Fries @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_anton_love_

Fries @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:29

Omdat ik zelf eigenlijk niet kan rijden maar stiekem wel even snel dee ging rhonda ook hier van bokt, op Thymen rijden en lisanne ook van hier op bokt op Anke. Rhonda ging der ook even op
Laura die was ook mee en ging der ook even op, er kwam ook even een vriend van lisanne langs. maar die was der natuurlijk niet op gegaan,

Hier de foto's

Kopje van Anke Rhonda zat der op!
Afbeelding
Rhonda & Anke weer
ff gezellig op de foto ! http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H3KMA6AV.jpg haha
Ik even stiekum op thymen ook al dee het onweis veel pijn.
Afbeelding
Had maar even de beugels uit gedaan maar dat ging ook niet zo lekker
Afbeelding
Weer
Afbeelding
Even een draafje
Afbeelding
Steigeren ( geen comentaar over !)
Afbeelding
Weer
Afbeelding
Deze foto vind ik wel wat hebben. hihi
Afbeelding

Dat waren ze! Lachen

Geen commentaar over me zit want thymen is 3 dagen geleden op me gevallen met het rijden, OP het land waren we aan het crossen hij glee op een of andere manier uit en viel op zijn saai boven op mij.

dus heb erge last van me been enzo.
En cap is eigen keuse Knipoog

__Karlijn__

Re: Fries @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:33

als ik eerlijk moet zijn vind ik het er een beetje gevaarlijk uitzien

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:37

Ja maar ik wou het alleen nog voor de foto!
Ik heb het al heel lang niet meer gedaan ik doe het alleen nog maar als ik foto's maak en dat is niet vaak en ik doe het niet altijd al heb ik me camera mee. Lachen Doe het nooit al heb ik me camera niet mee Knipoog

Tensei iemand het heel graag wil zien Lachen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:39

mmm ik heb dr eigenlijk niet zo heel veel over te zeggen
paard is op je gevallen
en dan nog met gympies en zonder cap rijden.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:40

helemaal met basisbrok eens Knipoog

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:40

Ik vind het er behoorlijk gevaarlijk uitzien met je gympen en zonder cap.
Daarnaast laat je het paard dus ook nog behoorlijk hoog steigeren..

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:41

Onverantwoord en gevaarlijk, zoals je zelf al zegt heb je enkele dagen geleden een 'ongelukje' gehad waarbij het paard bovenop je viel. Een paard valt niet zomaar en hard crossen op een weiland terwijl het de afgelopen dagen geregend heeft is niet erg handig. Hierdoor maakt je paard zo een slipper en gaat onderuit.
Het steigeren hebben jullie hem geleerd? Al eens over nagedacht dat het paard hierbij uit balans kan raken en achterover kan klappen? Natuurlijk is het hardstikke stoer om dit te laten zien aan je vrienden, maar mocht je paard achterover klappen kan dit voor beide van jullie fataal zijn.

Ik snap best dat je soms minder motivatie in het paardrijden hebt en nieuwe manieren zoekt om het leuk te maken. Maar in plaats van gevaarlijke dingen kan je je ook gaan bezighouden met bijvoorbeeld dressuur. Is het geen uitdaging om je paardje lekker nageeflijk te laten lopen waarbij zijn rug loskomt en hij goed op je hulpen staat afgesteld? Dit niet door op zijn mond in te werken maar door correct te rijden en van achter naar voor te werken. Is het ook niet leuk om een steengoede onafhankelijke zit te oefenen?
Komop, er is zoveel anders wat je kunt doen!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:44

Ik vind het er behoorlijk gevaarlijk uitzien met je gympen en zonder cap.
Daarnaast laat je het paard dus ook nog behoorlijk hoog steigeren..

