Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:19

Hallo

Vrijdag was nathalie (buster4ever) Bij mij en ging mee naar bo ze had gelukkig haar camera mee :d
Ik weet zelf al veel punten dat ik me tenen flink wat naar binnen moet draaien .
wat meer voor in het zadel zitten en de knik in me armen , maar die komt meestal wel als ze ontspannen loopt !
Handen hoger en niet naar beneden kijken Lachen

Ik lease haar nu vanaf Maart 07
Ze is een Nrpsje van 14 jaar Gomel X Berrit
Ze loopt nog niet helemaal ontspannen (nog lang niet) maar ben al blij dat ze de knik in haar hals heeft.
Geen foto's van losse teugel ( helaas want ik vind dat altijd een goed beeld geven )
Hier wat fototjes..
Afbeelding
Effe stappen handen omhoog en hoofd omhoog Lachen
Afbeelding
Slaapie doen Lachen
Afbeelding
Vierkant erg redelijk voor haar! niet voor mij Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
heerlijk drafje :d

Afbeelding
lekker over de rug galoperen FOUTE VOETEN !

Afbeelding
uit draven Echt me voeten om me te schamen

effe een leuk sprongetje Lachen 50 cm
Afbeelding

Ik weet het hoe erg het is van me voeten me leraares zegt het ook telkens ben er hard aan het werken !
Laatst bijgewerkt door _joellover_ op 21-10-07 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Re: Bo @ work Verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:22

Onwijs leuk paardje!
Je zit alleen zo van wat ik van de fotoos af kan zien wel veel in de mond.. Het bit wordt er behoorlijk uitgetrokken! Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:24

Hoi
leuke pony heb je.
Ik heb het idee als ik naar de foto's kijk, dat je haar veel in de mondzit, probeer dat te voorkomen.

Verder heel veel plezier met je pony. Echt een lieverd Lovers
Ik zou pas als je je voeten goed kan leggen, spoortjes omdoen. Is wat fijner voor je pony.

Isabella_

een tip.
doe de sporen af.(zie volgende tip)
probeer haar met veel been actiever van achteren te krijgen.
to hoef je van voren niet al teveel te doen.
het lijkt alsof je nu erg trekt.

Set_Elkol

ja dat bit viel mij ook gelijk op, niet alleen omdat ze eraan zit maar ook door dat het iets te groot is. mooi paardje! en idd, let op je voeten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:25

Het paardje heeft totaal geen actieve achterhand. Hij moet echt veel en veel actiever en dan pas het hooft. Ga veel overgangen rijden.
En zie ik dat nou goed en heb je sporen om? (ja dus) Sorry maar als je je voeten niet normaal kan houden doe dan gewoon si sporen af. Dit kan echt niet... Je maakt je leas pony er helemaal kapot mee...

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:26

Is het bit te groot, of trek je er gewoon zo hard aan?
En waarom sporen, probeer eerst je voeten goed te leggen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:27

oei oei oei, het ziet er naar uit dat je je pony probeert te dwingen om zijn hoofd naar boven te doen.
Vind je dit zelf een prettig beeld geven? Lachen

Laat dat aan de teugel gedoe lekker zitten, dat komt vanzelf wel, zo maak je het alleen maar erger en erger!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:28

Bedankt als ik zonder sporen rijd is ze niet vooruit te branden dit is de enige opsie
ik zit erg in de mond maar ze is erg ruw in de mond en erg sterk met een lange nek maarik ga het proberen ik ga ook een bit ring hale

Karin_88

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:31

_joellover_ schreef:
Bedankt als ik zonder sporen rijd is ze niet vooruit te branden dit is de enige opsie
ik zit erg in de mond maar ze is erg ruw in de mond en erg sterk met een lange nek maarik ga het proberen ik ga ook een bit ring hale

neem dan een zweepje ipv sporen. imo is dit geen eerlijke oplossing!!
Wat voor bitring?? ik vind dat je ook uit haar mond moet blijven. en als dit alle 2 niet lukt, lijkt mij gewoon dat dit geen goeie combinatie is
Laatst bijgewerkt door Karin_88 op 21-10-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:32

Jullie zijn en leuke combinatie alleen dat zadel is echt een beetje te krap voor jou. Een goed zadel is het halve werk!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:32

ze was trouwens ook erg tegen me had en daarom expres er tegen in te gaan maar vind het zelf ook moeilijk om te ontspannen en haar hals van 5 meter naar 3 te maken
Zoals je ziet heb ik een zweep

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:39

vind ik geen goeie reden om eerlijk te zijn
laat die hals lekker voor wat het is, en ga eerst oefenen aan je houding Knipoog
handen, voetenwerk en doe alsjeblieft je spoortjes af!!

irismill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:43

Zoals iedereen al zegt, doe die sporen af, je prikt de hele tijd in haar buik! Ga eerst aan je houding werken, en het niet reageren op je been, kan je ook oplossen door een zweep vaker te gebruiken!

