Unice aan het oefenen voor Z1 debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorien_

Unice aan het oefenen voor Z1 debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 12:20

Hallo Doei!
Gister weer eens foto's gemaakt van unice, ik heb niks te zeggen dus hier maar de foto's Tong uitsteken haha
Afbeelding
losstappen Lachen

Afbeelding

Afbeelding
inzet wijken

Afbeelding

Afbeelding
pasje verruimen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
even rondje lang laten Lachen

Afbeelding
idem

Afbeelding
oppakken

Afbeelding
pasje om voor m'n been Lachen

Afbeelding
begin travers

Afbeelding

Afbeelding
en wat terugschakelen voor overgang naar stap Lachen

dit was het weer! commentaar waar ik wat aan heb mag, graag zelfs! Haha!

Doei, doei

Melanie15

Re: Unice aan het oefenen voor Z1 debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:26

Ik heb het je laatst al gezegd, echt een onwijs fijne pony! Succes met je debuut! Gaat goed komen!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:15

Hee Jorien!
Ziet er netjes uit, gaat goed komen met jullie debuut!
Succes alvast Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:46

je zit echt mooi recht!
heb eigenlijk weinig commentaar!!!
misschien leuk om volgende keer iets meer 'actie' foto's te laten zien van oefeningen zodat we dan commentaar kunnen geven of je idd Z-klaar bent Haha!

alleen je onderbeen mag nog ietsje naar achter en dan tenen naar voren, verder ziet het er super uit!!!!!!

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:49

fijn beeld geeft me dit.
hoop dat je een spetterend debut gaat maken! veel suc6!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:55

super mooi paardje heb niet veel erover te zeggen alleen het neusje zou er op sommige foto's meer uit mogen.maar dit kan ook een moment opname zijn

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:04

Heee Haha!

het ziet er echt super uit !
SUPER PONY Haha!

gaat goed komen jullie debuut!

xje

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:30

Ik vind de hoofdhalshouding van dit paard nog niet mooi. mag meer in de oprichting en neusje zou er wat meer uit mogen! Heel veelsuc6 met je Z debuut Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:40

Hee Jorien!
Ziet er netjes uit, veel succes met je debuut! Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:43

Om wat puntjes onder je aandacht te brengen:
- niet zo op de hand rijden. Hij loopt erg diep zo en de hele mond (paard), hand(ruiter), schouderlijn(ruiter) ziet er niet mooi ontspannen uit.
- Hij mag achter wat meer zakken waardoor hij voor meer ruimte krijgt.
- Ik zou er ook opletten dat hij zijn achterhand wat meer mee neemt. Hij verliest daar vaak wat actie zo te zien.
- Ook zou ik eens kijken of het zadel wel genoeg vrijheid geeft aan de schouders.
- denk er om je schouders op gelijke hoogte te houden.
- probeer ook in draf rechtop te blijven zitten.
- over het geheel genomen vind ik het er wat gespannen uit zien. Probeer zowel jezelf als je paard altijd eerst goed te ontspannen.
- Ook kantelt hij zijn hoofd op sommige foto's wat. Dat is een van de redenen dat ik denk dat hij wat meer op zichzelf moet leren lopen en dus nu te veel teugeldruk heeft.

Al deze punten kunnen natuurlijk wel mee vallen als we bijvoorbeeld een filmpje zien. maar zo op deze foto's viel het me gewoon op.

Al met al ziet het er al leuk uit. Gewoon lekker verder oefenen. Je hebt een leuk paard!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:20

Kwijl Lovers

unice is geweldig Haha!
ze is wel donker geworden zeg!

kan niet wachten om dr weer te zien Lovers

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:29

Ziet er erg netjes uit!Heb eigenlijk niet echt commentaar. Veel succes in de Z1.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:36

Je fotos zijn niet heeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk Tong uitsteken
Maar vind het wel er fijn uit zien!
Mischien moet Robin maar een keer fotos maken?Dan kan ik het ook zien op duidelijke fotos *LOL*
Succes met je debuut, je hebt een fijne pony wat ik zo kan zien!
Enne tot vrijdag Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 07:47

