Figaro@Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chann

Figaro@Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:37

Heey!
Figaro is mijn bijrijdpaard (eigenaresse is Lianne84@Bokt) sinds maart, ik rij hem 2x per week en les zo nu en dan eens met hem. Gister is mijn moeder weer eens langsgekomen tijdens het rijden voor wat foto's. Van de 200 foto's waren er maar weinig een beetje gelukt, mede dankzij mijn houding, die vreselijk is op foto's (op de ene meer dan op de ander) en gewoon 'charmante' rijmomenten. Huilen van het lachen

Lianne rijdt M2 met Fig en ik rijd (nog) geen wedstrijden met hem. Zodra ze op de manege hier in de buurt onderlinge wedstrijden krijgen, ga ik daar waarschijnlijk af en toe aan meedoen. Lachen

Fig was gister in een wat lastigere bui, hij liep aardig gespannen en in 1 hoek zag hij constant spoken (geen idee wat het was, verderop in het weiland waren de meeuwen interessant volgens mij Clown), waardoor hij de hele tijd liep te kijken daar. Vandaar ook dat er maar weinig foto's "een beetje" gelukt zijn, ben er alsnog niet echt tevreden mee maar foto's beloofd is beloofd hè. Knipoog

Genoeg gezeurd, hier de foto's. Lachen

1.
Afbeelding
Losstappen.

2.
Afbeelding
Draf

3.
Afbeelding
En toen zag ie weer spoken. Vork

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Galopje

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

(Foto's staan niet op volgorde)

Eigen commentaar;
- Omhoog kijken (en dus niet naar voren vallen)
- Benen af en toe niet naar voren steken en lang maken
- Handen meer optillen
- Soms teugels korter

Het lijkt alsof ik heel 'bol' zit met mijn rug maar dit komt door mn bodywarmer. Overigens heb ik wel mn schouders en hoofd teveel naar voren, dat probeer ik mezelf al af te leren. Clown

Nu je hier toch bent, laat je even een berichtje achter? Haha!
(Commentaar is gewenst, mits opbouwend)

Groetjes Chantal!

Niien_

Re: Figaro@Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:42

Heee Chantal!
Eindelijk foto's, haha.
Ik vind het er goed uitzien hoor, ziet er ontspannen uit, en je hebt hem netjes aan het lopen!
Wij kunnen ook wel ff een afspraak maken dat ik een keertje foto's van je kom maken! Haha!

Je hebt vast geen geld gevonden, haha. Knipoog

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:43

Heey Chantal!

Ziet er leuk uit joh!
Lijkt zijn vachtkleur nou wat donkerder dan afgelope zomer of lijkt het alleen maar zo? Clown

Vind het er netjes uitzien! Ga zo door meisie! Haha!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:43

Leuke foto's chantal! Je hebt hem inderdaad leuk aan het lopen en Fig is een echt een mooierd!

Lovers

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:46

Mooi paard, je moet er net ietsjes meer "aan" zitten om het eruit te halen.
Je geeft zelf al punten aan waar je aan moet werken. Gaat helemaal goed komen!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:48

Misschien proberen iets meer van achteren naar voren te rijden. Je rijd hem nu mooi voorwaarts neerwaarts maar naar mijn mening met te veel spanning op de teugels die ik overigens niet korter zou nemen en het hoofd gaat te veel achter de loodlijn.
De houding zal hier inderdaad wel helpen beter op de achterhand te komen.
Het paardje is M dus hij kan het wel.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:51

Dankjullie Haha!

Nina; Jaa, moeten we binnenkort echt maar een keertje doen! Misschien kan ik mijn ouders wel lief aankijken. Schijnheilig Of zelf nog even sparen. Vork

Claudia; Zou best kunnen dat ie iets donkerder is, maar volgens mij ligt het vooral aan de kwaliteit van de foto's dat hij toen op de foto's iets lichter leek en nu iets donkerder. *LOL*

dennisbj; Jep, dat eraan zitten daar ben ik meer op aan het letten. Ja Ik heb zelf heel erg de neiging om de teugels veel te lang te laten worden bij hem zodat hij lekker laag gaat lopen maar da's ook niet altijd de bedoeling, hier zijn ze voor mijn doen aardig kort bij hem, daar ben ik nu vooral mee aan het oefenen. Ja

@Kafue; Haha ja, da's behoorlijk confronterend: hij kan het, ik niet. Vork Het ligt dan ook aan mij dat ie het wel/niet doet, maar om het er nu nog zelf uit te krijgen... Clown Ik oefen gewoon lekker door. Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:03

Dat komt allemaal vanzelf wel. Denk als je de volgende keer rijden gaat maar aan het volgende blijf zitten rechtop als de koningin en draag het paard voor je.
Sucses ermee.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:10

Heerlijk dier om te zien zeg. Leuk kleurtje en lekker rond. Je staat er leuk om m. Zelf geef je al commentaar, daar ga ik helemaal in mee. Lekker blijven oefenen dan komt het helemaal goed! Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:51