Oeps, dubbel post Bloos
Laatst bijgewerkt door Elianna_ op 16-10-07 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:44

Je mag eigenlijk niet rijden, maar gaat er toch op. Ook ben je gevallen en heb je dus pijn.
Zonder cap, met gymschoenen en dan veel galop, als je al zoveel pijn hebt, hoe kan je dan goed blijven zitten?
Sorry, maar dat vind ik erg onverantwoord. Verder vind ik het er niet erg ontspannen uitzien.
Het steigeren moet je zelf weten. Maar zit het dekje nou los? Op de eerste foto lijkt het wel een flink stuk naar achteren gegleden te zijn.
Lol met je knol is leuk, maar ik vind dit er niet erg vriendelijk uitzien.

Overigens wel een hele mooie fries!
Edit: anderen waren me al voor zie ik nu Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:46

Valiente schreef:
Onverantwoord en gevaarlijk, zoals je zelf al zegt heb je enkele dagen geleden een 'ongelukje' gehad waarbij het paard bovenop je viel. Een paard valt niet zomaar en hard crossen op een weiland terwijl het de afgelopen dagen geregend heeft is niet erg handig. Hierdoor maakt je paard zo een slipper en gaat onderuit.
Het steigeren hebben jullie hem geleerd? Al eens over nagedacht dat het paard hierbij uit balans kan raken en achterover kan klappen? Natuurlijk is het hardstikke stoer om dit te laten zien aan je vrienden, maar mocht je paard achterover klappen kan dit voor beide van jullie fataal zijn.

Ik snap best dat je soms minder motivatie in het paardrijden hebt en nieuwe manieren zoekt om het leuk te maken. Maar in plaats van gevaarlijke dingen kan je je ook gaan bezighouden met bijvoorbeeld dressuur. Is het geen uitdaging om je paardje lekker nageeflijk te laten lopen waarbij zijn rug loskomt en hij goed op je hulpen staat afgesteld? Dit niet door op zijn mond in te werken maar door correct te rijden en van achter naar voor te werken. Is het ook niet leuk om een steengoede onafhankelijke zit te oefenen?

heel erg bedankt voor deze reactie maar hier heeft het niet geregent het was niet nat het land en zo hart crossete we niet, Maar het maakt niet uit.
Je hebt wel gelijk over het steigeren maar hoe ik het al zei ik doe het bijna nooit.
En ik ree nu niet actief met hem meestal probeer ik hem nagevelijk terijden dat lukt meestal wel maar we zijn nog hart aan het trainen maar omdat ik nu al 2 weken bijna niet gereden heb op hem vanwege iets persoonlijks en nu heb ik ook nog wat aan me enkel kan ik zo de conditie wel weer op bouwen.
Dus moet ik weer rustig aan beginnen.

En met me gympe en zonder cap ik heb 1 rondje gedraaft en 1 rondje gegalopeert toen ben ik der weer afgegaan Lachen omdat het echt zeer dee,
En ik vertouw me paardje zoiezo maar ik rij nooit met gympen vind ik echt niet lekker rijden.

Lorain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:48

Valiente schreef:

Afgod
ben het heel helemaal mee eens!

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:48

Amanda schreef:
Je mag eigenlijk niet rijden, maar gaat er toch op. Ook ben je gevallen en heb je dus pijn.
Zonder cap, met gymschoenen en dan veel galop, als je al zoveel pijn hebt, hoe kan je dan goed blijven zitten?
Sorry, maar dat vind ik erg onverantwoord. Verder vind ik het er niet erg ontspannen uitzien.
Het steigeren moet je zelf weten. Maar zit het dekje nou los? Op de eerste foto lijkt het wel een flink stuk naar achteren gegleden te zijn.
Lol met je knol is leuk, maar ik vind dit er niet erg vriendelijk uitzien.