Malenka schreef:
- niet zo op de hand rijden. Hij loopt erg diep zo en de hele mond (paard), hand(ruiter), schouderlijn(ruiter) ziet er niet mooi ontspannen uit.
- Ik zou er ook opletten dat hij zijn achterhand wat meer mee neemt. Hij verliest daar vaak wat actie zo te zien.
- Ook zou ik eens kijken of het zadel wel genoeg vrijheid geeft aan de schouders.
- over het geheel genomen vind ik het er wat gespannen uit zien. Probeer zowel jezelf als je paard altijd eerst goed te ontspannen.
- Ook kantelt hij zijn hoofd op sommige foto's wat. Dat is een van de redenen dat ik denk dat hij wat meer op zichzelf moet leren lopen en dus nu te veel teugeldruk heeft.

Al deze punten kunnen natuurlijk wel mee vallen als we bijvoorbeeld een filmpje zien. maar zo op deze foto's viel het me gewoon op.

Al met al ziet het er al leuk uit. Gewoon lekker verder oefenen. Je hebt een leuk paard!

ik ben dan wel niet de ts, maar ik wil toch even op jou reageren....

paard zou opgerichter mogen lopen, maar waar zie jij dat hij zoveel teugeldruk moet hebben??
ik vind haar teugels nog eerder te lang! als je ook kijkt waar haar handen geplaatst zijn.... ze zou ze nog makkelijk iets korter kunnen pakken! en op geen enkele foto zie ik een open mond van het paard of nog niet eens het bit verder naar één kant of dat ze duidelijk aan de teugels 'hangt'

ook ziet ze er helemaal niet gespannen uit?!?! zelfs bij de travers foto zit ze nog prachtig in het zadel (en dit doen nog niet veel ruiters haar na!!! bij deze oefening!!)

misschien zie je alleen de middendraf-foto waarbij ze doorzit?? ik weet niet hoe jij dan kaarsrecht kan blijven zitten??

ja paardje zou nog iets meer op achterhand mogen komen en dus iets opgerichter voor het Z en ook de nek is niet altijd het hoogste punt, maar ik vind dit toch verder een heel fijn beeld geven! Ik zie op wedstrijden zat ruiters die hun paard héél anders rijden en daardoor aan het lopen hebben!

en waar zie jij kantelen?? de enige foto waar ik dat enigszins op kan zien is de 'inzet wijken' foto.... voor de rest is het gewoon stelling in absoluut geen kantelen!!!!

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:18

Nou, ik ben het eigenlijk wel met CindyUniek eens.
Haar teugels kunnen dan wel lang zijn, maar op de meeste foto's heeft ze ze toch behoorlijk strak vast.
Maar het meest storend vind ik de houding op foto 6 en 7, daar kun je heel duidelijk zien dat ze scheef zit. Ts, probeer niet naar binnen in te knikken, maar blijf recht boven je pony zitten! En succes met je Z debuut! Knipoog

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:27

ziet er netjes uit hoor Jorien Haha!
suc6 int Z *LOL*

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:31

Leuk hoor!

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:17

CindyUniek schreef:
Malenka schreef:

paard zou opgerichter mogen lopen, maar waar zie jij dat hij zoveel teugeldruk moet hebben??
ik vind haar teugels nog eerder te lang! als je ook kijkt waar haar handen geplaatst zijn.... ze zou ze nog makkelijk iets korter kunnen pakken! en op geen enkele foto zie ik een open mond van het paard of nog niet eens het bit verder naar één kant of dat ze duidelijk aan de teugels 'hangt'

ook ziet ze er helemaal niet gespannen uit?!?! zelfs bij de travers foto zit ze nog prachtig in het zadel (en dit doen nog niet veel ruiters haar na!!! bij deze oefening!!)

misschien zie je alleen de middendraf-foto waarbij ze doorzit?? ik weet niet hoe jij dan kaarsrecht kan blijven zitten??

ja paardje zou nog iets meer op achterhand mogen komen en dus iets opgerichter voor het Z en ook de nek is niet altijd het hoogste punt, maar ik vind dit toch verder een heel fijn beeld geven! Ik zie op wedstrijden zat ruiters die hun paard héél anders rijden en daardoor aan het lopen hebben!

