere manieren ook oplossen.

Ik vind je binnenhand nogal streng ogen, niet alleen bij de middendraf maar ook bij bijv. het wijken.

Misschien je tenen iets meer naar binnen doen, en hakken uitdrukken Knipoog

dank je wel
en onvriendelijk vind ik iets te (onvriendelijk vind ik in mijn ogen iets anders eruit zien maar meningen verschillen Lachen )
en ben het er mee eens dat mn binnenhand af en toe iets te ver afsteekt van de rest hoor
maar ja paardrijden is niet makkelijk en we zijn nog steeds aan het leren
er komt steeds meer bij om te doen haha

kelly21 schreef:
Leuk setje. OOk mooi paard. Maar als je bandages gebruikt, doe ze dan wel goed om.

dank je wel
maar wat zit er dan niet goed aan de bandages?

sim0ontjuh schreef:
ziet er leuk uit! Lachen

dank je wel

mensen commentaar is goed maar geef dan wel even tekst en uitleg Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:40

zo mijn mond viel hier van open en kreeg ehm ook niet meer dicht van schrik

die handen !!! , sorry maar dit is echt oneerlijk voor je paardje , ik zou je echt schuldig voelen
weet je hoe sterk jij je kan maken als je je handen achter je benen heb ? dan trek je hem gewoon omlaag. en achterwaarts zet je dr ook veel te veel druk op , ik vind dit gewoon echt ernstig sorry .

ik zou echt goed op je handen letten want dit kan gewoon niet ...
ik hoop dat dat zo een beetje duidelijk is overgekomen voor je ?

vind het er voorderest ook heel leuk uitzien maar gewoon echt zonde van je handen

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:44

missanous schreef:
dank je wel
en duidelijke tips
met de overgangen ben ik mee bezig en het prbleem is dat ik af en toe te veel wil
en tja die teugels daar ben ik ook mee aan het werk
maar op de 1 of andere manier laat ik ze onbewust toch steeds iets langer Boos!

Herkenbaar, het te veel willen. Maar met die drie passen krijg je waarschijnlijk sneller een beter gevoel, omdat dat minder moeite kost dan de gehele lange zijde en het dus ook niet aan het eind instort. Daarna langzaam uitbouwen naar die gehele lange zijde.

Tip voor je teugels, kijk eens wat een mooie lengte is en waar jij je teugels dan moet vasthouden. Doe daar een stukje rood tape om en kijk ieder rondje bij bijvoorbeeld de C of je je teugels nog op de juiste lengte hebt.

Je hebt een erg leuk paard om te zien, gewoon lekker aan de slag gaan met je ontwikkelpunten en dan gaat het helemaal goed komen!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:47

Teugels korter en hand (veel) verder naar voren.

Je bovenarm moet recht naar beneden "hangen". En dan vanuit je elleboog 1 rechte lijn met de teugels naar het bit toe.

Je krijgt dan een veel fijner beeld qua foto's. En jij hoeft niet meer zo op je schoot te werken! Vork Leg desnoods een knoop in je teugels Dan kun je ze niet langer vast pakken. Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:47

missanous schreef:
JustBepr0ud schreef:

dank je wel
en onvriendelijk vind ik iets te (onvriendelijk vind ik in mijn ogen iets anders eruit zien maar meningen verschillen Lachen )
en ben het er mee eens dat mn binnenhand af en toe iets te ver afsteekt van de rest hoor
maar ja paardrijden is niet makkelijk en we zijn nog steeds aan het leren
er komt steeds meer bij om te doen haha

Jazker, leren moet iedereen.
Maar wat moet ik dan zeggen? niet zo aardig?
In fluwelen stofjes wikkelen heeft niet zo veel zin vind ik,en het maakt meer indruk als het fatsoenlijk gezegt word, want dan heb je er tenminste iets aan.

Druk uitoefenen is geen probleem, maar ik vind dit er gewoon niet netjes uitzien.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft je paard op foto 2 zelfs zijn/haar mond open.

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:57

Je bent idd erg hard met de hand. Je trekt erg in de mond.
Zorg ervoor dat je paard de neus niet achter de loodlijn legt.
Verder je tenen naar binnen en hakken naar beneden. Zo gebruik je de sporen niet onnodig en ook niet te fel.

Verder mooi paard! Werk aan de tips wat ze je hier geven, en het komt zeker goed! Ook leuk setje!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 22:14

__KELLY schreef:
zo mijn mond viel hier van open en kreeg ehm ook niet meer dicht van schrik

die handen !!! , sorry maar dit is echt oneerlijk voor je paardje , ik zou je echt schuldig voelen
weet je hoe sterk jij je kan maken als je je handen achter je benen heb ? dan trek je hem gewoon omlaag. en achterwaarts zet je dr ook veel te veel druk op , ik vind dit gewoon echt ernstig sorry .

ik zou echt goed op je handen letten want dit kan gewoon niet ...
ik hoop dat dat zo een beetje duidelijk is overgekomen voor je ?

