anneliesdj schreef:Mooie combinatie zijn jullie!
Ik denk dat jouw houding het punt is waar het eerst aan gewerkt moet worden, ga jij beter zitten dan zal je pony (nóg) beter gaan lopen.
Ik krijg het idee dat je jezelf wat vastzet op je pony. Ga lekker ontspannen zitten, iets meer achterover/op je kont en houd je armen losser langs je heen. Niet je handen vastzetten of naar beneden kantelen, daarmee kun je niet verhinderen dat je pony zijn hoofd omhoog doet. Laat je benen losjes afhangen en houd je tenen in de beugel, ontspan je enkel/voet en zet je gewicht op de bal van je voet(net achter je tenen), zo druk je vanzelf je hakken goed uit. Kin omhoog en voor je uit kijken, als je naar beneden kijkt zie je niet waar je heen gaat.
En vooral; ontspan, je doet het voor je lol hoor!
Je pony mag zijn neusje er iets meer uit drukken, hij loopt nu wat achter de loodlijn. Hij mag meer gaan lopen zoals op de laatste foto. Houd de verbinding met de mond ontspannen, als jij je armen en handen meer ontspant wordt de verbinding losser en komt dit vanzelf goed denk ik.
Ik denk dat het grootste probleem is dat jij bang bent dat er iets fout gaat, je moet niet teveel willen controleren. Je moet ook voor je plezier rijden en kunnen ontspannen tijdens de proef. Ik ben wel nieuwsgierig naar foto's waar je niet op concours bent.
Verder veel plezier en succes, ik vind jullie een heel mooie combinatie!
zoals ik al zei ik ben nu vooral met mijn instructrice aan mijn houding aan het werken
ik zal zeker wat met je adviezen gaan doen, bedankt;)
ik was idd een beetje gespannen maar dat kwam ook een beetje omdat hij tijdens het losrijden een beetje raar liep *onregelmatig* dit kwam doordat hij 2 dagen van tevoren bekapt was
(hij heeft heel gevoeldige hoeven)
daarom was ik ook een beetje gespannen
dankje voor je verdere complimentjes en je adviezen