Orinoco Flow in Ohio!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Orinoco Flow in Ohio!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 14:12

Orri heb ik gereden van oktober 2002 t/m juni 2004, voor zijn toenmalige eigenaresse orri op bokt. In juni hebben 'we' hem verkocht naar Amerika. Later heb ik hem via internet opgespoord en contact gekregen met zijn eigenaresse. Na jaren gemaild te hebben, zijn we (mijn vriend Bas en ik) een maand geleden naar Amerika gegaan om onder andere Orr en zijn eigenaren op te zoeken. Het klikte zo goed met deze mensen, waar we een halve week hebben gelogeerd, dat we vrienden zijn geworden en volgend jaar komen zij bij ons logeren.

Orri staat in Ohio, in het plaatsje Cuyahoga Falls (wat een schitterende omgeving!!).

Hier staat hij in zijn box:

http://www.jura-artwork.nl/extra/160907 ... border.jpg

Op de eerste dag had de eigenaresse van Orri een clinic/les van een voor hun bekende trainer.

Zo loop je vanaf de stallen naar de buitenbak, die lager ligt dan de rest. Is dit mooi of is dit mooi? Lachen

Afbeelding

Hier een foto van de eigenaresse te paard. Meer foto's plaats ik niet, dat vind ik nooit netjes om van iemand te doen zonder toestemming, ook al zal ze het niet zien. Orri heeft het heel erg getroffen bij zijn eigenaren. Ondanks dat zijn eigenaresse nog niet zo goed rijdt en wat bang is, doet ze heel veel met hem, lekker vertroetelen, wandelen en grazen aan de hand etc. Zo komt hij wel 3x per dag uit zijn box.

Orri is wel wat spieren kwijt geraakt, maar gelukkig heeft Mosie veel les van de Grand Prix amazone waar ze bij op stal staat. Deze vrouw rijdt ontzettend vriendelijk en geeft op dezelfde manier les en rijdt ook af en toe op Or.

Na de les:

Afbeelding

En zo loop je dan van de buitenbaan weer omhoog.

Afbeelding

Na het rijden wordt er dan nog even gegraasd met Orri.

Bij de achterkant van de binnenbak. De bak was ooit een kerk!

Afbeelding

Or weer in zijn box, met het logo van de stal: Shade Tree Farm.

Afbeelding

Zo worden de paarden vervoerd. De linker auto en trailer zijn van Mosie en Denis, en zij hebben voor Amerikaanse begrippen maar een kleine auto en trailer.

Afbeelding

De tweede dag, ik ging op Or rijden. Bij Mosie was Orri niet erg voorwaarts om het maar zacht uit te drukken, dus ik vreesde het ergste. Maar het leuke was, toen ik een paar rondjes had gestapt, voelde ik dat Or ineens een herkenning voelde. Ik voelde hem ineens helemaal opleven en hij wilde echt aan het werk voor me, ik hoefde niet eens te drijven, zo voorwaarts wilde hij!

Afbeelding

Afbeelding

http://www.jura-artwork.nl/extra/170907 ... border.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle knoppen zaten er nog op. Lachen

Na het rijden nog even in het bos. Vanuit de 'outdoor arena' loopt je zo het bos in. Dat is echter niet hetzelfde als in Nederland, geen mooie brede zandpaden, maar smalle paadjes met stenen en obstakels, omhoog en omlaag en soms een steile 'afgrond' naast je, een hele beproeving.

Afbeelding

En weer 'boven'.

Afbeelding

Bij de binnenbak.

Wij zijn echt vrienden geworden met de eigenaren van Orri, het zijn zulke leuke, lieve en grappige mensen. Volgend jaar in september komen ze bij ons logeren.

Voor de mensen die Orri nog kennen, hier nog een paar foto's van toen ik hem nog reed.

http://www.bokt.nl/upload/63/230504orrimb01kl.jpg

http://www.jura-artwork.nl/extra/200504 ... en24kl.jpg

Cyntje

Re: Orinoco Flow in Ohio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:16

Wat ziet het er daar onwijs mooi uit zeg Bloos!
En die trailers en auto... allemaal zo anders als hier Ja
Wat ontzettend leuk dat je het paardje opgezocht hebt! Haha!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:24

hele leuke foto's hoor!
fijn dat je je paardje nog es kan terug zien...
lijkt me een hele ervaring om daar eens geweest te zijn.
wat een ontzettend mooi paard is orri...!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:24

