Valiente schreef:Onverantwoord en gevaarlijk, zoals je zelf al zegt heb je enkele dagen geleden een 'ongelukje' gehad waarbij het paard bovenop je viel. Een paard valt niet zomaar en hard crossen op een weiland terwijl het de afgelopen dagen geregend heeft is niet erg handig. Hierdoor maakt je paard zo een slipper en gaat onderuit.
Het steigeren hebben jullie hem geleerd? Al eens over nagedacht dat het paard hierbij uit balans kan raken en achterover kan klappen? Natuurlijk is het hardstikke stoer om dit te laten zien aan je vrienden, maar mocht je paard achterover klappen kan dit voor beide van jullie fataal zijn.
Ik snap best dat je soms minder motivatie in het paardrijden hebt en nieuwe manieren zoekt om het leuk te maken. Maar in plaats van gevaarlijke dingen kan je je ook gaan bezighouden met bijvoorbeeld dressuur. Is het geen uitdaging om je paardje lekker nageeflijk te laten lopen waarbij zijn rug loskomt en hij goed op je hulpen staat afgesteld? Dit niet door op zijn mond in te werken maar door correct te rijden en van achter naar voor te werken. Is het ook niet leuk om een steengoede onafhankelijke zit te oefenen?
Komop, er is zoveel anders wat je kunt doen!
heel erg bedankt voor deze reactie maar hier heeft het niet geregent het was niet nat het land en zo hart crossete we niet, Maar het maakt niet uit.
Je hebt wel gelijk over het steigeren maar hoe ik het al zei ik doe het bijna nooit.
En ik ree nu niet actief met hem meestal probeer ik hem nagevelijk terijden dat lukt meestal wel maar we zijn nog hart aan het trainen maar omdat ik nu al 2 weken bijna niet gereden heb op hem vanwege iets persoonlijks en nu heb ik ook nog wat aan me enkel kan ik zo de conditie wel weer op bouwen.
Dus moet ik weer rustig aan beginnen.
En met me gympe en zonder cap ik heb 1 rondje gedraaft en 1 rondje gegalopeert toen ben ik der weer afgegaan
omdat het echt zeer dee,
En ik vertouw me paardje zoiezo maar ik rij nooit met gympen vind ik echt niet lekker rijden.