en waar zie jij kantelen?? de enige foto waar ik dat enigszins op kan zien is de 'inzet wijken' foto.... voor de rest is het gewoon stelling in absoluut geen kantelen!!!!

dankje Haha! cindyuniek: jij hebt gelijk iid wat je zegt! zo voel ik het zelf ook en het klopt voor het Z mag ze af en toe wat opgerichter maar hier heeft ze best veel moeite mee en we zijn dr goed op aan het oefenen maar af en toe gaat het nog niet helemaal Bloos Schijnheilig

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:19

Marieke__ schreef:
Je fotos zijn niet heeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk Tong uitsteken
Maar vind het wel er fijn uit zien!
Mischien moet Robin maar een keer fotos maken?Dan kan ik het ook zien op duidelijke fotos *LOL*
Succes met je debuut, je hebt een fijne pony wat ik zo kan zien!
Enne tot vrijdag Haha!

hahah dat is idd een goed idee dat robin dat eens moet doen Tong uitsteken hahaha
dankje Haha!
jaa tot vrijdag Haha! hihi

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:20

CindyUniek schreef:
je zit echt mooi recht!
heb eigenlijk weinig commentaar!!!
misschien leuk om volgende keer iets meer 'actie' foto's te laten zien van oefeningen zodat we dan commentaar kunnen geven of je idd Z-klaar bent Haha!

alleen je onderbeen mag nog ietsje naar achter en dan tenen naar voren, verder ziet het er super uit!!!!!!

ja dat is idd zo dat ik wat meer 'actie' foto's moet laten zien.. hier zijn alleen niet echt foto's van gemaakt Schijnheilig dus volgende keer Haha!

en bedankt voor alle leuke berichtjes Haha!

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:21

Marloes3003 schreef:
Nou, ik ben het eigenlijk wel met CindyUniek eens.
Haar teugels kunnen dan wel lang zijn, maar op de meeste foto's heeft ze ze toch behoorlijk strak vast.
Maar het meest storend vind ik de houding op foto 6 en 7, daar kun je heel duidelijk zien dat ze scheef zit. Ts, probeer niet naar binnen in te knikken, maar blijf recht boven je pony zitten! En succes met je Z debuut! Knipoog

ja dat over dat naar binnen inknikken klopt Knipoog ik ga dr eens extra goed opletten Lachen Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:27

CindyUniek schreef:

Mag ik hieruit op maken dat je het met me eens bent dat het paard wat minder diep zou moeten lopen? Het valt mij op dat het paard het hoofd wel eens gekanteld heeft. Dit is een kleine vorm van verzet tegen de opdracht die de ruiter geeft of verzet tegen de druk de de ruiterhand uitoefend op de teugels en dus het bit en de paardenmond. (wellicht omat hij nog niet helemaal soepel was/is in de spieren) Zou deze druk op het bit weg vallen dan 'valt' het hoofd van het paard weer terug in zijn natuurlijke houding. Er komt dus wel degeljk druk bij te pas.

Citaat:

Met druk wil ik dus absoluut niet zeggen 'hangen'. Ik geef er alleen het 'contact' met de ruiterhand mee aan. Naar mijn idee heeft deze ruiter voor dit paard te veel 'contact' (als jij het zo wilt noemen). Dit paard is wellicht te rijden met minder druk waardoor het gehele beeld nog zachter zal worden.
Hiervoor zal zij misschien de teugel wat korter mogen nemen.
Kijk nog eens naar foto 2. Ik krijg hierbij de indruk dat de ruiter het hoofd van het paard omhoog moet houden. En die indruk heb ik bij meer foto's. wat nou als zij haar handen enkele (2) centmeters naar voren zou doen? Zou dan die hele lijn positief veranderen? Naar mjn idee wel.

Citaat:

Ik geef aan dat er spanning is in ruiter en paard die ik liever niet zie. Er zit vooral nog spanning in haar armen en handen voor zover ik op de foto's kan zien. OP foto 6 en 7 kun je zien dat ze lang niet altijd recht zit en wel degelijk af en toe haar schouders (en dus ook bekken) ongelijk heeft.

