Comotu (P.R.M.) springend in Spanje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Comotu (P.R.M.) springend in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:51

Vandaag ben ik weer eens lekker voor de lol gaan springen met Comotu. Hij was erg lief, maar ik heb het kort gehouden omdat hij natuurlijk niet in topconditie is. (Ik ben er alleen in de vakanties)
Tot voor kort reed ik zonder cap, maar sinds 2 maanden ben ik mij weer aan aan het leren hem op te doen. Nu kwam ik op Ibiza en had er niet aan gedacht dat mijn hoofd gegroeid is, mijn cap bezorgt mij tegenwoordig echt hartstikke hoofdpijn. Vandaar dat ik toch weer zonder cappie te zien ben, natuurlijk is commentaar hierop geen probleem, maar blijf het alsjeblieft niet herhalen. Ik zal ervoor zorgen dat ik de volgende keer met cap te zien ben.
Over de hackamore ben ik zelf niet helemaal tevreden, zoals op deze foto te zien is hangt hij normaal goed: http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... l031-1.jpg
En tijdens het rijden zakt hij weer naar beneden, ik zal dus toch maar eens shet-bakstukken kopen, want dit is nogal irritant.
En ja ik ben uiteraard lager begonnen en heb vanaf de andere kant gesprongen, maar hier geen foto’s van. Van de andere kant was het licht precies verkeerd.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Het is ook 1 keertje misgegaan.
5. Afbeelding

6. Afbeelding

Let niet op mijn rare gezicht en richtingaanwijzers Clown
7. Afbeelding

Huilen van het lachen
8. Afbeelding

Eigen commentaar zal ik niet geven, ik ben benieuwd naar dat van jullie. Lachen

Pop

Re: Comotu (P.R.M.) springend in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:55

Ziet er leuk uit, probeer wel je handen mee te geven, vooral op foto 6. Is de grond waarop je springt niet keihard???
En waarom rij je niet met bit als de hackmore zo irri is??? Bloos

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:56

Wow ziet er gaaf uit hoor zo te zien hebben jullie veel plezier met elkaar.

Cynn
Fotograaf

Mooi paard ! Leuke combi ook ! Ja
Ik zou enkel wat meer meegeven met je handen. Knipoog

Jammer dat je enkel in je vakanties kan, maar dat ligt zeker aan de thuis situatie ?
Maar wel gaaf hoor in Spanje, super ! Haha!

missfries

Geen commentaar, weet niets van springen af!
maar ik vind het wel een super mooi paardje!

Veel plezier in je vakanties;)
(mooie omgeving ook trouwens)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:17

@Pop
De hack is veel fijner, maar dat hij niet goed wil hangen is iri. Clown Comotu heeft een hekel aan het bit, hij wordt helemaal gefrustreerd als ik het bit in doe. De grond ziet er vanaf de foto's inderdaad erg solide uit, maar ik heb hem nog eens bekeken en kwam tot de conclusie dat schijn bedriegt. De grond veert wel lekker mee. Op sommige foto's zie ik dat ik iets meer mag meegeven, maar op andere is een beetje meer contact juist beter. Dat is een punt waar ik op moet oefenen.
@Gouda
Dat zeker! Haha!
@Cynn
Het ligt inderdaad aan de thuissituatie, als ik kon was ik er iedere dag. In mijn profiel staat het zo'n beetje uitgelegd.
@missfries
Comotu is inderdaad een heerlijk beestje, al hoor ik dat misschien zelf niet te zeggen.
@iedereeen
Bedankt! Haha!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:19

Iets meer meegeven met je handen, da's alles wat ik kan zeggen. Vind het een buitengewoon leuk paardje, leuk koppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:21

Ziet er goed uit, en wat een prachtig paard heb jij daar zeg Bloos!
Geen commentaar, behalve de cap dan *LOL* Maar je hebt er een reden voor.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:21

Bedankt! Ik heb inderdaad een reden, al is het geen excuus. Bloos

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:24

Eleandra schreef:
Bedankt! Ik heb inderdaad een reden, al is het geen excuus. Bloos

Ben wel benieuwd naar die reden dan... volgens mij is er geen enkele zinnige reden te bedenken voor het niet dragen van een cap

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:27

Leuke foto's, Comotu ziet er goed uit Haha!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:28

@ Barmat, lezen! Knipoog
Citaat:
Tot voor kort reed ik zonder cap, maar sinds 2 maanden ben ik mij weer aan aan het leren hem op te doen. Nu kwam ik op Ibiza en had er niet aan gedacht dat mijn hoofd gegroeid is, mijn cap bezorgt mij tegenwoordig echt hartstikke hoofdpijn. Vandaar dat ik toch weer zonder cappie te zien ben, natuurlijk is commentaar hierop geen probleem, maar blijf het alsjeblieft niet herhalen. Ik zal ervoor zorgen dat ik de volgende keer met cap te zien ben.