Wat is het daar mooi, en volgens mij heeft Orri het daar echt super als je het zo van de foto's kan zien.
Ook erg leuk dat je op hem mocht rijden, is vast weer een heerlijk gevoel Lachen het ziet er ook goed uit!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:32

Wat leuk Jura, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt met leuke foto's. Het ziet er fantastisch uit daar, moet toch wel een fijn gevoel geven om je paard op deze manier terug te zien!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:36

Jura, wat super! Wat ziet ie er goed uit, hij heeft een heel wijs en lief koppie Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:50

Het ziet er daar werkelijk prachtig uit! Bloos!
Wat leuk dat je met die mensen dan zulke goede vrienden bent geworden.
De eigenarese rijdt idd niet zo netjes, op die ene foto te zien. Maar dat kan alleen maar verbetert worden, toch? Lachen
Orri is een mooi beestje zeg!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:14

Ziet er een prachtige omgeving uit! Orri zelf ziet er ook goed uit.
Ik heb wel de indruk (ook al is het maar 1 stapfoto) dat er tussen jou en Orri een veel betere klik is. De eigenaresse zit er maar raar op Bloos Hij loopt trouwens wel nog steeds erg goed met jou Lachen

edit: ik heb het stukje gemist waarin je zegt dat die vrouw nog niet zo goed rijdt, en dat ze nog wat bang is. Ligt vast daaraan Lachen

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:31

Ontzettend leuk zeg! Wat een mooi plaatsje heeft hij daar gekregen. Echt super.. leuk dat het zo goed klikt met de eigenaresse zeg. Haha! En natuurlijk erg gaaf dat je er zelf ook weer even opmocht! Cool

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:04

Wat geweldig dat je ze hebt teruggevonden en helemaal naar daar bent gegaan!
Denk dat dat wel de droom is van iedereen die zijn paard uit het oog is verloren Lachen

Is dit de persoon aan wie jullie Orinoco hebben verkocht of is ze nog doorverkocht?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:17

Wat is het daar práchtig zeg! Past paardlief prima tussen, haha Knipoog

Waarom is hij destijds verkocht naar Amerika? Is toch niet iets wat je 'zomaar' even doet, zeker niet als de mensen waar hij heen gaat geen bijzondere bedoelingen met hem hebben. Of wordt hij daar gebruikt als dekhengst ofzo? Lachen
Vraag het me gewoon af, haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:18

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Het was inderdaad geweldig om Or weer te zien, na alle verhalen en soms foto's van de eigenaresse. De eigenaresse is op latere leeftijd begonnen en zegt zelf ook dat ze nog niet zo goed rijdt, ze vroeg ook steeds of ik niet teleurgesteld was.

Mientjeuh, Orri is toen verkocht aan een Amerikaans vrouwtje dat naar Nederland kwam om hem te proberen. Mij was toen verteld dat hij voor haar was. Deze vrouw kon super rijden en was zelf klein, wat een mooie combinatie was met Orri. De huidige eigenaresse heeft Orri van deze vrouw gekocht, Or was altijd al bestemd voor de handel, iets wat ons niet was verteld. De huidige eigenaresse heeft nog een tijd bij die vrouw getraind met Orri, maar zij was nogal hard voor Or en reed hem zelf ook weleens. Dat ging soms echt gepaard met heel grof rijden en Orri werd steeds ongelukkiger. Gelukkig heeft de eigenaresse Orri toen weggehaald daar en nu staat ze bij een hele lieve vrouw die GP rijdt maar super begaan is met paarden en Orri en zijn eigenaresse helemaal in hun waarde laat.

Het leuke was, de dingen die ik tegen de eigenaresse zei, had haar instructrice ook allemaal precies zo gezegd. We zaten dus mooi op 1 lijn.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:21

Myukii schreef:
Wat is het daar práchtig zeg! Past paardlief prima tussen, haha Knipoog

Waarom is hij destijds verkocht naar Amerika? Is toch niet iets wat je 'zomaar' even doet, zeker niet als de mensen waar hij heen gaat geen bijzondere bedoelingen met hem hebben. Of wordt hij daar gebruikt als dekhengst ofzo? Lachen
Vraag het me gewoon af, haha!

