Ik rij nu M2 met mijn paard, de L2 en M1 vlogen we door, en we hebben heel erg veel gewonnen.
Mijn paard is een échte blikvanger, heeft gigantische gangen, en valt dus echt op onder het zadel.
Alleen één ding is niet denderend, en dat is haar aanleuning.
Ze blijft graag iets lang in de nek, en wat vast in haar kaken, en ze heeft een "vast houdingje" waar ze niet graag van af stapt.
Als ik haar dus wat opgerichter wil laten lopen, en wat meer op het achterbeen, wordt ze wat "duwerig", ze probeert lengte te krijgen, en knauwt dan heftig op het bit.. en kantelt daarbij af en toe haar hoofd.
Door veel overgangen te rijden, stap, draf, stap, galop, galop, stap, enz. probeer ik haar op het achterbeen te krijgen/houden, waardoor ze wat opgerichter komt.. in deze oefeningen gaat dat goed, en ook in de s.b. enzo blijft ze wat opgerichter, maar in de grijze stukken in de proef, probeert ze meteen weer lengte te krijgen..
Voor mij is dit heel erg vervelend, ik weet niet goed hoe ik het op moet lossen.. mijn instructrice helpt mij heel goed, en in de les loopt ze ook waanzinnig, ze kán het dus wel, maar op de één of andere manier maakt ze mij onzeker in de proef, waardoor ze gaat lopen hoe en waar ze wil met haar hoofd/halshouding. Mijn instructrice zegt ook dat mijn paard heel goed voelt wanneer ik onzeker ben, en dat kan kloppen.
Ik heb haar gisteren bijgezet gelongeerd, en zelfs bijgezet aan de longe is ze constant aan het duwen, ze wil lengte, af en toe geeft ze over, maar daarna begint ze weer.
Wie snapt er wat ik bedoel