Citaat:

Ik zie alle foto's op 1 na, want die doet het niet. Ook heb ik alle foto's goed bekeken voor ik mijn berichtje heb gepost. We hebben het nu niet over mij en mijn rijen. We hebben het over degene op de foto's. Er werd om tips gevraagt en die geef ik. Dat lijkt me niet verkeerd.

Citaat:

Ik zeg ook absoluut niet dat het er slecht uit ziet. Ik geef alleen punten ter verbetering aan.
Ik kom gelukkig niet veel op wedstrijden. Daar zie je zo veel mensen die hun paard oneerlijk rijden. Dat is voor zover ik op de foto's kan zien hier niet het geval en daar ben ik blij mee. Maar om een ruiter tips mee te geven kijk ik niet naar wat anderen met hun paard doen. Ik beoordeel dat wat ik zie.

Citaat:

En een foto waarop zo iets te zien is vind ik al genoeg om er iets van te zeggen. Ze weet zelf wel of dit ook op de andere momenten ( die niet op de foto staan) voor kwam. En als ze dat niet weet kan ze er de volgende keer even extra op letten.

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:25

malenka: op het begin van het rijden rij ik haar juist liever wat dieper en ronder om lekker dr spieren op te rekken en daarom moet ik juist iets meer druk hebben, omdat ze zelf anders liever met dr hoofd in de lucht loopt en als ik haar niet los genoeg heb kan ik ook geen oefeningen rijden, dus heb ik besloten voor mezelf om dr altijd wat lang en laag in te rijden, ik weet zelf en m'n instructrice op het moment geen beter manier om anders haar spieren los te maken, misschien tips anders daarvoor als jij dit zeg maar niet zo fijn vind?

op foto 2 heb ik mijn teugels wat langer, omdat ik haar graag wat dieper rij en op dat moment komt ze juist zelfs iets te hoog en op dat moment wil ik dr juist iets ronder weer zetten.

ja het klopt dat ik spanning heb ik mijn armen, vooral mijn schouders moet ik goed ontspannen dat klopt ja, dat krijg ik vooral als ik dr wat ga oppakken.

ik vind het ook wel fijn dat ik tips krijg! en aan sommige dingen heb ik zeker wat! en sommige dingen lijken op de foto gewoon zo zegmaar moment opname dus ik vind tips alleen maar fijn Haha!

kantelen doet ze eigenlijk vrijwel nooit, kan ook momentopname zijn..

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:41

Heey Jorien!!

Leuke foto's!!
wat is je pony toch een leukerd!!

en jorien ik denk dat ik DE oplossing weet, ga jij maar lekker aan een lijntje spelen met je pony!

x

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:46

jorien_ schreef:
malenka: op het begin van het rijden rij ik haar juist liever wat dieper en ronder om lekker dr spieren op te rekken en daarom moet ik juist iets meer druk hebben, omdat ze zelf anders liever met dr hoofd in de lucht loopt en als ik haar niet los genoeg heb kan ik ook geen oefeningen rijden, dus heb ik besloten voor mezelf om dr altijd wat lang en laag in te rijden, ik weet zelf en m'n instructrice op het moment geen beter manier om anders haar spieren los te maken, misschien tips anders daarvoor als jij dit zeg maar niet zo fijn vind?

op foto 2 heb ik mijn teugels wat langer, omdat ik haar graag wat dieper rij en op dat moment komt ze juist zelfs iets te hoog en op dat moment wil ik dr juist iets ronder weer zetten.

ja het klopt dat ik spanning heb ik mijn armen, vooral mijn schouders moet ik goed ontspannen dat klopt ja, dat krijg ik vooral als ik dr wat ga oppakken.

ik vind het ook wel fijn dat ik tips krijg! en aan sommige dingen heb ik zeker wat! en sommige dingen lijken op de foto gewoon zo zegmaar moment opname dus ik vind tips alleen maar fijn Haha!

kantelen doet ze eigenlijk vrijwel nooit, kan ook momentopname zijn..

is dat wat lager ook niet voor het ontspannen??
het is inderdaad misschien wel een beetje dat jij jezelf vast zet, maar dat zeg je zelf al!