Lady @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quilfa

Lady @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:35

Lady is een Welsh Pony merrie van 11 Jaar en 1.28 hoog. Ze is beleerd voor de wagen en onder het zadel. Ze is niet 1 van de makkelijksten, vooral galop en stelling heeft ze moeite mee en ik doe haar nog maar net 2 weken. Vandaar soms mijn handen en/of houding.
Foto's niet kopieren!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. 1 Van de betere momenten Lachen
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Dit krijg je als ze niet door wil galoperen Rolleyes Maar ze loopt wel mooi :wink:
Afbeelding

10. Eventjes doortikken Rolleyes
Afbeelding

11. En de fotografe nog even Lachen Ik heb haar wat leren rijden Tong uitsteken
Afbeelding

Pistasche

Re: Lady @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:36

Leuke pony!

Helaas vind ik het er niet echt ontspannen uitzien en waar gaan je handen en voeten heen?
Probeer daar op te letten!
Succes

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:41

leuk beesiej zeg!!

zou alleen nog niet teveel aan de mond rommelen om dr zo naar beneden te drukken , daar is die ontspannenheid nog helemaal niet voldoende voor , het lijkt nu of die maar 2 standjes kan lopen namenlijk gespannen en in de 'krul' want nagefelijk wil ik het nog niet helemaal noemen
probeer ehm wat meer naar beneden naar die ontspannenheid te werken
voorderest is je houding netjes alleen je handen hoor je niet heel daar te houden , is en een beetje oneerlijk voor de pony en ze horen voor het zadel bij de manenkam;)

zou daar aan werken want als die ontspannenheid er eenmaal is kan die volgensmij echt gaaf lopen Ja

succes nog Lachen

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:43

Pistasche schreef:
Leuke pony!

Helaas vind ik het er niet echt ontspannen uitzien en waar gaan je handen en voeten heen?
Succes

Het zijn momentopnamen Knipoog

Ze loopt nogal hoog uit zichzelf. Het meeste loopt ze gewoon ontspannen.

Mijn handen en voeten heb ik al geschreven:

Ze heeft moeite met stelling, dus daar moet je haar extra ondersteunen en met je been bijtikken omdat ze anders naar binnen valt.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:43

__KELLY schreef:
leuk beesiej zeg!!

zou alleen nog niet teveel aan de mond rommelen om dr zo naar beneden te drukken , daar is die ontspannenheid nog helemaal niet voldoende voor , het lijkt nu of die maar 2 standjes kan lopen namenlijk gespannen en in de 'krul' want nagefelijk wil ik het nog niet helemaal noemen
voorderest is je houding netjes alleen je handen hoor je niet heel daar te houden , is en een beetje oneerlijk voor de pony en ze horen voor het zadel bij de manenkam;)

zou daar aan werken want als die ontspannenheid er eenmaal is kan die volgensmij echt gaaf lopen Ja

succes nog Lachen

zelfde als hierboven Lachen

Ik rijd haar nog kort, en hiervoor is ze verpest door een andere ruiter, maar door mijn hand op die plek te houden kan ik haar de stelling doorvragen en haar tegelijkertijd met mijn binnenbeen naar buiten tikken. Ze is namelijk heel moeilijk op dat gebied en ik heb al andere dingen geprobeerd, maar dit is het enige hoe het lukt Lachen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:20

horsesgirll schreef:
__KELLY schreef:
leuk beesiej zeg!!

succes nog Lachen

Ik rijd haar nog kort, en hiervoor is ze verpest door een andere ruiter, maar door mijn hand op die plek te houden kan ik haar de stelling doorvragen en haar tegelijkertijd met mijn binnenbeen naar buiten tikken. Ze is namelijk heel moeilijk op dat gebied en ik heb al andere dingen geprobeerd, maar dit is het enige hoe het lukt Lachen

Als je zo door rijd verpest jij haar even goed... Je handen laag vast zetten is geen goede methode om haar buiging en stelling te vragen...

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:32

Ten eerste wil ik even 'zeiken' over je schoenen! Echt, supergevaarlijk, kijk eens naar foto 9!

Verder ben ik het eens met Flevolander

En over de momentopnamen; dit lijkt me stug, want ze loopt op geen enkele foto wel ontspannen! Op elke foto loopt ze óf met haar hoofd helemaal omhoog, of geforceerd naar beneden.

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:41

Je zadel lijkt mij ook niet echt goed liggen op foto 2 en 6 lijkt het dat het veel te ver naar voor ligt zeker je dekje.
Als je zelf niet ontspant zal zij het ook niet doen je zet ook elke keer je handen vast.
Je vraagt je pony naar de ontspanning en niet trekken naar de ontspanning zo word het alleen maar moeilijker hoor.
groetjes
ps let op met je schoenen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:57

Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind jullie geen leuke combi. Je bent heel streng met je handen, als ze is verpest met iemand anders dan heb jij toch niet de taak om haar als tweede te gaan verpesten? Je handen vastzetten is geen goede manier om stelling te krijgen, rustig aan werken lijkt me een betere manier.
Ik vind dat je je beugels wel wat langer mag doen en volgende keer rijlaarzen of goeie schoenen met chaps aandoen!!!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:01

Als ik jou was zou ik proberen haar eerst lekker relaxed te gaan rijden, en aan elkaar te wennen, en pas als ze wat meer ontspannen loopt aan stellen stelling, buiging en dat soort dingen werken.
Veel succes met het rijden verder! Knipoog

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:04

Leuke pony.. maar,

Je handen zitten gewoon op je knieën, zodat je te veel druk opboudt in de mond. Probeer je handen goed te houden en te 'dragen' en niet op je knieën zetten dus.

