Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elmiran schreef:Hoe weet je zo zeker dat je zadel enz. goed past?? misschien een idee om de fysio eens te laten kijken?
103362 schreef:Laast is de tandarts erbij geweest en die heeft het een en ander gedaan dus daar ligt het niet aan.
103362 schreef:Aan het bit ligt het ook niet want we hebben al 4 verschillende bitten er in gehangen het helpt allemaal niks.
RZDLover schreef:als een paard zover gaat om onder het werk uit te komen is het geen luiheid!
Ik zou toch serieus eens een check gaan doen bij je paard.
RianneH schreef:Het is in elk geval duidelijk dat ze je iets wil vertellen..
RianneH schreef:Denk dat er iets mis is gegaan in haar opleiding/jullie training. Lijkt me het verstandigste om weer onderaan te beginnen bij de basis. Hier kom je namelijk niet zo snel uit, slaan en schoppen verergd het naar mijn idee alleen maar meer.
Doe maar alsof je je paard rustig en voorzichtig opnieuw beleerd, zul je merken dat je tegen dingen aan loopt.
Het is in elk geval duidelijk dat ze je iets wil vertellen..
misschien is er wat geraakt in haar mond. RZDLover schreef:Ook tandartsen kunnen fouten maken hemisschien is er wat geraakt in haar mond.
Romy18 schreef:en aan de longe bijgezet reageert ze dan ook zo heftig op druk op het bit? hoelang heeft ze dit al? wanneer is dit begonnen?
Greetz
RianneH schreef:Denk dat het idd in de mond zit. Bitloos valt te proberen, maar is niet altijd ideaal. Vooral niet bij een te harde/vaste hand..
Vraag eens of iemand wil longeren met jou erop, hoofdstel om en daaromheen het halster. Je houdt de teugels alleen vast aan het einde en lift verder mee. Doe dit een paar keer en pak dan je teugels wat op..
Let vooral op dat je niet te veel druk neemt op je teugels. Rij haar niet naar beneden, maar voorwaarst en op je zit terug..
Succes