Van woest naar braaf, Joey @ work =)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maar10e

Van woest naar braaf, Joey @ work =)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:37

Vanmorgen op Joey gereden.
Hij is mijn nieuwe verzorgpaardje.

Ik ging er eerst opzitten maar hij maakte hele rare sprongen (helaas geen foto's van) hij heeft me er dan ook afgegooid.
Toch maar even aan de longe. Na een tijdje was hij weer rustig en ben ik er weer op gaan zitten.

Oh ja het rijden met slof (en nu dus ook longeren) is op advies van onze instructrice. Deze houden we erbij voor al hij wegschiet.

Nog erg kijkerig.
Afbeelding

Net na een rare sprong.
Afbeelding

Geconcentreerde ik Haha!
Afbeelding

Kom eens hier, leuke foto.
Afbeelding

Oke ik geef me gewonnen.
Afbeelding

Charmy. Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Zie je hoe lief ik ben?
Afbeelding

En er op. Ben nog wat gespannen van het eerdere avontuur,
Afbeelding

Gaat al beter, mooie foto.
Afbeelding

Misschien een iets te strenge hand. Bloos
Afbeelding

Joepie!
Afbeelding

Uitstappen. Getemt dus Clown
Afbeelding

En de laatste, ik kan weer vrolijk kijken.
Afbeelding

Laat je even een berichtje achter?

UpDate_

Re: Van woest naar braaf, Joey @ work =)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:39

ik vind het er niet fijn uitzien.... sorrie, wel een erg mooi paard

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:40

oh ja ik heb ook nog 2 filmpjes die moet ik er nog op zetten. komen er aan!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:42

ik ook niet, het paard is erg gespannen e ik vind je hulpen overdreven, maar het is inderdaad een leuk paard. Goed dat je les heb dan komt het allemaal goed

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:46

UpDate_ schreef:
ik vind het er niet fijn uitzien.... sorrie, wel een erg mooi paard

Maar waarom dan niet? Zo heeft TS niet veel aan je reactie.

Je zit op sommige foto's nogal in elkaar gedoken. Maar dat zie ik je op de longeerfoto ook doen dus mss is dat een beetje je natuurlijke houding? Probeer met opgeheven hoofd recht vooruit te kijken, a. is dat een stuk beter uitzicht dan de manen van je paard en b. zit je dan gelijk mooi rechtop. Verder mag je naar mijn mening je handen wat meer dragen, het ziet eruit of je ze neerdrukt nu.

Over het rijtechnische heb ik niet zoveel te zeggen ad hand van deze foto's. Daar heb je trouwens ook je instructrice voor. Knipoog Ik vind je slofgebruik netjes, als hij normaal loopt spant hij niet, pas als hij echt zijn hoofd in de lucht steek.

Veel plezier met je nieuwe verzorgpaard!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:48

Vind het er ook erg gespannen uitzien. Maarja, je rijd 'm pas net! Veel plezier ermee Haha!!

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:50

Ik vind je houding erg slecht, maar goed ik kan me voorstellen dat je eerst niet zo lekker zit als je paard je er net heeft afgegooid. Voor de rest, goed dat je les neemt. Dan komt het vast wel. Ik heb ook heel snel dat ik met mn schouders als een zoutzak ga hangen(H) Hihi..
Maar veel plezier, erg mooi paardje.

xx

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:51

hoi,

vind de foto's allemaal er erg gespannen uit zien ik zie het merendeel een strakke slof porbeer eens de ontspanning te zoeken zonder de slof .??? Knipoog
ook vind ik je handhouding wat storen ze rusten letterlijk op je benen houd ze hoger Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:52

waarom met sporen om een jong paard inrijden?
Het lijkt wel een mode verschijnsel!

Sorry ik kan mij hier vreselijk kwaad om maken, sporen kunnen eventueel ter verfijning gebruikt worden (hoealwel ik er zowiezo geen voorstander van ben) maar niet bij het inrijden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:52

Ik vind het er erg gespannen uitzien.
en de slof en jou handen storen mij
sorry, mar dit is het..

vind het verder wel n mooi dier Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:53

@ Annebe: Waar staat dat dit een jong paard is wat ze aan het inrijden is dan!?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:54

annebe schreef:

Sorry ik kan mij hier vreselijk kwaad om maken, sporen kunnen eventueel ter verfijning gebruikt worden (hoealwel ik er zowiezo geen voorstander van ben) maar niet bij het inrijden.

Ik gebruik sporen voor mijn jongen paard Knipoog
reden zie mijn topic in horses @ work !! Haha!
ik vind dit gebruik van sporen niet logisch .

je heb constant je sporen tegen zijn buik aan ik neem aan dat dit dan voor het naar voren drijven is .??
aan de andere kant heb je een slof om hem terug te trekken al gaat hij aan de haal ..?
misschien dan een overweging om de spoor of slof af te doen.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:56

Ik vind het nergens op slaan .. ! Die sporen , vooral alshij al best heftig is . Serieus , dit is niet nodig !
Ik zou zeggen gewoon lekker zonder hulpjes rustg beginnen Lachen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:57

Ik vind het er best netjes uitzien. Er zijn maar 2 foto's waarop ik wat spanning zie, dus dat valt volgens mij best mee. En houding van ruiter kan wat trotser, al kan ik me voorstellen dat je zo zit als je net gevallen bent.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:00

Weer dat gezeik over een slofje. Hij hangt los zat imo. Ik vind je misschien wat gespannen in je armen/handen. Maar het zijn maar moment opnames die foto's en je bent er de eerste keer afgekukelt, dus laten we niet te streng zijn. Sporen zou ik niet gebruiken. Succes met rijden!

