Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:het hoedje hoort er gewoon bij, in slipjas met cap is geen gezicht. Het hoedje is een doel op zich om te bereiken
ja hoor .. ik zie het al ''bijna'' voor me
Urielle schreef:het hoedje hoort er gewoon bij, in slipjas met cap is geen gezicht. Het hoedje is een doel op zich om te bereiken

Bovendien vind ik het zelf geowon mooier maar ik zou niet zomaar op elk paard een hoedje opzetten. Alleen als ik zelf van mening ben dat ik het risico durf te nemen. Elk paard blijft een dier maar bij de een is het risico zeker groter dat er wat gebeurd dan bij 'n ander 
pres schreef:Urielle schreef:het hoedje hoort er gewoon bij, in slipjas met cap is geen gezicht. Het hoedje is een doel op zich om te bereiken
Ik vind ook dat het erbij hoort.
Het is een traditie die ik graag in ere wil houden.
Of het veilig is is een ander verhaal natuurlijk.
Iedereen kan een ongelukje krijgen.
Maar zodra jij dat hoedje opzet neem ik aan dat je op de hoogte bent van de risico's.
Ilsemarie schreef:Ik vind dat het gewoon zo moet blijven. Mensen moeten zelf kunnen kiezen of ze een hoedje of een cap dragen. Slipjas en hoedje of ook alleen het hoedje in de basissport maken het plaatje zeker af en horen er ook echt bij, maar ik vind dat iedereen voor zichzelf en zijn veiligheid moet kunnen kiezen wel of geen hoedje te dragen. Ik ben blij dat ik nog de kans heb gekregen bij de Z pony's met hoedje te rijden, dat was al van kleins af aan mijn droom en die is uitgekomen, had van mij niet gehoeven als ik 'n cap op moest.Bovendien vind ik het zelf geowon mooier maar ik zou niet zomaar op elk paard een hoedje opzetten. Alleen als ik zelf van mening ben dat ik het risico durf te nemen. Elk paard blijft een dier maar bij de een is het risico zeker groter dat er wat gebeurd dan bij 'n ander
Een goed passend hoedje vliegt niet af en bovendien kunnen vrouwen het ook vastzetten in het haar
romatjuh schreef:Urielle schreef:het hoedje hoort er gewoon bij, in slipjas met cap is geen gezicht. Het hoedje is een doel op zich om te bereiken
Maar waarom is het geen gezicht? Is het niet gewoon een kwestie van wennen? De Crocs waren/zijn ook afschuwelijk maar toch vind ik ze lang zo lelijk niet als vorig jaar. Net zoals de caps, tegenwoordig valt het niet eens meer op als je een cap op heb.
celano schreef:Mijn prioriteit is goed paardrijden, die van Ilsemarie een hoedje op! HAHAHA.

), maar weet wel wat er kan gebeuren met een hoofd na een val. Sim0ne schreef:en ten derde ziet die slipjas er sowieso al niet uit, dus dan kunnen ze beter de outfit veranderen...
Ik ben wel van de traditie geloof ik hahaha. celano schreef:'Op de hoogte zijn van risico's' is toch geen vrijbrief om ze maar te nemen? En het woord 'ongelukje' is niet helemaal meer van toepassing als je met je gedeukte hoedje (en schedel) op een paaltje ligt met je hoofd.
dierfysio schreef:ik vind het ieders eigen verantwoording, maar vind wel dat wanneer je zonder helm rijdt, en je valt je hoofd stuk, dat je verzekering dat niet hoeft te betalen (en daarmee belasting-betalend NL). waarom zou ik namelijk mee hoeven betalen aan iemand anders (misschien wat onverstandige) beslissing?
of denken jullie daar anders over??
)Urielle schreef:Ja.
Want dan wil ik ook niet mee betalen aan
- rokers
- mensen die wel eens ongezond eten (ok, niemand meer verzekerd dus)
- mensen die auto rijden zonder gordel
- mensen die risicosporten beoefenen (paardrijden)
- mensen die onder de zonnebank gaan
- ....