Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wildgirl schreef:vanuit de NH en western methodes zijn ze gaan onderzoeken hoe een paard het fijnste loopt;
Wildgirl schreef:Uiteraard zal dit niet bij ieder paard hetzelfde zijn; begrijp me goed; ik heb niks tegen dressuurruiters maar beweren dat en paard het prettigst loopt als deze aan de teugel en over de rug gaat gaat er bij mij niet in evenals dat het paard deze houding en verzameling vanzelf opzoekt

. Laat je hand op een bepaalde plaats gewoon staan, je teugels mogen gewoon lang, zonder druk. Door zelf haar hoofd te bewegen is ze nog aan het zoeken tussen helemaal los, contact en druk. Paard is drie keer door me gereden en loopt in stap en draf braaf aan de teugel. 
Wildgirl schreef:de ruiter dragen is voor een paard het prettigst als hij zijn hoofd vrij recht en middelhoog houdt; dit is onderzocht!
Een paard aan de teugel rijden, door de rug laten lopen etc etc etc is puur en alleen voor het gevoel en het plaatje van de ruiter.
Dikke bullshit dus dat je paard dit fijner vindt; paarden zoeken van zichzelf ook niet de verzameling op...dit train je!

Rytm schreef:Zelfde is met paarden met een onderhals, daar kan je wachten tot je een ons weegt maar die komen echt niet uit zichzelf naar je hand toe hoor.

kjoetie schreef:Vraag is dan natuurlijk hóe. Ik zou met een dergelijk paard vooral veel werk aan de longe gaan doen, zodat op die manier de spieren goed ontwikkelen, ipv er van voren heel veel aan te gaan doen. Maar misschien denken jullie daar heel anders over?

kjoetie schreef:maar in het rijden, hóe zou jij dan door het verzet heengaan? Je wil toch graag dat zachte mondje behouden lijkt me..