Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zaina schreef:leuke fjord! ze loopt netjes hoor, knap dat ze dat ook volhoudt in galop
fiandor schreef:Mooie fjord!
Ik zelf vind dat je toch nog redelijk netjes zit. Alleen je binnenbeen meer uitdrukken.
Meschien kun je ook gaan oefenen in draf halstrekken, zo leert ze je hand te volgen en dit is ook een hele goede oefening voor rug.
fiandor schreef:Ooh okee.. ik had het filmpje niet helemaal af gekeken
Renee__ schreef:Fjorden kunnen lastig zijn (ook vanwege de hals) dus ik vind het er netjes uitzien! Wel je handen rechtop houden + voeten netjes in de beugel en niet elke pas aandrijven.
Verder viel mij een beetje op dat het lijkt alsof ze zelf haar rondje uitkiest, zie je namelijk niet sturen. (begin) Maar misschien komt dat door het filmpje.
)
ziet er goed uit en gefeliciteerd met jou punten nog
Leuk om te zien! Verder wel een beetje op je voeten letten. Je mag trots zijn

Maar die gaat er heel vaak weer uit!
Gaat vast helemaal goedkomen!

)
Wel je been lang houden.. en probeer met je kuiten te rijden. GinnyBanshee schreef:leuke fjordziet er goed uit en gefeliciteerd met jou punten nog
maras schreef:Tja ik vind het een leuke Fjord, goed voorwaarts maar wat is het voordeel voor het paard om hem zo diep in te laten buigen............ik heb niet de indruk dat hij daardoor zijn rug beter gaat gebruiken, op het moment dat hij iets meer ruimte in zijn hals en nek krijgt loopt hij wat soepeler over de rug en volgens mij is dat het doel van de hele actie. Ik vind het er altijd wat paardonvriendelijk uitzien en het heeft geen toegevoegde waarde. Laat hem maar lekker veel zijn hals strekken, dat vindt hij volgens mij veel prettiger
Overigens heb je ook een mooie Hollandse Herder !!
Anoniem schreef:ik vind het een leuke fjord maar hij loop te diep en hij hangt. hij gebruikt hierdoor zijn rug niet op de juiste manier. en volgens mij loopt hij ook ietwat op de voor hand. dus probeer dat te gaan verbeter. dus sorry vind niet dat hij lekker "nagfeelijk" loopt sorry
Lara_Silver schreef:Anoniem schreef:ik vind het een leuke fjord maar hij loop te diep en hij hangt. hij gebruikt hierdoor zijn rug niet op de juiste manier. en volgens mij loopt hij ook ietwat op de voor hand. dus probeer dat te gaan verbeter. dus sorry vind niet dat hij lekker "nagfeelijk" loopt sorry
Hij gebruikt zijn rug wel op de juiste manier, zijn achterhand komt er prima onder en ze heeft hem wat dieper ingesteld als je even goed kijkt. Haar handen zijn doodstil, en de fjord heeft een mooie ontspannen kaaklijn. (deze spannen ze aan als ze hangen) Dus helaas je argument gaat niet op! Dit meisje is heel blij omdat haar pony al nageeflijk begint te worden dwz ---> beginstadium dwz ---> niet perfect.
Ze begint net pas en ik vind dat het er hartstikke prima uit ziet! Niets is perfect van de eerste keer, er moet geoefend worden en dan komt het ook helemaal goed trouwens!
TS, ga zo door zou ik zeggen, gefeliciteerd nog met je punten.
maya81 schreef:leuke pony hoor maar je beweegt je been wl heel erg, dat is erg storend, als hij niet goed aan je been is moet je daar echt aan gaan werken. elke stap drijven moet niet nodig zijn. en leuke hond!!