Overigens wel een hele mooie fries!
Edit: anderen waren me al voor zie ik nu Lachen

Bedankt voor je reactie ja me sabrak zit los! ik weet gevaarlijk was erg stonm van mij maar hij was bezweet door het rijden en wou niet dat me broek vies werd.
Je zei heel veel galoperen heb maar 1 rondje in totaal gegalopeert Lachen
Als thymen het niet leuk zal vinden zal hij niet steigeren ik vioel aan hem waneer hij gestrest of boos is op dat hij zich gewoon consentreert! maar wat ik al zei ik steiger bijna nooit Lachen

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:49

_anton_love_ schreef:
Valiente schreef:

heel erg bedankt voor deze reactie maar hier heeft het niet geregent het was niet nat het land en zo hart crossete we niet, Maar het maakt niet uit.
Je hebt wel gelijk over het steigeren maar hoe ik het al zei ik doe het bijna nooit.
En ik ree nu niet actief met hem meestal probeer ik hem nagevelijk terijden dat lukt meestal wel maar we zijn nog hart aan het trainen maar omdat ik nu al 2 weken bijna niet gereden heb op hem vanwege iets persoonlijks en nu heb ik ook nog wat aan me enkel kan ik zo de conditie wel weer op bouwen.
Dus moet ik weer rustig aan beginnen.

En met me gympe en zonder cap ik heb 1 rondje gedraaft en 1 rondje gegalopeert toen ben ik der weer afgegaan Lachen omdat het echt zeer dee,
En ik vertouw me paardje zoiezo maar ik rij nooit met gympen vind ik echt niet lekker rijden.

Het ziet er anders niet zo rustig uit..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:50

misschien is het allereerst handig om ABN te praten? ree? dat is een dier, reed is het dan. Gympe? Gympen. Der, we wonen niet in Duitsland...

Dan vind ik het ook geen fijn beeld en bovendien een verkeerd voorbeeld voor op bokt, zoveel jonge meiden die dit er 'stoer' uit vinden zien (als je 16 bent hoor je beter te weten)

Paard is leuk, maar helaas is dat het enige positieve dat ik kan bedenken...

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:50

Zit het er niet zo rustuig uit hahahah

Hij heeft half uurtje gereden met beetje lange teugel we hebben niks aan hem gevraagt hij heeft voor de foto gesteigert daarna hebben we 20 minuten lang gestapt !
Dus ik weet niet dit zijn maar 5 rij foto's dus dan kan je dat niet weten Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:52

Loesje88 schreef:
misschien is het allereerst handig om ABN te praten? ree? dat is een dier, reed is het dan. Gympe? Gympen. Der, we wonen niet in Duitsland...

Dan vind ik het ook geen fijn beeld en bovendien een verkeerd voorbeeld voor op bokt, zoveel jonge meiden die dit er 'stoer' uit vinden zien (als je 16 bent hoor je beter te weten)

Paard is leuk, maar helaas is dat het enige positieve dat ik kan bedenken...

Tja ik weet zelf wat ik doe met hem Lachen
En als hij het niet leuk vind wat ik met hem doet !
Dan komt ie ook niet ion het land en dat is een heeeeel groot land eigenlijk veels tegroot dan komt ie heus niet naar me toe en hinnekt die niet hoor dan rent hij heus wel weg voor me..
hij doet met het hoofdstel zo ze bit in doen houd ze buik niet uit,
Hij achter volgt me in de bak als ik ga rennen!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:53

_anton_love_ schreef:
Zit het er niet zo rustuig uit hahahah

Hij heeft half uurtje gereden met beetje lange teugel we hebben niks aan hem gevraagt hij heeft voor de foto gesteigert daarna hebben we 20 minuten lang gestapt !
Dus ik weet niet dit zijn maar 5 rij foto's dus dan kan je dat niet weten Lachen

Ik zei alleen dat het er niet rustig uitziet. Je laat ons ook alleen maar galop en draf foto's zien, en geen foto's van het stappen met 'lange teugel'. Dus geen wonder dat we dat vinden.
Ook heeft het paard, wat overigens een mooie fries is, bij de eerste foto een gespannen uitstraling.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:55

_anton_love_ schreef:
Tja ik weet zelf wat ik doe met hem Lachen
En als hij het niet leuk vind wat ik met hem doet !
Dan komt ie ook niet ion het land en dat is een heeeeel groot land eigenlijk veels tegroot dan komt ie heus niet naar me toe en hinnekt die niet hoor dan rent hij heus wel weg voor me..
hij doet met het hoofdstel zo ze bit in doen houd ze buik niet uit,
Hij achter volgt me in de bak als ik ga rennen!

