Ze is op 2 oktober geschoren, en vanaf die dag loopt ze eigenlijk te poedersuiker. Rennen vliegen niet stoppen enz. Het zadel is in de tussentijd nagekeken en helemaal opgevult dus dat kan het niet zijn. Ook is ze nog helemaal gecheckt door de DA dus ook dat kunnen we uitsluiten.
Het is ook niet dat ze het koud heeft want zelfs met de zweetdeken erop doet ze zo. Nu is het donderdag zo erg geworden dat ze gewoon door het stroomdraad heenloopt, ik daar eraf viel, en madame loopt gewoon door
Ik ben het echt spuugzat vooral omdat ik het gewoon niet meer weet! Ik ben echt helemaal op met mijn ideeën. Losgooien, longeren, vrij geven, 2(!!) uur rijden, naar buiten, het helpt stuk voor stuk niet.Nu moet ik wel toegeven dat mijn laatste priveles door gezondheidsredenen 2 maanden geleden is, maar in de tussentijd heb ik wel gewoon clublessen gehad.
Ze maakt zich ook gewoon zo enorm sterk, dat ik haar op kracht moet houden, wat ik niet heb en niet wil! Ik wil mijn pony gewoon op ontspanning rijden, die dus helemaal zoek is.
Morgen heb ik gelukkig weer priveles en ga nu maar even 3x in de week priveles nemen(duur maar goed, dat is dit ook). Maar ik ben echt radeloos. Ik stap gewoon huilend af.
Buiten het rijden is ze wel super lief, ook toen ik net op haar zat te huilen omdat het ZO slecht ging, dan weet ze dat we toch niks meer doen, en dan loopt ze gewoon met me naar de poetsplaats en laat me maar even gaan. Dat maakt haar niet uit. En dan voel ik me ook weer zo schuldig, ik heb gewoon het gevoel alsof ik een beginner ben! Ook lukt het me nu gewoon niet meer om mijn gedult te bewaren. Voltes, halthouden ed werkt allemaal niet.
Wie heeft er tips want ik ben echt RADELOOS! Ik weet echt niet wat er met mijn altijd o zo lieve en betrouwbare merrie is gebeurd(nee ze is niet hengstig)

Niet rijden heb ik ook al geprobeerd en dat helpt helaas ook niet. Ik wil inderdaad, als de les niet helpt, vragen of Maaike, of iemand anders met meer ervaring, haar een tijdje wil rijden. Bitloos durf ik nu niet aan omdat ze zo onberekenbaar is, maar wellicht een goede suggestie voor als ze weer wat liever is
.
maar het werkte perfect op het moment dat het nodig was