Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 21:24

Het is zover, we mogen Z starten. Ik twijfelde of ik met stang en trens wilde
gaan starten. Dus ik heb maar even een S&T hoofdstel geleend, om te proberen
of ik dat wilde.

Het ging best aardig, heb niet te veel gevraagd. Ze wilde eerst niet echt ontspannen,
maar na een tijdje kwam de ontspanning terug. Toch heb ik besloten niet met S&T te
gaan starten. Ze loopt erg lekker op mijn huidige bitje, dus ik laat het erbij.

Commentaar mag, maar denk eraan dat dit de eerste keer is met een ijzerwinkel
in haar mond Vork Ik weet dat mijn houding te wensen overlaten, en ik schrok een beetje van de
lengte van mijn beugels. Maar ik heb al sinds het L1 geen les meer, dus ik word daar nooit
op gewezen. De foto's zijn dus een beetje mijn les Clown

Have fun:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker achterbeen Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding

Ik onthoofd, beetje wazig, maar wel lekker achterbeen en ruggebruik
Afbeelding

Verbinding ff weg, maar verder wel lekker beeld
Afbeelding

Lekker ontspannen en door de rug
Afbeelding

Duik... Clown
Afbeelding

Dit wil ik zien, lekker omhoog!
Afbeelding

Dat was het weer... Nu weer lekker met mijn oude, vertrouwde trensje Haha! Bloos

Nikka

Re: Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:28

De volgende keer de stang iets losser houden. Tja je houding zie je zelf ook wel een beetje he? Wel leuk beeld!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:28

Het lijkt alsof je heel veel op de stang rijdt.
Die vlek onder zijn buik is echt heel leuk!
Waarom heb je al sinds de l1 geen les meer?

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:37

Hee Robin!

Ziet er goed uit hoor! Zeker voor de eerste keer. Is echt heel erg wennen he? Zo'n hand vol teugels Knipoog
Probeer alleen de volgende keer iets meer op de trensteugel te rijden. Nu heb je nog ietsjes teveel stang erbij.
Verder vind ik dat ze haar rug super gebruikt! Ook een lekker achterbeen gebruik! OK dan! Netjes hoor! Haha!

Mag ik vragen welk hoofdstel je hebt? Knipoog
En weet je al wanneer je Z debuut is? Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 21:40

@kion: ik ben toen bij mijn instructeur weggegaan en ineens ging het veel beter. Vind het sindsdien een hele uitdaging om Z te worden zonder les. En het lukt! Tong uitsteken
@ piroska: Heey! Er komt geen volgende keer dus dat scheelt;) Ik ga in November denk ik starten, we zijn er bijna klaar voor. Nog ff de puntjes op de i. Hoe gaat Romeo?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 21:40

@piroska: het hoofdstel was van een vriendin. Ik geloof een Kieffer...

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:41

Ziet er wel goed uit hoor alleen zoals je zelf al zegt dat je houding niet zo goe was, maar val niet te ver naaar voor!
en wat heeft ie een mooie aftekening op zijn buik zeg Lovers

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:57

Oee spannend! Alvast heel veel succes!!! Laat je even weten hoe het is gegaan? Lachen
Met Romeo gaat het goed! Haha! We hebben nu 2 keer Z gestart, en allebei de keren bijna een winstpunt. Maar ook allebei de keren een proef met teveel (onnodige) fouten. Maar ook bij ons valt er nog genoeg te verbeteren Knipoog Ik rijd de proeven nog veel te braaf. Ik ben allang blij als ik normaal de proef doorkom! Knipoog Als ik wat zekerder ben in de Z proeven zal ik wel wat brutaler gaan rijden Ja Romeo loopt momenteel heel fijn. Alleen het appuyement naar rechts is nog wat wisselend. De ene keer gaat dat super de andere keer helemaal niet. maar de laatste paar dagen gaat het appuyement al veel beter Haha! a.s. vrijdag gaan we weer op concours, dus we zullen zien hoe het daar gaat! Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 22:01

Leuk man! Ik moet ook nog leren dat ik moet blijven rijden in de proef. Ik ben te soft, te bang dat ze raar gaat doen(heeft ze al aantal keer gedaan). Maar goed, het komt wel goed!
Ik laat wel ff weten als ik gestart ben, jij iig succes a.s. vrijdag!!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:14

Zozo.. de bittenwinkel erbij gepakt.. Knipoog

Leuke vos heb je! Vind het beeld wel lekker ontspannen Ja Maar zijn wel vooral losrij foto's of niet? Zie nl niet echt oprichting/verzameling etc Bloos

Kan ook dat het verkeerd zie..Maar kijk er een beetje vreemd tegen aan.. Net alsof ie voor een beetje erop hangt so to speak..
Nogmaals kan ook mijn schele blik zijn Clown

Enne wat betreft les.. tuurlijk knap dat je van de L naar de Z bent gekomen zonder les.. Maar met les gaat het ws nog beter.. Druk je kleine dingetjes de kop in voordat het 'schade aan richt'. Vork
Kortom les lijkt me sowieso verstandig, ongeacht niveau.. Maar ja wie ben ik? Knipoog

Wil je heel veel succes wensen met je debuut en misschien tot binnenkort in de dressuurring!

Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:49

Ik zou toch ook maar les gaan nemen, zeker in de z kan je dat wel gebruiken. Vind je houding niet echt mooi. Teveel naar voren op veel foto's, ook zet je vaak je handen net wat wijd, daar kan je problemen mee krijgen in de moeilijkere oefeningen lijkt me.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 03:37

Ik zou ook les nemen. Is altijd beter als er iemand vanaf de grond kijkt en op je let. Denk ook dat je dat voor de Z wel nodig gaat hebben. Verder vindt ik het er niet slecht uit zien.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:32

he leuk ook een darwin
mijn paard is ook een afstammeling van darwin echt hele fijne paarden om mee te werken hoop dat je er net zo veel plezier mee heb als ik.
op dit niveau is het wel belangrijk dat je les heb en dat hoef echt niet elke dag of 1x in de week maar wel met regelmaat. het is belangijk dat er iemand vanaf de grond met je mee kijkt.
ik vind het wel heel erg kanp dat je dit zelf geleerd heb
heel veel succes met de overstap naar de z1

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 08:19

@allemaal: Jullie hebben gelijk hoor, ik wil ook wel weer les. Maar omdat het door de wedstrijden heen zo snel ging, dacht ik: het is wel stoer als ik zonder les Z kan worden. Als ik eenmaal Z ben, ga ik zeker weer lessen.
@b2b: Ja ik heb het maar ff geprobeerd, maar het blijft mooi bij een trensje. Oprichting en verzameling heb ik niet op getraind die dag, wilde dat ze eerst lekker ontspannen zou lopen op een nieuw bit. Dus niet te veel gevraagd. Tot binnenkort in de mega-piste Tong uitsteken (20 x 60 is wel heeeeel groot Clown )

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 08:23

@Marillion: Wat een verschil tussen onze Darwins he?! Die van jou donderbruin met weinig wit, en die van mij vos met veel wit Tong uitsteken Ben wel onder de indruk van die van jou hoor, die van mij is wat simpeler... Maar het is idd een erg fijn paard!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:24

Leuk paard heb je, rijden ziet er goed uit, succes met je wedstrijden
in de 20x 60 heb je veel meer ruimte voor je oefeningen de ruimte die je hebt voor je apuyement wordt volgens mij 2x zo groot in dan in een 20x40 bak
vriendin van mij rijdt Z en heeft maar een heel klein paardje die heeft er wel het nadeel van dat paard beejte wegvalt in een grote baan maar verder alleen maar voordeel.
vergeef mijn domheid is het in het Z2 niet verplicht te rijden met een S&t?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 08:31

@Jublover: Ik ga Z1 starten, dan mag je sowieso nog met een trensje. En volgens mij mag het zelfs tot en met het zz-licht! Dus das geen probleem. 20 x 60 zal ook wel niet een mega-probleem zijn. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat de uitgestrekte draf over de diagonaal zo lang duurt Tong uitsteken Maar ook dat zal wel loslopen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:25

Je mag hem wel 2 versnellingen lager rijden. Je jaagt hem nu en over zijn tempo en op de voorhand. Terwijl hij niet overkomt als een die graag op de voorhand loopt.

Verder wel mooi je ontspanning erin, maar denk aan je tempo

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:29

leuk paardje zeg! ziet er mooi uit!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:32

Je mag zelfs t/m zz zwaar met trens..dus je kan nog even door met trens Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:25

@B2B: Haha nou zo ver komen we niet, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken Tong uitsteken
@WinBinChes: Ik begrijp wat je bedoeld, ik vond het ook een beetje zo lijken op de foto's.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:28

heey robin, toch de foto's maar op bokt gezet Knipoog

het ziet er ontspannen uit, puntjes waar jullie nog aan moeten werken weet je zelf wel, en idd lekker weer lesnemen, het is een stuk fijner om even een oog van de grond te hebben die je helpt en bevestiging bij je gevoel geeft.

succes met jullie debuut alvast Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:22

[quote="rindin"]@allemaal: Jullie hebben gelijk hoor, ik wil ook wel weer les. Maar omdat het door de wedstrijden heen zo snel ging, dacht ik: het is wel stoer als ik zonder les Z kan worden. Als ik eenmaal Z ben, ga ik zeker weer lessen.

Niet aanvallend bedoelt ofzo maar ik snap niet echt wat daar stoer aan is?? als je les hebt doe je het toch ook helemaal zelf? Scheelt natuurlijk wel weer een hoop geld Tong uitsteken.
Wel goed dat je het op een trensje gaat proberen. Zou ik zelf ook doen (als ik zo ver ben Bloos )

incognitwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:58

WinBinChes schreef:
Je mag hem wel 2 versnellingen lager rijden. Je jaagt hem nu en over zijn tempo en op de voorhand. Terwijl hij niet overkomt als een die graag op de voorhand loopt.

ja dat valt mij ook op
ze gebruikt totaal de achterhand niet en doet niks anders dan diepzee duiken
maar je paard is toch al lang en breed Z geweest
dan is er geen kunst meer aan

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:43

greece schreef:
WinBinChes schreef:

ja dat valt mij ook op
ze gebruikt totaal de achterhand niet en doet niks anders dan diepzee duiken
maar je paard is toch al lang en breed Z geweest
dan is er geen kunst meer aan

Ze gebruikt haar achterhand juist wel, en dat duiken valt ook wel mee. Ze is mooi ontspannen en gebruikt haar rug lekker. Ik heb ook gezegd dat ik niet te veel van haar gevraagd heb, omdat ik eerst wilde dat ze ging ontspannen. Dit vind ik een onterechte opmerking. En dat je paard Z is geweest hoeft nog niet te betekenen dat het makkelijker is! We zijn echt op een nulpunt geweest en daar zijn we zelf weer uitgekomen! En dat vind ik stoer Tong uitsteken