Eerste rijles voor iemand van 15 & 16

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Eerste rijles voor iemand van 15 & 16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 17:03

Nouja, rijles.
We zijn naar dar manege geweest om daar 2 paarden te huren. Ze wouden super grote paarden maar we zijn toch maar gegaan voor midnight, ongeveer 1.50, en Turbo, ongeveer 1,20.
Milou > grijze rijbroek > 15.
Ayla > blauwe rijbroek > 16.
Ayla heeft vroeger les gehad en Milou heeft ooit op een paard gezeten Duivel

Wees beetje mild met commentaar, vind zelf dat ze netjes recht zitten. Meeste foto's zijn momentopnames.

We hebben onderling wat gewisseld met paarden omdat er op Turbo beter gedraafd kon worden en op Midnight beter gegaloppeerd. Ik zelf heb ook nog enkele minuten gereden op Midnight om het actief te krijgen.

Afbeelding
Milou op Turbo

Afbeelding
Ayla op Midnight

Afbeelding
Together, Ayla kreeg Midje niet in draf. Ze was wat mild.

Afbeelding
Milou op midnight. Daartussen had ik nog op midje gezeten en daarna galoppeerde die zelfs gemakkelijk. (lekker eigendunk Clown )

Afbeelding
Midnight en Milou

Afbeelding
Galop van Milou en Midje. Dit was gewoon gecontroleerd en ging goed.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4QHPJGH.jpg
Galop.

Afbeelding
Ayla, zij heeft niet veel gegaloppeerd.

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Drafje van Ayla & Turbo.

Afbeelding
Happy ruiter, milou op Turbo.

Afbeelding
Ayla en Midje in galop Go jij! Go jij!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IVRPPRAF.jpg
Same comment

Afbeelding
Milou en Midje in galop again. Knipoog

Afbeelding
Uitstappen

Afbeelding

Groetjes Lieke !

Noraly_

Re: Eerste rijles voor iemand van 15 & 16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:26

Hee! Daar had ik laatst wedstrijd, velddriel toch? Haha!
Ziet er leuk uit, goed oefenen en jullie komen er wel!
xxx Noraly

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:34

Eerlijk gezegd vind ik het nogal raar dat jullie gewoon maar wat gaan rondhobbelen in de bak als je 'ooit eens' op een paard hebt gezeten. Een beetje les zou geen kwaad kunnen. Mogen jullie die paarden dan gewoon huren van de manège terwijl je totaal niet kunt rijden? Bij mij zou het geensinds waar zijn!

Het is niet omdat je der een rondje mee durft galoperen, dat je het ook kan

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:35

Ik heb hier geen goed woord voor over! Niet als aanval voor de dame's die op de paarden ( pony's) zitten, maar wel voor de manege die jullie er mee aan laat klooien!! Deze paarden zien er niet goed uit, hebben geen passende zadels en hoofdstel en worden dan ook nog eens aan iedereen die maar betaald verhuurd. Ik vind het een schande dat zoiets nog bestaat in Nederland!
Leuk voor de ruiters, maar o zo slecht voor die arme paarden!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:36

aerdenhout1 schreef:
Ik heb hier geen goed woord voor over! Niet als aanval voor de dame's die op de paarden ( pony's) zitten, maar wel voor de manege die jullie er mee aan laat klooien!! Deze paarden zien er niet goed uit, hebben geen passende zadels en hoofdstel en worden dan ook nog eens aan iedereen die maar betaald verhuurd. Ik vind het een schande dat zoiets nog bestaat in Nederland!

Ben ik het wel mee eens. Ja

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:38

Citaat:

Ben ik het ook mee eens.........op sommige foto's zie je de hoofden ver in de lucht, ruggen compleet weg gedrukt en totaal geen ontspanning!!

Waarom niet het eerste lesje stappen en ontspannen, laag en rond?

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:10

aerdenhout1 schreef:

Helemaal mee eens.
Ik vind het ook heel slecht van die manege!!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:14

Ik heb niks over de manege gezegd.
Waarom denk je dat ik weg ben bij die manege.
Het is voor hun alleen de enige mogelijkheid om te rijden. En ik heb ze 'les' gegeven en deze paarden zijn braaf. Heel braaf.
Dus hoe wij reden was er niks fouts aan want de paarden reageren goed en lopen hun rondje wel.
Kijk, ik heb er ook naast gelopen en ik heb ook gelongeerd. Maar daar zijn geen foto's van aangezien ik de fotograaf ben!

Dus. commentaar over de manege, not done!

Manege is inderdaad in Velddriel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:15

Nee.. Ik ben het ermee eens , dit hoort niet te kunnen .

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:17

Citaat:
Dus hoe wij reden was er niks fouts aan want de paarden reageren goed en lopen hun rondje wel.

Reageerde goed op wat? Links/rechts aan de teugel trekken? Schop stap, draf en galop! Vind het absoluut geen fijn beeld geven.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:19

Gipsylover schreef:
aerdenhout1 schreef:

Helemaal mee eens.
Ik vind het ook heel slecht van die manege!!

Dit vind ik ook vreselijk zielig!! Die paarden zouden beter behandeld moeten worden door die manege!!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:19

aerdenhout1 schreef:
Deze paarden zien er niet goed uit, hebben geen passende zadels en hoofdstel en worden dan ook nog eens aan iedereen die maar betaald verhuurd.