vind het er voorderest ook heel leuk uitzien maar gewoon echt zonde van je handen

ik heb les van een zzlicht amazone en als zij zegt dat ik mn handen zo moet doen tja dan doe ik dat
het probleem is dat ik ze dan wel moet ontspannen (wat ik tijdens de lessen dus wel doe) en tja ik ben eerlijk dat deed ik hier op de foto's niet
het liefst neem ik elke dag les ipv 1 keer in de week maar daar heb ik het geld niet voor
ben allang blij dat ik een paard kan betalen en dat ik 1 keer in de week les kan betalen
maar we zijn er in ieder geval wel mee bezig hoor met die handen alleen niet alles kan in 1 keer goed gaan Huilen

Arnyek schreef:
Herkenbaar, het te veel willen. Maar met die drie passen krijg je waarschijnlijk sneller een beter gevoel, omdat dat minder moeite kost dan de gehele lange zijde en het dus ook niet aan het eind instort. Daarna langzaam uitbouwen naar die gehele lange zijde.

Tip voor je teugels, kijk eens wat een mooie lengte is en waar jij je teugels dan moet vasthouden. Doe daar een stukje rood tape om en kijk ieder rondje bij bijvoorbeeld de C of je je teugels nog op de juiste lengte hebt.

Je hebt een erg leuk paard om te zien, gewoon lekker aan de slag gaan met je ontwikkelpunten en dan gaat het helemaal goed komen!

dank je wel weer Lachen
en helemaal mee eens dat met 3 passen naar voren en daarna weer terug veel beter gaat
maar af en toe heb ik er nog moeite mee om eraan te denken dat ik maar 3 passen naar voor moet enz
maar daar zijn we in de les wel heel druk mee aan het trainen Haha!
morgen weer les dus Tong uitsteken

Tomaatje schreef:
Teugels korter en hand (veel) verder naar voren.

Je bovenarm moet recht naar beneden "hangen". En dan vanuit je elleboog 1 rechte lijn met de teugels naar het bit toe.

Je krijgt dan een veel fijner beeld qua foto's. En jij hoeft niet meer zo op je schoot te werken! Vork Leg desnoods een knoop in je teugels Dan kun je ze niet langer vast pakken. Lachen

helemaal mee eens
ik trek mn handen idd te veel terug in plaats van recht naar beneden te laten hangen en dit zegt mn instructrise ook steeds Bloos
en dat van die knoop zal ik eens gaan proberen Knipoog

JustBepr0ud schreef:
Jazker, leren moet iedereen.
Maar wat moet ik dan zeggen? niet zo aardig?
In fluwelen stofjes wikkelen heeft niet zo veel zin vind ik,en het maakt meer indruk als het fatsoenlijk gezegt word, want dan heb je er tenminste iets aan.

Druk uitoefenen is geen probleem, maar ik vind dit er gewoon niet netjes uitzien.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft je paard op foto 2 zelfs zijn/haar mond open.

ja heb je ook wel weer gelijk in
maar het woord onvriendelijk klinkt zo eehhh tja alsof ik niet goed ben voor mn paard
maar ja ik snap wel wat je ermee bedoelt hoor

SANNExREBEL schreef:
Je bent idd erg hard met de hand. Je trekt erg in de mond.
Zorg ervoor dat je paard de neus niet achter de loodlijn legt.
Verder je tenen naar binnen en hakken naar beneden. Zo gebruik je de sporen niet onnodig en ook niet te fel.

Verder mooi paard! Werk aan de tips wat ze je hier geven, en het komt zeker goed! Ook leuk setje!

dank je wel
enne hoe kan ik mijn paard niet achter de loodlijn krijgen als ik haar diep en rond in moet stellen?
als ik mijn paard te lang boven in laat lopen dan pakt ze weer vast en heb ik een probleem
ik mag voorlopig ook nog niet zinder begeleiding mijn paard boven in stellen omdat ze dan gewoon nog te sterk wordt voor me
snap je?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:32

Je heb de bandages ongelijkmatig gebandageert. Vraag aan een deskundig iemand op de stal die je dit goed voor kan doen. Als het niet goed zit kan het flink gaan knellen, de rest ken je zelf wel indenken he.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:39

Probeer, zodra je paard achterwaarts gaat, je handen mee te geven en zodra je weer een pas terug wil doen weer een ophouding te maken. Je krijgt dan ophouding (stap), los, ophouding (stap), los, etc.

Vind de middendraf er niet vriendelijk uit zien. Moet een andere oplossing voor zijn.

Verder leuk paardje, werklustig beestje zo te zien!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:50

Probeer je hand voor te houden, niet naar je toe halen. Zo krijgt je paard ruimte.

Bandageer eens samen met iemand die het goed kan. Ze zitten nu niet goed verdeeld en zakken af.

Voor de prijs van dit setje kan je denk ik een les of 2 betalen Haha!

Probeer in je wijken te kijken waar je heen gaat, nu zit je wat tegen de beweging.
Zo ook in et achterwaarts, leuk niet naar achter, maar eerder iets naar voor in je zadel. je werkt hier teveel met je hand.

Middendraf zou ik rustiger oppakken. Dus kleine stukjes een pasje verruimen, of grotere stukken langzaam steeds groter draven. Nu wil je denk ik te veel, de oplossing met de handen gaat jou niet helpen het met je hand voor op te lossen