Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Skess_ schreef:klopt, zie het nu ook, hij verzet zich tegen jouw hand, drukt zijn rug weg.....precies het beeld zoals het niet moet
meid haal die dingen eraf en neem goed les om de achterhand met oefeningen te activeren in plaats van met touwtjes!
Myukii schreef:Sorry, maar ik vind het geen topplan
Je kan achterhandgebruik toch tráínen, in plaats van 'afdwingen' met een rekverband? Of is dat stom gedacht van me?![]()
Vind wel dat je een erg leuk paardje hebt, maar ze zou nog leuker zijn zonder verband achter d'r kont
).

Myukii schreef:En een rekverband komt op hetzelfde neer als een hulpteugel, en daarom noem ik het rijden daarmee geen trainen, maar afdwingen van een beweging die je als ruiter blijkbaar niet zelf kan vragen.
[Edit] Wil er geen heel drama van maken hoor, je pony gaat er vast niet dood van, maar ík ben het in ieder geval niet eens met deze manier van 'trainen'.

dems75 schreef:Overigens loopt een IJslander in tolt in zijn eigen, natuurlijke houding. Dwz, als hij zich wil oprichten, om zijn voorhand flink naar boven te laten komen, moet dat kunnen.

) Maar dat geeft trouwens gelijk wel aan hoe moeilijk de houding in tölt is. Weet trouwens niet wat voor niveau wedstrijden je rijdt, dus dat er geen commentaar wordt gegeven zegt me weinig (ik krijg helemaal nooit commentaar, zelfs niet toen mijn vijfganger in de viergangen maar twee gangen liet zien)
Ik wil je verder absoluut niet aanvallen op het bandagegebruik, maar ben juist benieuwd of het op de lange duur ook helpt. 

.Op de filmpjes loopt hij inderdaad wat gespannen,kan ook aan het vallen van de blaadjes liggen natuurlijk...Fax kan ook enorm tegen het bit ingaan als hij geen zin heeft
)