Mag ik vragen waar op wordt gebaseerd dat de zadels en hoofdstellen niet goed passen? Naar mijn idee is er geen enkele foto die duidelijk genoeg is om dáár een oordeel over te maken.
Dat wil niet zeggen dat ik het overigens niet met de meerderheid hier eens ben. Vind het van de meisjes ook niet zo slim, om zonder enkele les op een paard te stappen. Natuurlijk is het 'leuk' en 'stoer', maar ik vind het erg onverantwoord.

Verder ziet het er op zich redelijk uit. Houding mag natuurlijk stukken beter, de handen leiden nogal een eigen leven en de benen ook, maar ja, dat is wel te verwachten als je geen les krijgt.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:20

ben het eens met wat hier boven staat wou het net type Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:21

Inderdaad reageerde goed op wat inderdaad.
Ze lopen alles behalve ontspannen en drukken hun rug ook weg..
En ik vind het ook onverantwoord. Nog nooit op 'n paard gezeten en meteen draven,galopperen.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:22

Aouw. Dit ziet er niet gezond uit.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:24

xXLiekeXx schreef:
Ik heb niks over de manege gezegd.
Waarom denk je dat ik weg ben bij die manege.
Het is voor hun alleen de enige mogelijkheid om te rijden. En ik heb ze 'les' gegeven en deze paarden zijn braaf. Heel braaf.
Kijk, ik heb er ook naast gelopen en ik heb ook gelongeerd. Maar daar zijn geen foto's van aangezien ik de fotograaf ben!

Dus. commentaar over de manege, not done!

Manege is inderdaad in Velddriel

Als ze willen gaan rijden moeten ze les nemen. Dit is gewoon oneerlijk tegenover de pony's. De pony's zien er echt heel slecht uit en inderdaad het harnachament is ook waardeloos. En heb jij een diploma om ze les te geven, nee waarschijnlijk niet nee. Als die Milou alleen een keer op een paard gezeten heeft waarom laat je haar dan galoperen, heel eerlijk tegenover de pony.

Bah, inderdaad wat aerdenhout ook zegt dat dit nog kan in nederland. Maargoed als jullie eraan meewerken zullen ze ook blijven bestaan.

arme arme beestjes....

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:25

Jullie lezen nooit meer dan de beginpost.

Ik gaf die meiden les, heb gezorgd dat het er normaal aan toe ging. Er staat zelfs dat Ayla mild was. Dit betekend, niet schoppen, slaan, trekken enz... ! Milou deed ook merendeel met stem hulpen
Foto's zijn moment opname en met de manege heb ik verder niks te maken!!!!

Ayla die heeft ongeveer 1 jaar les gehad.. Nooit gereden mensen, LEESS!!!

Ik kan die paarden toch ook niet hup 1,2,3 ontspannen laten lopen als ze altijd al zo lopen??
Ik ben geen medium ore something..

Als het zo door gaat dan sluit ik het topic wel, komt zo toch op niks zinnigs neer..

Hoeveel mensen die les geven hebben geen diploma, wel meer als 1!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:25

Niet iedereen is rijk genoeg om les te nemen, Nl wordt steeds armer..

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:27

eerste les en dan in galop?
Ik zal eerst de basis dingen leren en dat is galop niet Knipoog

Man volgens mij is dit geen goede manege,
Niet bedoeld voor jou hoor maar dat ze een leerling van de manege zoiets laten doen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:27

Ukkiee schreef:
Mag ik vragen waar op wordt gebaseerd dat de zadels en hoofdstellen niet goed passen? Naar mijn idee is er geen enkele foto die duidelijk genoeg is om dáár een oordeel over te maken.

Het zadel van midnight kantelt erg achterover en ligt veel te ver naar voren. Die andere is minder goed te zien.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:28

Ik denk dat op de meeste manege's alleen door gediplomeerde instructeurs wordt lesgegeven, anders is de manege niet verzekerd. De houding van de ruiters ziet er opzich wel goed uit aangezien ze weinig ervaring hebben. Over de paarden ga ik verder maar geen commentaar geven wel vind ik de manege erg onverantwoord want wat als 1 van beide er nu af was gevallen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:28

aerdenhout1 schreef:

Mee eens!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:29

nikki160287 schreef:
Ukkiee schreef:

Het zadel van midnight kantelt erg achterover en ligt veel te ver naar voren. Die andere is minder goed te zien.

Midnight heeft inderdaad een erg vervelende rug om een passend zadel voor te vinden en zadel op maat laten maken, het is een manege en zo gaat het volgens hen dus waarom geld verspillen.. Niet mijn woorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:30

Heb er ook geen goed woord over. Bah, dat er nog manege's zijn die zo met hun paarden klooien..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:31

xXLiekeXx schreef:
Niet iedereen is rijk genoeg om les te nemen, Nl wordt steeds armer..

Haha waar haal je dat vandaan. Nou dan moeten ze niet gaan rijden. Ik krijg niet het idee dat jij genoeg ervaring en kennis hebt om hun 'les' te geven. Klinkt misschien heel hard, maar ik heb hier een spuughekel aan. Er wordt alleen aan het plezier van de mens gedacht en ja die pony;s, dat zijn maar gebruiksvoorwerpen....

Dit is gewoon heel onverantwoord.