@ts Ik heb geen verstand van springen, vind het zelf hardstikke eng, maar ik vind het er wel goed uitzien. Alleen de bodem met al die steentjes enzo...
Leuk paardje, jammer dat je hem maar een paar keer per jaar kan zien dan! Geniet er maar van nu je bij hem bent

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:31

Flip, ik kan prima lezen dank je wel Lachen

Maar check het profiel van deze dame eens... zie jij daar een foto MET cap???

Ja ikke, wel 1 stuk om precies te zijn. Dit lijkt mij een geval van "ik draag altijd een cap maar niet heus" en daarom vroeg ik naar de reden, een gegroeid hoofd is onzin, liever een beetje hoofdpijn tijdens het rijden dan heel wat hoofdpijn als je hoofd openbast als je met je koppie op de stenen knalt Knipoog

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:33

nogmaals lezen, er staat tot voor kort reed ik zonder cap, maar sinds 2 maanden ben ik mij weer aan het leren hem op te doen.
Mijn eigen rijfoto's zijn echt van meer als een jaar geleden en misschien heeft dit meisje ook niet de beschikking over iemand die elke maand foto's van haar maakt dus dan heeft ze waarschijnlijk nog geen rijfoto's met cap op Knipoog

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:34

Barmat, zoals gezegd ik reed inderdaad helemaal zonder cap tot voor kort, maar ik rijd nu weer met. En serieus, ik krijg dat ding bijna niet meer op, volgens mij zou dat ook niet bevorderlijk voor mijn hersenen zijn.
Edit: Het topic wat ik hiervoor opende was bijvoorbeeld ook met cap, want dat is binnen die 2 maanden gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 22-10-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:35

Miri, ziet er leuk uit. Was het leuk in Ibiza, en hoe gaat het nou met hem, ik ben zóóóó benieuwd!

Verder.. De cap, maar dat weet je zelf ook wel, heb ik verder niets over te zeggen.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:35

Leuk paardje.. Gaaf ook die hindernissen in zo'n omgeving, al hoop ik wel dat naast de hindernissen ook nog ruimte is zodat wanneer die misschien een keer weigert hij niet een op een te ongelijk pad terecht komt, daar lijkt het namelijk wel op Knipoog Maar hij zal het wel gewend zijn..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:37

Die ziet er goed uit zeg! Lekker gereden dus? Waarom zakt je hack dan naar beneden? Je hebt toch extra gaatjes gemaakt? Mij viel ook al op dat je hem boven de sprong wat meer plaats mag geven, maar ook dat is al opgemerkt. Doorat je je handen op zijn schoft laat liggen moet hij zijn nek zo buigen...
En ligt je zadel niet te ver naar voren? Ligt een beetje op zijn schouder!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:38

Dankje Esmee, ik zal zo wel komen vertellen in het topic!
@Naomi
Daar had ik helemaal niet aangedacht, hij is weleens langs de hindernis geschoten en had genoeg ruimte, maar optimaal was het inderdaad niet. Maarja, hij is vast ter been door de bergen en stenen, dus ik denk dat het wel meevalt.
@Laura
Blijkbaar zijn de gaatjes niet genoeg, ik vind iig de hack tijdens het springen nogsteeds te ver naar onder zitten. En vind je het zadel echt slecht liggen? Boomloos springen wilde ik liever niet, dat is toch iets te erge belasting op 1 punt. En ik dacht eerst dat hij zijn nek zo boog doordat hij te weinig ruimte had, maar op de foto's met een losse teugel doet hij hetzelfde. Volgens mij wil hij de sprong gewoon niet uit het oog verliezen Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:45

Misschien is het verstandig een recent topic van Barmat te lezen, dat verklaart de reden waarom ze zo reageerd misschien.. Ze bedoeld het heus niet vervelend, en lezen kan ze ook maar er is een reden voor?

Of zeg ik iets heel geks Barmat?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:52

Ik heb het topic gelezen, en dat was een van mijn motivaties om dat ding weer op te doen. Een erg goed topic. Ja Ik begrijp ook hartstikke dat ze een beetje fel reageert, hier heb ik ook geen problemen mee. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat ik een cap op moet zetten die mijn hoofd er bijna afhakt. Nagelbijten / Gniffelen Goed, als ik eraf val is het natuurlijk beter en ik kan er altijd afvallen. Ik heb een keertje met die cap gereden, maar daarna moest ik nog een hele tijd bijkomen met wilgenbast thee, en dat is ook niet alles.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:02

Wohh superleuk topic !!!!!!!! Echt weer geweldige foto's, woody ziet er blij uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:03

Gaaf paard zeg Lachen
En dat Spanje .. Poehhh Lachen

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:14

Wat een geweldig paard! Ik heb ook erg genoten van je filmpjes Pling
Het ziet er eruit alsof jullie veel plezier met elkaar beleven.
Tips heb ik niet, kan zelf namelijk niet goed springen Clown

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:28

Bedankt allemaal!
Foody is gewoon blij Clown