Ik zeg toch ook niet dat je paard er niets aan vind? ik zeg dat ik het een onveranwoordt gebeuren vind en geen goed voorbeeld voor de jongere bokkers onder ons...

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 09:55

Dat is anke !
Daar rij ik zelf niet op Lachen
En dat komt ze vind de galop moeilijk deze foto is gemaakt toen ze is galop zit. Ze is heel gevoelig paardje maar onweis lief en ze kijkt snel heel moeilijk maar dat zijn echt foto momenten meestal.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:57

leuke fries hoor Tong uitsteken , steiger fotos zijn wel heel erg stoer maar kan misschien op een rustiger manier dan gaat ie misschien niet zo onzettend hoog Tong uitsteken maar ja ik kan niet veel zeggen want ik doe het ook met mijn fjord, alleen zij kijkt niet zo bang Knipoog probeer meer meetegeven als hij omhoog is,
succes!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:58

Vind je erg dom overkomen terwijl je toch al 16 bent.
Crossen in de wei, paard valt op je omdat hij uitgleed zonder dat je enig idee hebt hoe dat nu mogelijk was.
Je hebt erge pijn maar moest zonodig er wel even op voor foto's.
Ik vraag me af waarvoor, je traint zo te zien nergens voor het zijn maar wat ren, galop- en steigerfoto's.

Mijn oordeel: je vindt jezelf heel erg stoer en wilt laten zien hoe flink je bent en wat je wel niet durft.
Jammer voor je dat het op niemand van ons enige indruk maakt

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:00

Wil je niet zo tegen mij praten Ulgeino? Denk maar niet dat ik daar van gedient bent! volgens mij voel jij je niet onweis stoer dat je zo tegen me durft te praten.. Lachen
Ik ga niet stoer doen hoor om indruk te maken dat is het domste wat je maar kan doen Knipoog En in de bak rengalop ja tuurlijk het is een gewoone galop joh. en wat ik al zij toen gisteren ik der op ging heb ik niks aan hem gevraagt heb 1 rondje gegalopeert en 1 rondje gedraaft dus je moet even beter lezen Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:02

GinnyBanshee schreef:
leuke fries hoor Tong uitsteken , steiger fotos zijn wel heel erg stoer maar kan misschien op een rustiger manier dan gaat ie misschien niet zo onzettend hoog Tong uitsteken maar ja ik kan niet veel zeggen want ik doe het ook met mijn fjord, alleen zij kijkt niet zo bang Knipoog probeer meer meetegeven als hij omhoog is,
succes!

Ik ken mensen die zelf aan vrijheidsdresuur doen enzo met voorstellingen!
En die ging een keer mee en hij is niet angtig hij consentreert zich .
Hij doet ook wel zijn oren naar voren maar hij beweegt zijn oren heel erg onder het steigeren Knipoog
Bedankt voor je reactie Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:05

http://s101.photobucket.com/albums/m55/ ... uwe068.flv
Gewoon om even te laten weten dat we een goede band met elkaar hebben Lachen en dit dee hij niet toen ik hem net kreeg toen rende hij altijd voor me weg probeerde met het rijden me altijd er van af te gooien hinnekte nooit Knipoog
Maar nu alles wel enzo Lachen
Was deze foto ook vergeten om er op te zetten.

Afbeelding

Vind het zo mooie foto
Laatst bijgewerkt door _anton_love_ op 16-10-07 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:06

Algemeen beschaaft Nederlands kun je niet maar lezen dus ook niet, tussen ren en galop staat een komma, maar blijkbaar heb je geen idee wat een komma inhoudt en ja dan houdt het op.

Je kunt op je vingers natellen dat je met dergelijke foto's en commentaar een discussie uitlokt.
Maar ik wens je verder veel succes met dit paard of een ander paard en hoop dat je niet een keer een echt naar ongeluk krijgt.