Mini hengst aan de longé!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenisSjje

Mini hengst aan de longé!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 08:44

Hallo iedereen!
Ik had maar eens foto's gemaakt van me gekke shettie!
Hij heeft zo'n ding op zijn rug,omdat ik bezig ben om hem voor de wagen te krijgen en met succes!
Hij staat er nog niet helemaal voor.We zijn nu bezig met banden Knipoog
Hier komen ze!

Afbeelding halt vind hij wel erg moeilijk..
Afbeelding stap
Afbeeldingdrap dat voorbeen :p
Afbeelding
Afbeelding grappig dat hij zo ruim is!!
Afbeelding
Afbeelding en weer stappen..

Ik heb helaas geen foto's van zijn andere hand...Maar ga ik snel wel doen!De reden is..dat hij die andere kant heel lastig vind ik hem niet kan vast houden en foto's maken...

Laat graag een berichtje achter!

Groetjes!

Renee__

Re: Mini hengst aan de longé!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:47

Wat een heerlijke beentjes. Haha!
Moet die longeersingel niet wat naar achter of is dat maar een beeld?

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 08:48

Is meer het beeld maar het is geen singel Tong uitsteken het is van het tuigje Knipoog Maar hij vind het aansingelen zo eng...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:35

Leuke shetlander (bijna net zo leuk als durk Tong uitsteken )

ziet er lief uit!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 09:36

Haha Tong uitsteken Thanks

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:44

Ze hebben altijd van die hoog knuffel gehalte. haha Bloos

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 10:47

haha idd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:53

Jeetje, die lijkt gi-gan-tisch veeel op mijn [***] Clown Ziet er leuk uit hoor, ik heb geen commentaar !!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:53

Leuke shet hoor, maar het schoftje van je tuig moet wel verder naar achteren liggen volgens mij anders kom je met het borsttuig niet uit.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:06

Nee hoor Knipoog Ik kom zo juist uit!
@bizzybijtje :Bedankt!!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:41

leuke shet! Haha!
Ziet er goed uit hoor! Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:12

TS: Leuke pony, maar echt, je schoftje ligt te ver naar voren

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:27

wat een leuk ponytje, zo lekker wollig (net een beertje Vork )
maar het longeren zelf ziet er ook goed uit, ben het wel eens met stef Knipoog

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:29

hij is echt grappig

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:40

Bedankt!

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:40

Ooohhh, echt zo'n schattig ponytje Haha!
Succes met em!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 06:45

Bedankt!! Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 07:11

Schattige shet, maar je schoftje hoort áchter de schoft te liggen en niet óp. Zo krijgt je pony er last van, en houdt hij dadelijk helemaal niet meer van aansingelen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 07:23

Leuk shetje hoor! Alleen je schoft mag inderdaad een stuk naar achteren. En ligt het aan mij of is de singel zo dun? Als dat zo is lijkt mij niet echt veilig, stel dat die knapt als je hem voor de wagen hebt staan. Bovendien is het volgens mij ook niet echt comfortabel voor je paardje.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:44

Ik snap je eigenlijk niet..Ik heb het geprobeert vandaag iets naar achteren maar dan gaat hij raar lopen...Dus dat vind hij zelf zo fijn.En ik singel hem nog niet strak..maar een beetje losjes,omdat hij het heel erg wennen vind..

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:11

ziet er leuk uit succes verder.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:31

wat ze bedoelen is.. kijk maar eens naar de foto's de singel zit eigenlijk direct in de oksels van het paardje, waardoor er minder bewegingsvrijheid zit.
officieel moet er tussen de oksels en het schoftje ( dat 'ding" Knipoog ) een handbreedte zitten nog Ja
Ik wilde als tip geven om de singel iets minder strak te doen, die hoeft namelijk niet zo strak als bij een regulier zadeltje,maar zie staan dat je deze al niet te strak doet.
waarschijnlijk wekt al dat wolliebollie haar de illusie dat het strak zit omdat de singel erin verdwijnt Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:39

DenisSjje schreef:
Ik snap je eigenlijk niet..Ik heb het geprobeert vandaag iets naar achteren maar dan gaat hij raar lopen...Dus dat vind hij zelf zo fijn.En ik singel hem nog niet strak..maar een beetje losjes,omdat hij het heel erg wennen vind..

Leuke shet, doet het ook leuk Lachen Vergeet niet dat het 'beleren voor de wagen' niet iets is wat je zomaar even zelf kan doen, daar heb je écht professionele hulp bij nodig als je er geen ervaring mee hebt....

Dat 'raar lopen' komt omdat hij er dus nog aan moet wennen. Het schoftje hoort écht ietsje naar achteren toe, geloof de meerderheid nou maar, wij roepen dat heus niet omdat wij er geen verstand van hebben Knipoog

En je hoeft niet súperstrak aan te singelen, maar alsjeblíeft niet losjes, dat gaan alleen maar schuiven en schuren. Een singel moet gewoon goed vastzitten, te losjes belemmerd hem júist in de beweging en kan dus flinke wonden/schuurplekken e.d. veroorzaken.

De singel zelf vind ik veels te dun, waar is trouwens je buitensingel? Die heb je voor het longeren juist niet nodig hoor, maar wel bij het aangespannen werk.
volgens mij is dit zo'n typisch tuigje van 90 euro.... singels en cruciale punten zijn vaak dun en vrij breekbaar, hard leer, niet soepel....

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:05

Lowara schreef:
wat ze bedoelen is.. kijk maar eens naar de foto's de singel zit eigenlijk direct in de oksels van het paardje, waardoor er minder bewegingsvrijheid zit.
officieel moet er tussen de oksels en het schoftje ( dat 'ding" Knipoog ) een handbreedte zitten nog Ja
Ik wilde als tip geven om de singel iets minder strak te doen, die hoeft namelijk niet zo strak als bij een regulier zadeltje,maar zie staan dat je deze al niet te strak doet.
waarschijnlijk wekt al dat wolliebollie haar de illusie dat het strak zit omdat de singel erin verdwijnt Haha!

Oke thanks Knipoog

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:09

JoyCiej007 schreef:
DenisSjje schreef:

Leuke shet, doet het ook leuk Lachen Vergeet niet dat het 'beleren voor de wagen' niet iets is wat je zomaar even zelf kan doen, daar heb je écht professionele hulp bij nodig als je er geen ervaring mee hebt....

Dat 'raar lopen' komt omdat hij er dus nog aan moet wennen. Het schoftje hoort écht ietsje naar achteren toe, geloof de meerderheid nou maar, wij roepen dat heus niet omdat wij er geen verstand van hebben Knipoog

En je hoeft niet súperstrak aan te singelen, maar alsjeblíeft niet losjes, dat gaan alleen maar schuiven en schuren. Een singel moet gewoon goed vastzitten, te losjes belemmerd hem júist in de beweging en kan dus flinke wonden/schuurplekken e.d. veroorzaken.

De singel zelf vind ik veels te dun, waar is trouwens je buitensingel? Die heb je voor het longeren juist niet nodig hoor, maar wel bij het aangespannen werk.
volgens mij is dit zo'n typisch tuigje van 90 euro.... singels en cruciale punten zijn vaak dun en vrij breekbaar, hard leer, niet soepel....

De meeste mensen weten er niet eens wat van en die typen maar wat in het rond...Ik doe gewoon wat me word vertelt Knipoog (thuis t en niet op bokt ) Dat tuigje is prima niks mis mee..Over hoeveel dat tuig kosten praat ik niet.En het is nog stug omdat het nieuw is Knipoog en als het nog breeder is zie je heel het beesie niet meer!Dat vind ik zielig Knipoog