Hafje inrijden (vervolg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Hafje inrijden (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:23

Naar aaneiding van dit topic:
viewtopic.php?f=10&t=843267&hilit=

Vandaag heb ik nieuwe foto's gemaakt van de derde haf... We zijn in mijn ogen al een stuk vooruit gegaan.. In mijn vorige topic werd gevraagd of ik nieuwe foto's wilde plaatsen... Ik ben de laatste tijd vooral met deze haf bezig geweest dus daarom alleen foto's van hem.
Om te voorkomen dat er weer gezeur komt vraag ik iedereen om alleen opbouwende en onderbouwde kritiek te geven waar ik iets mee zou kunnen doen. Zomaar een reactie plaatsen die nergens op slaat heb ik dus niets aan! alvast bedankt!
Nu hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de tweede keer in de buitenbak..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.. nog maals; commentaar onderbouwd.

Doei, doei

Martine_m

Re: Hafje inrijden (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:52

Toch wil ik even zeggen dat ik het erg jammer vind dat ik nu geen reacties krijg.. op mijn vorige topic kreeg ik 11 pagina's met gezeur om dat die pony niet helemaal goed liepen ... net als of ie nu super loopt.. Graag ook nu commentaar! dank u Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:54

dit ziet er imo een heel stuk beter uit dan de vorige foto's Ja pony loopt nu redelijk ontspannen, tuurlijk is er af en toe wat spannends, maar hij loopt nu stukken losser.... teugels zijn nu losser, zo mag ik het graag zien Ja

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:58

Dana01 schreef:
dit ziet er imo een heel stuk beter uit dan de vorige foto's Ja pony loopt nu redelijk ontspannen, tuurlijk is er af en toe wat spannends, maar hij loopt nu stukken losser.... teugels zijn nu losser, zo mag ik het graag zien Ja

Dankje:D hij is idd een stuk rustiger en protesteerd ook niet meer.. toen hij voor het eerst in de buitenbak was vond hij het erg spannend en wilde hij om de twee meter omdraaien!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:59

misschien dat jij dan mijn mening over dat bewuste bedrijf kunt bijstellen, door op deze manier door te gaan Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:01

Okee... nog maar een keer dan...Ik denk dat je niet voldoende ervaring hebt om een pony in te rijden.
Body protector, prima...maar dan de schoenen die je aan hebt??
Ik zie persoonlijk niet zo veel verbetering in de pony, het enige is dat de teugels nu (gelukkig) wat losser zijn.
In elk geval daar mijn compliment voor!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:03

Bloos ik heb alleen naar de pony gekeken Nagelbijten / Gniffelen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:06

Deze foto's zijn echt 10x beter! Ziet er goed uit.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:08

heyy, wat meer ontspannen, dat zeker.. je zit ook wel netjes Lachen
(ik weet dat je hem inrijd voor iemand anders dus dan is dit niet tegen over jou bedoelt, maar die haflinger lijkt op een 2 jarige.. hij heeft zeker wat extra tijd nodig om te grooien, als het zou kunnen zou ik hem toch nog een half jaartje vrij geven)

maud_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:09

Oke, beter dan je vorige foto´s Lachen!
aerdenhout1, ik vind het knap dat jij aan iemand zijn/haar schoeisel kunt zien hoeveel ervaring diegene heeft. Dat vind ik dus echt nergens op slaan. Maar goed, je hebt gelijk dat het onveilig is, ookal kun je dit op een andere manier duidelijk maken.

Veel succes nog met je pony.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:14

Vind het stukken beter uit zien, meer ontspannen en de paard is meer vrij.

Schoenen is eigen keus! Alleen zou ik wel gepastere schoensel aan doen, vooral omdat het nog een onervaren paard is. Lachen

ohja, misschien kun je de volgende keer beter de teugels even door de keel riem halen met longeren..

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:17

Ziet er beter uit, teugels wat losser en het ziet er al minder gespannen uit, maar let goed op je houding... je zit heel erg voorover waardoor je het evenwicht verstoort, dit is voor een jong paard (hij oogt erg jong trouwens.....) heel lastig! verder veel succes met inrijden, heb je geen laarzen of chaps trouwens?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:21

Hoi zoals ik je ook ge-pmt had naar aanleiding van je vorige topic zou ik de eerste tijd de teugels aan het halster maken.
Ik heb mijn eigen paard met dubbele teugels ( 1 paar aan het halster en een paar aan het bit) ingereden. Mocht het paard dan overwachts ergens van schrikken kun je naar het paard toe vriendelijker overkomen en zal het tot minder stress leiden.
Verder ziet het er al stukken beter uit lekker relaxt en dat zie ik graag!!
Veel succes nog verder met hem.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:22

wat heb je nu op je knie ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:25

maud_23 schreef:
Oke, beter dan je vorige foto´s Lachen!
aerdenhout1, ik vind het knap dat jij aan iemand zijn/haar schoeisel kunt zien hoeveel ervaring diegene heeft. Dat vind ik dus echt nergens op slaan. Maar goed, je hebt gelijk dat het onveilig is, ookal kun je dit op een andere manier duidelijk maken.

Veel succes nog met je pony.

Ik zie echt niet of iemand ervaring heeft aan zijn schoenen, ik weet wel dat iemand die verstand heeft van paarden africhten, nooit dit soort schoenen zal aantrekken!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:25

[quote="aerdenhout1"]maar dan de schoenen die je aan hebt??
quote]

Mijn jophers lagen bij mijn vriend in de auto... en die auto stond in deventer en ik was in ede... en mijn laarzen pas ik niet meer... moest dus wel even zo.. is idd ook niet mijn voorkeur...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:27

esperance schreef:
Vind het stukken beter uit zien, meer ontspannen en de paard is meer vrij.

ohja, misschien kun je de volgende keer beter de teugels even door de keel riem halen met longeren..

hmm zaten ze al door heen.. misschien nog een draai extra..