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:01

annebe schreef:

Als je sporen op de goede manier gebruikt, vind ik ze een stuk vriendelijker dan een zweep (dan heb ik het natuurlijk niet van wielsporen van een meter lang Clown ).
Als je met een zweep een goede harde tik geeft, doe je het paard meer pijn dan een prikje met een spoortje...

En nu ontopic Bloos Het rijden ziet er idd gespannen uit, maar aan de titel te zien is er eerder iets voorgevallen... Probeer iig voor je uit te kijken, dat helpt al een stuk bij je houding Knipoog

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:04

Hoi,

Ik zou hem eerst eens proberen met longeerarbeid omlaag en ontspannen te krijgen, met een slof trek je hem vaak in elkaar, wat op de foto ook duidelijk te zien is.
Veel geduld dus en veel grondwerk.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:06

Leuk paardje! maar probeer je handen of wat naar vooren te doen of hoger, misschien een idee om een halstertouw om z'n nek te knopen en daar aan vasthouden als die schrikt/wegschiet. Slof is eigen keuze. En die spoortjes...waarvoor gebruik je die precies??(zolang ik dat niet weet kan ik er geen commentaar op geven) maar ik benadruk je handen! dit is voor je paard niet erg fijn en zelf kan je dan ook nooit stabiel zitten(je zwartepunten word daardoor naar vooren gebracht) maar verder succes!! en goed van die bodyprotector!!!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:13

annebe schreef:

dit paard heeft een krokodillen huid daar kan je niet tegenop met je gewone benen.
En we zijn dit paard neit aan het inrijden.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:14

lotteElb schreef:
Ik vind het er best netjes uitzien. Er zijn maar 2 foto's waarop ik wat spanning zie, dus dat valt volgens mij best mee. En houding van ruiter kan wat trotser, al kan ik me voorstellen dat je zo zit als je net gevallen bent.

kijk iemand die het begrijpt Ach gut

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:18

dat het er gespannen uit ziet weet ik nu wel.
als je hard van je paard valt en je hebt een ei van 10 cm op je been zit je dan niet even gespannen. sorry hoor!

dankjewel voor de mensen die het een mooi paard vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:19

Ik zie een gespannen ruiter op een paard wat niet beleerd wordt maar gedwongen wordt, sorry. Ook de foto waarop je je paard naar je toe wil halen bij het longeren klopt niet. Je hebt een wegsturende lichaamshouding en staart hem aan terwijl je hem naar je toe wilt hebben.

Ook het longeren met een slof die alleen aan z'n nek hangt is niet echt de veiligste situatie. Pak dan gewoon alleen de lijnen erbij en haal die slof eraf.

Daarbij, prima als je op dat moment gespannen bent, maar gespannen hoor je niet thuis op je paard. Waarom zou je rijden als het op dat moment geen trainingswaarde heeft? Werkt eerder de andere kant op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-07 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:21

Jorine_ilysm schreef:
Ik vind het nergens op slaan .. ! Die sporen , vooral alshij al best heftig is . Serieus , dit is niet nodig !

Ja als het paard haar daar de kans voor gaf had ze dat ook vast gedaan! Maar ze zegt niet voor niets dat dit paard vrij druk en soms dus gemeen wil bokken en rare dingen doen.
En dat slofgebruik, ja dat kan nou eenmaal niet hier Vork . Moet hij zelf maar niet zo met zijn kop vreselijk in de lucht gaan lopen, hij weet dan ook dat jij er niks meer aan houd. Op de verdere foto's hangt de slof los dus volgens mij werkt hij nu precies zoals jij dat wil Lachen.

En waar word het paard in godsnaam gedwongen? Op alle foto's zit de amazone in een afwachtende, niet ríjdende houding! Ik zou eerder zeggen dat ze er nog veel meer aan mag zitten, zoals je nu rijd is het wachten tot hij bokt, om dan weer opnieuw te kunnen beginnen. Ríjd hem er maar eens aan zodat hij helemaal de kans en gedachten niet krijgt om gek te gaan doen.

Veel succes met hem, probeer door consequent te zijn en te blijven zitten Clown, straks lekker rustig naar de ontspanning te rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:23

Ezumii schreef:
Jorine_ilysm schreef:

Ja als het paard haar daar de kans voor gaf had ze dat ook vast gedaan! Maar ze zegt niet voor niets dat dit paard vrij druk en soms dus gemeen wil bokken en rare dingen doen.
En dat slofgebruik, ja dat kan nou eenmaal niet hier Vork . Moet hij zelf maar niet zo met zijn kop vreselijk in de lucht gaan lopen, hij weet dan ook dat jij er niks meer aan houd. Op de verdere foto's hangt de slof los dus volgens mij werkt hij nu precies zoals jij dat wil Lachen.

Veel succes met hem, probeer door consequent te zijn en te blijven zitten Clown, straks lekker rustig naar de ontspanning te rijden!

En heb jij je wel eens afgevraagd WAAROM dat paard met zijn kop in de lucht loopt of WAAROM hij druk en gemeen doet? Geen paard wordt zo geboren hoor, ieder paard kan zich normaal gedragen. Geen mogelijkheid dus volgens jou dat dat een ruiterfout is die al begint bij het op de grond beleren van het paard?

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:23

het paard is al beleerd.
bij de naar me toe haal foto ben ik tegelijk de lijn aan het binnen halen. vandaar die houding.