Future (Westfaler) en Welsh talent Any Moment @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Future (Westfaler) en Welsh talent Any Moment @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 18:07

Vandaag hebben mijn twee 13 jarige verzorgmeisjes (Sharon en Eveline), Any Moment en Future mogen rijden.

Even in het kort, Future is een 4,5 jarige Westfaalse merrie van circa 1.60m (oogt breder+groter) van Fleurop (v.Florestan I) x Julio Mariner XX. Ze is nog niet zo heel lang onder het zadel. Ze is lekker voorwaarts en heeft een gevoelig mondje.

Dan Any Moment. Zij is een 3,5 jarige Welsh WPBR pony van 1.44m van Aester El Nino x Condor. Ook zij is nog niet lang onder het zadel. En gezien de leeftijd, doen we erg rustig aan met haar!

Ik weet dat het de bedoeling is om jonge paarden/pony's laag over de rug te rijden, maar dat kan je niet verwachten van een jonge combinatie. Beide met niet al te veel ervaring, maar wel willen werken/leren.

De meiden zijn pas 13 en hebben enkelt manege ervaring. Zij zitten niet op bokt, maar zullen het wel lezen! Wees lief met commentaar voor hun.

Hier volgt Eveline op Any Moment...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bij deze dan Sharon op Future:

Afbeelding
Eerst liet ik Sharon aan de longeerlijn. Dit omdat Future best voorwaarts kan zijn. Haar reactie is aan de rem trekken met haar handen, alleen is Future het daar niet zo mee eens. Zij heeft een zacht mondje....

Afbeelding
Uiteindelijk ging dat braaf en mocht Sharon met Future los.

Afbeelding
Sharon weet dat ze haar handen vast zet. Dat is ook haar grootste euvel. Ze is immers manege paarden gewendt en tja... die zijn wat stugger in de mond en niet alle manege instructies werken hard aan de houding van ruiter... helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Allebei blij....

Zijn schatten van meiden, die veel aandacht aan de paarden geven en willen leren.

beaujangles

Re: Future (Westfaler) en Welsh talent Any Moment @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:15

ik vind dat ze alletwee nog niet zo slecht rijden.
Maar inderdaad ze moet proberen niet haar handen vast te zetten.
Maar dat is niet makkelijk om dat af te leren.
Die twee meiden komen er wel.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:18

Ik ben even oud als hun en rij ongeveer hetzelfde Tong uitsteken
Leuke Paarden!!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:20

Wat een schitterende dieren wordt later nog wat!! Haha!
Goed dat je de meiden zo goed beschermt!! Pling

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:20

vind het er ontspannen uit zien, ben wel eens me je commetaar.
ze loop al mooi terwijl ze nog niet zo lang onder het zadel is Lachen
leuke pony trouwens Haha!
groetjes

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:23

zo die meiden boffen even met die mooie beesiejs onder hun kont zeg Vingers aflikken

ziet er echt goed uit !!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:10

gett schreef:
Wat een schitterende dieren wordt later nog wat!! Haha!
Goed dat je de meiden zo goed beschermt!! Pling

Bedankt voor je compliment!! En bescherming staat bij mij op 1! Zo hoort het toch!? Zou het vaker willen zien op bokt.... Ookal kan een paardje zo betrouwbaar zijn, een ongeluk zit in een klein hoekje.

@ beaujangles: zal er gewoon op blijven hameren bij ze.... arme meiden. Nee hoor, ze doen goed hun best en willen het ook leren.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:14

__KELLY schreef:
zo die meiden boffen even met die mooie beesiejs onder hun kont zeg Vingers aflikken

ziet er echt goed uit !!

Ja, ze genieten er wel van. Als ze bezig zijn, zijn ze wel zenuwachtig en ijverig, want ze willen het niet fout doen natuurlijk... En genieten van deze paardjes... doe ik ook als hun erop zitten. Knipoog

@ Liezzel: Dank je! Met 13 jaar zijn is niks mis toch!?!

@ MI1990: Zaten soms ook wat gespannen stukjes tussen, maar was daar ook juist zo blij mee. Meiden lieten de paardjes ook ontspannen en daarmee werden ze zelf ook beloond, dat het rijden makkelijker ging. Zo moeten ze het wel leren. Thx voor compliment pony!

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:02

Hee daar zijn de leuke paardjes van Sas!!!

Wat doen die meiden het leuk zeg op je toppers!!

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:28

Ziet er leuk uit!
En als ze een beetje op de puntjes letten die jij hebt gezegt gaat het zeker goedkomen!

En hoe gaat het met jou en Any Moment?

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:37

Ik vind het er erg mooi en vriendelijk uit zien!!
goed dat ze veilighieds vestje aan hebben en dat jij er ook gewoon bij bent.
Commentaar geef je zelf al, ze kunnen hier iniedergeval een boel leren en dat ze dat ook willen dan komt het vaak helemaal goed.
Leuke pony's!!
wel zou ik jou graag 1 tipje willen geven. Ik zag (als ik het goed heb gezien) dat je de longeerlijn aan 1 bitring vast maakt. De binneste.. als ze nu weg zou willen renne, trek je het bit erg door haar mond en draad de kont dus naar buiten weg.
Vaak raken paarden hier een beetje van, van de wap en willen dus alleen maar liever weg..
Misschien kun je proberen (zo doe ik het altijd) om de longeerlijn 1 keer door de binneste ring heen te halen en vervolgens aan de buitenste ring vastklikken.
Zo heb je en iets meer te vertellen aan beide kanten en je trekt je pony minder snel scheef.