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:28

AikePeer schreef:
Hoi zoals ik je ook ge-pmt had naar aanleiding van je vorige topic zou ik de eerste tijd de teugels aan het halster maken.
Ik heb mijn eigen paard met dubbele teugels ( 1 paar aan het halster en een paar aan het bit) ingereden. Mocht het paard dan overwachts ergens van schrikken kun je naar het paard toe vriendelijker overkomen en zal het tot minder stress leiden.
Verder ziet het er al stukken beter uit lekker relaxt en dat zie ik graag!!
Veel succes nog verder met hem.

Ja vind ik idd een goede tip. met longeren doen we de longeerlijn ook altijd aan het halster om hem niet teveel in de mond te zitten.. idd een goede tip! dankje!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:30

Armani88 schreef:
wat heb je nu op je knie ?

Ik heb een brace om.. Heb een scheur in mijn binneste miniscus, waarschijnlijk ook de buiteste en ik heb mijn voorstekruisband ingescheurt.. vandaar:D

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:31

anders een stijgbeugelriem om de hals, dan kun je die pakken als hij er eens vantussen gaat Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:31

Zou ik het persoonlijk bij het longeren hebben gehouden als ik geen goede schoenen had gehad.
Ik weet dat je dit doet voor een andere eigenaar, maar ik ben het met eigenlijk alles niet eens. Zowel het zadel als het hoofdstel zou niet mijn keus zijn. Longeren is nou ook niet je van het.
Dan vind ik eigenlijk ook dat je gewoon iemand in de bak moet hebben staan die je helpt. Dit is dus geen aanval op jou, maar meer op de eigenaar van de pony's.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:33

hey, zag je eerste topic en nu deze. daar is zeker een verschil.
ga leuke dingen doen met het beestje... en kijk toch maar eventjes naar de tanden. als de eerste snijtand (I1) nog een melktand is, dan moet je wel weten dat het paardje nog geen 2,5jaar oud is. wanneer de eerste snijtand wel al een definitieve is maar de tweede nog niet, dan is het paardje jonger dan 3,5. en wanneer de eerste en tweede snijtand definitief is en de derde nog niet dan is het paardje nog geen 4,5 jaar. heel logisch. ze wisselen dus op 2,5 (I1); 3,5 (I2) en 4,5 (I3). dan kun je zeker zijn dat het beestje nog niet te jong is.
stijgbeugels mogen zeker wat langer... dat geeft jou meer kans in het zadel te zitten en niet op de stijgbeugels te leunen.
en voor de rest, hakken naar beneden en tenen naar binnen.
heb je hem aan de longe gehad terwijl je erop zat? om hem aan gewicht gewoon te laten worden zonder iets moeilijkere dingen te doen?
trouwens, over dat draaien van de teugels, 1 keer is niet genoeg hoor. je moet ze bijna zo draaien dat ze "vast" zitten om de nek maar toch niet hinderlijk. en ik steek ze altijd door de keelriem. dat draaien voorkomt dat de teugels van de hals glijden en dat de pony der met z'n hoeven in trapt en zichzelf via het bit in de mond trekt.
veel succes

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:35

aerdenhout1 schreef:
Zou ik het persoonlijk bij het longeren hebben gehouden als ik geen goede schoenen had gehad.
Ik weet dat je dit doet voor een andere eigenaar, maar ik ben het met eigenlijk alles niet eens. Zowel het zadel als het hoofdstel zou niet mijn keus zijn. Longeren is nou ook niet je van het.
Dan vind ik eigenlijk ook dat je gewoon iemand in de bak moet hebben staan die je helpt. Dit is dus geen aanval op jou, maar meer op de eigenaar van de pony's.

ja zit wel wat in.. heb lang met sportschoenen gereden eigenlijk wel slecht he... Bloos
Maar vertel.. wat vind je niet goed aan het zadel/hoofdstel en wat is er mis met het longeren.. zo kan ik er nog niets mee he! Knipoog
En er staat iemand bij me in de bak... heb de afgelopen weken alleen maar aan de longeerlijn gereden.. dit was de tweede keer dat ik weer "los" reed.. Dus ja er was iemand die me helpt... in dit geval een vriendin van mij die veel ervaring heeft met jonge paarden en de vorige weken de eigenaar zelf!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:37

Rhinoooow schreef:
heb je hem aan de longe gehad terwijl je erop zat? om hem aan gewicht gewoon te laten worden zonder iets moeilijkere dingen te doen?
trouwens, over dat draaien van de teugels, 1 keer is niet genoeg hoor. je moet ze bijna zo draaien dat ze "vast" zitten om de nek maar toch niet hinderlijk. en ik steek ze altijd door de keelriem. dat draaien voorkomt dat de teugels van de hals glijden en dat de pony der met z'n hoeven in trapt en zichzelf via het bit in de mond trekt.
veel succes

gaf net eigenlijk al een beetje antwoord op je vraag.. heb ik dus aantal weken alleen maar gedaan.. vandaag ook maar zijn geen foto's van!
teugels zaten niet 1 keer:D en ze zaten door de keelriem!

Fijn dat je de vooruitgang ziet!:D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:43

Tja waar moet ik nu beginnen. Als ik deze pony aan de longe zie lopen zie ik geen ontspanning en als dat er nog niet is, is het erop gaan zitten eigenlijk nog veels te vroeg. Je kan een paard aan de longe eigenlijk al de beginsels van de africhting al leren en dat is hier zo te zien niet gebeurd. De enige goede foto is foto 7...dit zou je eigenlijk moeten kunnen rijden in het begin.