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:44

dit meisje is missschien geen dresuurtut
en rijdt net zoals mij voor me plezier ( denk ik dan Tong uitsteken )
xxxxxx Mij

PS ik vind jullie een leuke en goede combinatie ..!!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:47

lief beesie hoor,
ik vind alleen dat je te hard trekt in de mond waardoor het bit er meer en deels aan een kant uit komt. Laat dat nagevelijk lopen voor wat het is Bloos niet ieder paard is de Bonfire van deze tijd en paarden moeten er ook plezier in hebben om te gaan rijden. En doe die verschrikkelijke sporen af, werk eerst aan je houding voor je daar mee begint!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:50

Sporen zijn verfijning van de hulpen, geen manier om een niet voorwaarts paard naar voren te krijgen. Doe je sporen af en ga véél overgangen rijden, tempowisselingen, probeer je paard actief voor je been te krijgen zónder sporen.

Probeer ook je armen wat hoger te doen. Ellebogen -> bit moet één rechte lijn zijn, want hoe lager jij je hand zet, hoe strenger jouw hand inwerkt. Jij zet je handen wat lager en probeert op die manier het paardje naar beneden te krijgen (zo ziet het er in elk geval uit). Laat het hoofd gewoon nog even lekker voor wat het is. Bij een paard dat niet voorwaarts gereden is moet nog níet aan het hoofd gezeten worden. Voowaarts is je eerste stap, daarna kun je naar het hoofd kijken.

Succes.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 21-10-07 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:51

Hey Maudy,

Had de foto's al gezien, maar aangezien je ook een HAW topic hebt gemaakt, toch maar ff een berichtje plaatsen Lachen

Jullie zijn al een heel stuk verbeterd, maar er zijn zoals je zelf al weet wel wat puntjes om aan te werken Knipoog Inderdaad zou ik, zoals eerder gezegd, je sporen af doen totdat je benen wat netter liggen. Nu prik je zo erg met je spoor, dat bootje daar straks ook niet meer op reageert. Je kan proberen haar wat beter aan je eben te krijgen door veel overgangen te rijden, en heel consequent te zijn. Drijven, reageert ze niet, nog iets duidelijker drijven. Nog steeds niets? Dan een tik. Hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Daarnaast lijk je inderdaad wat sterk in je hand te zijn. Probeer daar iets meer in te ontspannen.

Verder leuke foto's hoor, vind jullie zeker een leuke combi Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:59

Liezzel schreef:
dit meisje is missschien geen dresuurtut
en rijdt net zoals mij voor me plezier ( denk ik dan Tong uitsteken )
xxxxxx Mij

PS ik vind jullie een leuke en goede combinatie ..!!

je hoeft ook geen dressuurtrut te zijn. Maar ze geeft aan dat ze m aan de teugel wil rijden.
bovendien zijn dit tips dat het voor het paard ook wat plezieriger wordt Ja

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:06

Even over de rug laten galoperen? Dit paard valt gewoon op de voorhand... je beugel zit trouwens gedraaid, dat je dat niet gevoeld heb! Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:07

nou ja van het bit is al gezegt! maar misschien kan je ook een groter zadel gebruiken! het zadel is veel te klein! ( voor jou ) ik kan het verkeerd zien hoor! en misschien is het ook al wel gezegt! verder zou ik idd ook geen spoortjes om doen als je niet goed je been op 1 plek kan houden!

verder leuke combi! jullie passen goed bijelkaar! Haha!
Susses verder!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:10

_joellover_ schreef:

je moet haar ook niet naar beneden proberen te trekken, dat win je toch nooit en dat is ook niet de manier van ontspannen laten lopen. Probeer eens de teugels losser te laten, wel contact, maar absoluut NIET trekken zoals nu op de foto's te zien is.
En dan haar flink actief maken op het been en haar achterhand eronder rijden, dan contact blijven houden en als ze dan gaat zakken, dan is ze echt ontspannen, ook in haar rug. Zo probeer je alleen haar hoofd 'in de zogenoemde krul' te trekken, maar van ontspanning is geen sprake.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:12

Ik vind het een leuke pony, maar het rijden ziet er niet fijn uit.
Ik vind dat je je pony vreselijk in de weg zit, laat maar eens helemaal los van voren en rijdt van achter uit, de voorkant komt wel. Je zadel is idd ook aan de kleine kant voor jou.
Succes verder!

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:16

sifra01 schreef:
Ik vind het een leuke pony, maar het rijden ziet er niet fijn uit.
Ik vind dat je je pony vreselijk in de weg zit, laat maar eens helemaal los van voren en rijdt van achter uit, de voorkant komt wel. Je zadel is idd ook aan de kleine kant voor jou.
Succes verder!

Idd volledig akkoord, wat me ook opvalt is dat je de hele tijd met je sporen in zijn/ haar buik steekt , doe dan liever je sporen nog wat af dan kan je aan je benen werken. En je zegt ook ik ben al blij dat de knik in de hals er is, normaal moet je eerst de ontspanning hebben, actieve achterhand e.d. en dan komt de knik vanzelf.
Je moet dit niet als afbrekende kritiek zien, dit zijn tips, voel je dus aub niet beledigd he.
Verder leuke pony en leuk dekje.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:18

ik zou spoortjes afdoen, en een ander zadel misschien! t is een beetje krap en dat isok niet goed voor de rug!
Verder is het wel een leuke pony/paard!