Succes met deze 4 toppertjes!!

liefs nicole

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:39

Ohnee.. sorry.
Ik zie nu dat je zo'n tussen stukje hebt die je aan beide bitringen vastmaakt. Dan blijf ik wel even bij dezelfde tip. Alleen staat bij deze constructie de druk juist meestal op de buitenste bitring en trek je pony in tegengestelde richting.
Op longeerlessen en instructies hiervan wordt dat ding meestal ten zeerste afgeraden..

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:58

Wat een ontzettend leuke pony! Idd moeten ze (voor zover op de foto te zien) nog werken aan hun hand houding, maar dat gaat denk ik zeker wel lukken!
En goed dat je zo op veiligheid let!

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:09

ik vind het er leuk uitzien Lachen en goed dat ze zoveel bescherming hebben Lachen

ze moeten er alleen wel opletten voor het eerste meisje dat ze haar benen niet teveel afsteekt naar voren en ze er netjes aanhoud maar dat komt nog wel en voor het 2de meisje maar dat is al gezegt de handen niet zo vasthouden ...

maar ik weet zeker dat dat allemaal nog wel goed gaat komen Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:15

Qua houding van de paarden vind ik het wel goed voor een manegeruiter! Leuk ook dat ze mogen rijden.
Any Moment kukelt soms een beetje op de voorhand, maar ach de leeftijd. Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:40

ni3ki3 schreef:
Ohnee.. sorry.
Ik zie nu dat je zo'n tussen stukje hebt die je aan beide bitringen vastmaakt. Dan blijf ik wel even bij dezelfde tip. Alleen staat bij deze constructie de druk juist meestal op de buitenste bitring en trek je pony in tegengestelde richting.
Op longeerlessen en instructies hiervan wordt dat ding meestal ten zeerste afgeraden..

Begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar soms ben ik daar niet helemaal een voorstander van. Zowieso als een paard in ene omdraait, heb je een probleem. Zowieso al dat hij in ene omdraait, maar dan lijkt het mij nog moeilijker een paard halt te laten houden. Weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen wat ik bedoel.... Begrijp goed jou punt. Maar in deze situatie heb ik voor een tussen stukje gekozen.

En er bij zijn, dat vind ik mijn plicht. Zijn jonge meiden en jonge paarden/pony's. Zou het liever zien, dat meerdere mensen zo waren. Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Verder Thx voor positieve commentaar en leuke complimenten!

@ Wenenzetor: Meiden doen het super! Ze willen leren en dat vind ik ook zo leuk. Dan kan ik echt van ze genieten!

@ Amber_VZ: We zijn net weer met haar begonnen. Moesten opzoek naar een ander zadel. Ze is gaan uitdijen sinds ik haar heb en daar door schoof het zadel alle kanten op. En niet ieder zadel lag lekker op haar. Maar je hoort gauw weer van ons! Openen gewoon weer een topic! Maar heb geen haast met haar, ze is nog maar net 3,5 jaar!

@ Germatje: Helaas is een handhouding van een ruiter niet makkelijk aan te leren en het zijn nog maar kinderen, dus op de juiste manier aanpakken, dat geldt zeker! Van mij mag er op maneges veel meer op gelet worden! Houding en zit van ruiter... En ben ook best wel trots op mijn kleine pony'tje...

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:46

Rooos_ schreef:
ik vind het er leuk uitzien Lachen en goed dat ze zoveel bescherming hebben Lachen

ze moeten er alleen wel opletten voor het eerste meisje dat ze haar benen niet teveel afsteekt naar voren en ze er netjes aanhoud maar dat komt nog wel en voor het 2de meisje maar dat is al gezegt de handen niet zo vasthouden ...

maar ik weet zeker dat dat allemaal nog wel goed gaat komen Lachen

Niemand mag zonder cap op mijn paardjes rijden. Het is toch ook een beetje mijn verantwoordelijkheid als ik ze er op laat, toch?!

Benen afsteken, handen naar voren toe staan... meiden krijgen zoveel info over zich. Ze zijn het amper gewendt. Dat vertelde Sharon nog. Future gooit hoog op, en tja, dat doen weinig manege paarden... Dus die wist in het begin niet wat haar overkwam. En met been rijden... leren ze ook amper op een manege. Maar ze komen er wel achter, want bepaalde dingen doen mijn paardjes straks gewoon niet. Ben een ruiter die met veel been en zit rij en zo min mogelijk hand. Gaat helemaal goed komen met ze! Thx

@ Renee__: Ja, Any Moment valt soms nog wat op de voorhand. Wil nog niet te hard van stapel met haar lopen gezien haar leeftijd. Qua achterbeen gebruik kan ze het makkelijk aan om van voren naar achteren te rijden. Kwestie van trainen en oplettendheid van ruiter. Die meiden hebben dat nog helemaal niet door dat ze op de voorhand loopt/valt... Zal ik ze allemaal bij brengen... Serieuze meiden gun ik het rijden. Niet dat ik jan en alle man er op laat, nee, zij helpen mij op stal een paar keer per week. En omdat ze zo veel willen leren en er hun best voor doen, kan ik hun niet blijer krijgen dan een lesje op de paardjes... toch?!