De gympen:
Doe de gympen uit en trek je rijlaarzen aan en anders schoenen met een hakje. (je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

Probeer niet voorover te 'vallen' zoals op foto9.

Verder nog veel succes!

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:18

Aline_17 schreef:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind jullie geen leuke combi. Je bent heel streng met je handen, als ze is verpest met iemand anders dan heb jij toch niet de taak om haar als tweede te gaan verpesten? Je handen vastzetten is geen goede manier om stelling te krijgen, rustig aan werken lijkt me een betere manier.
Ik vind dat je je beugels wel wat langer mag doen en volgende keer rijlaarzen of goeie schoenen met chaps aandoen!!!

Precies! Knipoog Kind je vergeeft het jezelf nooit meer als je door de beugels glijd met je gympies en je pony gaat aan de kletter. Verdrietig

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:22

horsesgirll schreef:
__KELLY schreef:
leuk beesiej zeg!!

succes nog Lachen

vind dat je zo niet goed bezig ben .
maargoed ik heb al gezegd in mijn berricht hoe je het beter kan doen en dat moet je aannemen of niet Knipoog
op deze manier bouw je de spanning alleen maar op ...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:34

Door je handen vast te zetten, breed en laag, krijg je helemaal niet wat je eigenlijk wilt (=nageeflijkheid en stelling). Het kan best zijn dat ze door de vorige ruiter verpest is, maar dat is nog geen reden om dat zelf ook te gaan doen. Ik weet wat het is, een paard dat niet nageeflijk loopt. Maar daar moet je aan werken. En dat werken begint met de ontspanning op te zoeken; voorwaarts neerwaarts gaan rijden, zelf vooral heel ontspannen blijven zitten, paard naar je hand laten zoeken, leren terug te komen op je zit etc. Dat alles vraag zeer veel tijd. Aangezien je haar nog maar 2 weken rijdt begrijp ik hoe dan ook ongelooflijk goed dat je haar niet nageeflijk of ontspannen hebt lopen. En dat is helemaal niet erg, neem je tijd! Maar je moet het wel op de correcte manier doen (zoals ik hiervoor zei) en niet door je handen vast te zetten. "Momentopname's" is een veel gebruikt excuus, maar als je je handen niet laag zet dan zal je ook nooit tegenkomen dat dit op een 'momentopname' wel zo is Knipoog (waarmee ik dus wil zeggen dat je tóch je handen vastzet). Ik wil je hiermee niet aanvallen maar denk er gewoon om dat je op de correcte manier ontspanning moet proberen opzoeken. Stelling moet je ook niet afdwingen, maar vragen. Trouwens eerst ontspanning en dan pas stelling (wat in die volgorde ook veel beter zal lukken). Probeer ook goed met je benen te rijden. Veel succes!

Verder vind ik het een zeer leuk pony'tje en je houding is ook meestal netjes Ja. Alleen af en toe je benen optrekken en naarvoren zitten, maar over het algemeen ziet die er goed uit Lachen.

(maar idd die schoenen, best wel gevaarlijk!)

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:13

Leuke pony Lachen Maar ik zou de tips die gegeven zijn toch maar opvolgen Lachen Veel plezier nog met je pony!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:23

arme pony

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:27

ziet der niet echt ontspannen uit Ach gut
vind wel dat je fotograafje er beter oprijd als jijzelf iemand mee eens? Dromen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:47

die trekt net zo hard, maar die zit toeminste niet met de handen op de grond.
en ook weer die prachtige gymschoenen.
arme arme pony.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:58

horsesgirll schreef:
Pistasche schreef:
Leuke pony!

Succes

Het zijn momentopnamen Knipoog

Ze loopt nogal hoog uit zichzelf. Het meeste loopt ze gewoon ontspannen.

Mijn handen en voeten heb ik al geschreven:

Ze heeft moeite met stelling, dus daar moet je haar extra ondersteunen en met je been bijtikken omdat ze anders naar binnen valt.

Maar als je bijtikt met je voeten moet je wel gewoon je hakken uitdrukken Knipoog

En ga eerst maar eens goed de andere dingen doen in plaats van meteen aan de teugel te willen rijden.

Probeer eerst je voeten en handen beter te doen want dit is niet 'bijtikken'

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:01

paardje2005 schreef:
die trekt net zo hard, maar die zit toeminste niet met de handen op de grond.
en ook weer die prachtige gymschoenen.
arme arme pony.

nouja ik vind van dat van de fotograafje er wel wat relaxter uitzien Vork

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:08

_sientje_ schreef:

Ik ben het er mee eens

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:11

Skip_Bo schreef:
_sientje_ schreef:

Ik ben het er mee eens

het ziet er gewoon een stuk fijner uit en die trekt en ropt niet zo aan de teugels Ach gut

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:12

en ik denk da je fotograafje jou maar beter moet leren rijden Duivel

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:16

Afbeelding

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaar zitten je handen!
Moet je echt aan werken! Ja
succes ermee.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:22

Leuk paardje hoor!
Denk aan je ontspanning, en mischien dat het handig is als jij je beugels wat langer maakt, en niet je benen en handen overal heen gaan, want dat zag er nogal rommelig uit! Ga lekker oefenen, en dan komt het allemaal dik in orde!:D Veel sucses Clown Haha! Haha! Haha! Haha!