Haha neehoor Or is een ruin. Ik reed Orri voor 'orri' op bokt. Toen ik hem 1,5 jaar reed, moest zij hem vanwege omstandigheden verkopen. Ik kreeg toen wel de keuze om hem te kopen, maar op dat moment durfde ik dat financieel niet aan, bovendien zou ik dan nog een paard hebben dat ik niet meer zou weg doen en dat was toen teveel. Ook vormde ik zelf niet de perfecte combinatie met Orri vond ik, ik ben eigenlijk iets te lang voor hem, hij is zo'n 1.64 en ik ben 1.76m. Toen kwam mijn instructrice met die handelaar aan die klanten had in Amerika die precies zo'n paard als Orri zochten, en zo is het dus gegaan.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:06

WAt leuk zeg!! En wat een omgeving!
Ziet er weer vertrouwt uit zeg!
Kan me voorstellen dat je genoten heb!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:16

Je ziet hem opleven idd, leuk om te zien dat paarden je niet zo snel vergeten als menig mens denkt!

Moet een hele mooie en spannende ervaring zijn geweest volgens mij!

Tamaar_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:21

Wat gaaaaaaaaaaf!

En die deur van die binnenbak, GEWELDIG!

Nou je hoeft er geen zorgen over te maken, want die maakt het goed daar zo te zien.

Fantastisch!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:21

gaaf, zo'n vakantieadres bij je ex Haha! Hij heeft het daar geweldig. Ik kan me voorstellen dat je daar een goed gevoel over hebt.

Cin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:30

Hoi Maartje, wat een ontzettend leuk verslag heb je ervan gemaakt met natuurlijk super mooie foto's. En wat moet het toch apart zijn om aan de andere kant van de oceaan "je" oude paard terug te zien. Kan op de foto's terug zien dat je ervan hebt genoten.

Wat vond ze trouwens van het schilderij dat je van Orri hebt gemaakt? Dat zou je toch aan haar geven?

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:55

Wat ontzettend gaaf!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:06

Wat gaaf zeg, ziet er heel goed uit zo weer na een tijd dat je hem niet gereden hebt. Leuk dat hij je herkent.

Trouwens, dat van die trailer klopt helemaal! Mijn oom in Arizona heeft ook paarden en die heeft een "gewone" trailer, ongeveer 2 keer zo breed en 2 keer zo lang als die trailer die daar staat Knipoog daar kunnen dan ook "gewoon" 5 paarden in. Handig toch? En de auto's kunnen hier trouwens niet op de parkeerplaats staan Haha! het is maar goed dat in Amerika alles zo groot is!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 08:40

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Cin, wat leuk dat je naar het portret vraagt. Ze waren er zo ontzettend blij mee, en hebben het aan iedereen laten zien. Ik heb veel leuke reacties gekregen. Hier hangt het portret bij hun boven de openhaard:

Afbeelding

Jethafa, in de VS lachen ze om onze Europese trailers. Ze vinden het ook onbegrijpelijk dat wij met gewone auto's de paarden vervoeren. Ik denk dat het een stuk veiliger is hoe zij hun paarden vervoeren.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:51

Wat een leuke en mooie foto's!
In een mooie omgeving zit Orri nu!
Leuk dat je Orri bent wezen opzoeken en dat hij het zo goed heeft bij deze vrouw! Lachen

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:04

Hee Katja wat leuk om te gaan kijken naar je paard, en dat hij het daarbij ook nog eens goed getroffen heeft is helemaal geweldig.. Haha!
Ik heb mijn paard twee jaar geleden ook naar Amerika verkocht maar heb geen idee waar hij nu staat en bij wie en dat vind ik toch wel jammer Verdrietig
Het is niet anders maar voor jou super dat je er leuke vrienden aan over hebt gehouden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:45

Kajanus schreef:
Hee Katja wat leuk om te gaan kijken naar je paard, en dat hij het daarbij ook nog eens goed getroffen heeft is helemaal geweldig.. Haha!
Ik heb mijn paard twee jaar geleden ook naar Amerika verkocht maar heb geen idee waar hij nu staat en bij wie en dat vind ik toch wel jammer Verdrietig
Het is niet anders maar voor jou super dat je er leuke vrienden aan over hebt gehouden.

Katja??? Maartje bedoel je denk ik Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:48

de naam van het paard viel me gelijk op, dat is een liedje!

Verder erg leuk dat je je paard opgezocht hebt.
Mijn vorige paard kwam uit canada, toen de vorige eigenaar langs kwam had ik echt het gevoel dat ik een bijzonder paard had.
En het is natuurlijk leuk om naar Amerika te gaan.!