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:10

Citaat:
@ Amber_VZ: We zijn net weer met haar begonnen. Moesten opzoek naar een ander zadel. Ze is gaan uitdijen sinds ik haar heb en daar door schoof het zadel alle kanten op. En niet ieder zadel lag lekker op haar. Maar je hoort gauw weer van ons! Openen gewoon weer een topic! Maar heb geen haast met haar, ze is nog maar net 3,5 jaar!

Oo jij hebt ook al problemen met zadels? Ik ook al! Echt vreselijk...
Ga nu ook op zoek naar een dressuurzadel dan heeft ze toch iets meer schouder ruimte, en wil toch verder in de dressuur dan in het springen!

Maar we spreken maar snel weer een keer af!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:19

Daar is de knappe Any Moment weer.
Die meiden hebben geluk dat ze op zulke mooie paardjes mogen rijden Ja Lachen
En qua houding valt er nog wat te sleutelen, maar ze komen er wel!!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:34

Ik ben ook 13, alleen voor mij is het moeilijk te bedenken hoe het
was om op een 'echt' paard te rijden na manegepony's, ik was pas
8 ofzo, en nu heb ik alweer 2 pony's waar ik op rijd Nagelbijten / Gniffelen

Vind het wel gaaf dat ze zulke mooie pony's onder hun kont hebben
en ik vind ze zeker niet slecht rijden, helemaal als je bedenkt dat
ze van een manegepony afkomen.

En de combinaties zijn misschien jong, maar zo groeien ze zelf,
ik heb het ook altijd op jonge, moeilijke pony's moeten doen en
ik heb een zit gekregen waar ik zelf nog verbaasd van sta. Verder
leer je ook gewoon handigheedjes die je op de oudere, verder
doorgereden paarden niet leert.

Veel succes, dit worden nog mooie combinaties OK dan!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:30

erg netjes hoor, ze doen het erg keurig voor manege ruiters.
erg erg netjes, comentaar is al gegeven,
veel plezier van deze supper meiden Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:14

Wat heb je toch 2 mooie paardjes staan joh (eigenlijk 3 he, want die zwarte is ook erg sjiek, al een ruiter gevonden?).

Ik vind dat de dames de paarden netjes voorstellen hoor heb er weinig op aan te merken, behalve dat het laatste meisje idd haar handen wat vast zet, dat heb je zelf ookal gezien dus daar zal wel flink aan gewerkt worden.

Ik blijf Future erg stoer vinden, en dat jonge talentje van je ook hoor!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:23

_Michelle__ schreef:
Daar is de knappe Any Moment weer.
Die meiden hebben geluk dat ze op zulke mooie paardjes mogen rijden Ja Lachen

Bloos Thx! Any Moment heeft zeker uitstraling... Haha!

@ Esperanca: Bedankt voor je compliment!
Jij hebt gelukkig gauw hulp bij je houding gehad. Hoe jonger je het aanleert, des te beter het is. Ook al rijden ze nog niet lang (Meen Eveline 3 jaar en Sharon??), toch is een terug houdende handhouding moeilijk af te leren. Zit denk ik ook wel, dat dat gauw verbeterd...

En het is idd een stukje moeilijker voor ze op jonge paarden, maar leren er wel verdomd veel van!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:26

Wat een mazzel hebben die meiden toch weer, dat komt helemaal tip top in orde met jouw hulp daar twijfel ik niet aan Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:27

jaggie schreef:
Wat heb je toch 2 mooie paardjes staan joh (eigenlijk 3 he, want die zwarte is ook erg sjiek, al een ruiter gevonden?).

Haha! Trots trots ( Bloos )
Eigenlijk 3 ja... Bloos Ben wel met Zsazsa bezig qua zoeken. Maar had het zelf wat druk met werk en overige dingen, dat dat nog een beetje op zich liet wachten. Maar nu moet ik wel een beetje aanstalte maken. Hier in de buurt is stalling alleen verdomd duur en dat ga ik gewoon niet betalen. En er zijn weinig mensen die mijn zwarte talent voor niks willen rijden.... Ben bang dat ik dus uit moet wijken naar andere provincie....

jaggie schreef:
Ik blijf Future erg stoer vinden, en dat jonge talentje van je ook hoor!

Future heeft een erg sterke achterhand en mooie hals die als ze goed gereden worden, super lengte kan laten geven. Ja, Future komt er wel hoor! En dat kleine talentje ook wel! hihi. Alleen pas ik wel met haar op, gezien haar jonge leeftijd....