Ziet er goed uit Lachen
Hij kan lekker lopen zeg, het setje staat hem ook erg goed Lovers
Commentaar gaf je zelf al, gewwoon blijven oefenen Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 05:48

Wat een leukerd zeg! Haha!
Commentaar geef je zelf al, werk vooral aan je handen en dat je je schouders naar achter houd Lachen

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 05:51

Leuk hoor chan! Lovers

Ik zou zelf proberen gewoon rechtop te zitten, laat maar zien wat voor beest je onder je komt hebt zitten. Dus gewoon schouders rechtop en hoofd naar voren laten kijken, nu krijg je een beetje een raar beeld doordat je je schouders laat hangen en je hoofd naar beneden doet. Verder zou ik je voeten niet zover in de beugels doen, alleen de ballen van je voet hoeven erin. En de teugels hoeven niet korter hoor. Je hebt hem goed aan 't lopen zo Ja

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 07:56

myxlea schreef:
Leuk hoor chan! Lovers

Ik zou zelf proberen gewoon rechtop te zitten, laat maar zien wat voor beest je onder je komt hebt zitten. Dus gewoon schouders rechtop en hoofd naar voren laten kijken, nu krijg je een beetje een raar beeld doordat je je schouders laat hangen en je hoofd naar beneden doet. Verder zou ik je voeten niet zover in de beugels doen, alleen de ballen van je voet hoeven erin. En de teugels hoeven niet korter hoor. Je hebt hem goed aan 't lopen zo Ja

Jup helemaal mee eens Lea! Lachen

Leuk beestje&je hebt haar lekker aan het lopen!,

Kusje

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:14

Hey Chan, leuke foto's hoor! Het mooie setje maar weer eens uit de kast getrokken Knipoog
Ik ga wel erg hard volgens jou.. Ben toch echt nog M1 hoor Haha!

Denk idd om je houding, rechtop, knik in je ellbogen en handen rechtop. Ookal is het een kort paard, het 'korter' rijden van Figaro is helemaal niet makkelijk, ik vind dat je hem zo lekker aan het lopen hebt!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:17

Hoihoi,

ziet er leuk uit hoor Haha!
Ik vidn dat dekje ook erg mooi, zou ook wel mooi op mijn paardje staan denk ik Clown
Tot gauw

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:38

Hee Chantal,
Ziet er goed uit, beter dan de vorige keer dat ik je topic zag.
Je gaat goed vooruit, je hebt zelf al commentaar gegeven dus dat hoeft niet meer.

xx Manon
Laatst bijgewerkt door x_manon_x op 04-10-07 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Passie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:59

Leuk paard! Commentaar geef je zelf ook al en daar ben ik het wel mee eens.

starmixer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:12

hij loopt er lekker ontspanne bij.... verder ga ik niet miepen over houden. zit er zelf ook vaak zat belaberd bij Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:24

Leuke foto's Chan! Ik vind het er leuk uit zien, leuk setje zijn jullie! Haha!

Wil je 1 tip geven, behalve je eigen commentaar, je knikt op links in je zij in, probeer daarop te letten! Lachen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 17:50

Bedankt allemaal! Lachen

@Lianne: Oh, M1 ja. Clown Nouja, ik kijk alvast vooruit hè. Huilen van het lachen (Kan nu alleen niet meer editten, maar zoveel maakt het niet uit denk ik. Vork)

@starmixer: Haha best confronterend als je foto's ziet dan hè? Heb zelf tijdens het rijden niet het gevoel dat het zó erg is. ROFL Maarja, je hebt tenminste wel genoeg om aan te werken. Clown

@Char; Hee, inderdaad, op de foto's lijkt het daar wel op... Ik heb het zelf volgens mij niet eens door... Nagelbijten / Gniffelen Zal er op letten, kijken hoe het komt. Blond Clown

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:58

Haha, Meestal voel je dat zelf ook niet, zeker als je er nog niet op gewezen bent, jammer dat je geen spiegel naast de bak hebt dan zou je erop kunnen letten! Het kan ook vertekend beeld zijn door je bodywarmer maar geloof het niet, zeker op foto 4 geloof ik zie ik een echte knik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:02

Hey Chantal!

Ik hoef niet te vertellen wat er nog beter moet, dat doe ik wel in real life.... Knipoog

Ziet er netjes uit, verbeter punten weet je!
Zie je snel weer op stal. Haha!

xLiisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:42

Heee chantal !
Leuke foto's Ja
Fig is een leuk paardje Haha!
Alleen je handen iets meer rechtop en verder is het allemaal al gezegd Ja en je zegt het zelf al over je houding Tong uitsteken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:46

Daar hebben we knappe figaro weer!

Leuk setje heb je met je bodywarmer en dekje! lekker fel!

ik heb het idee dat je te veel in de "stoelzit"zit
misschien je beugels gaatje langer doen,en meer voorin je zadel gaan zitten?
handjes gaf je zelf al aan.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:30

ziet er goed uit hoor ook lekker ontspannen
ga zo door want je zult denk ik wel ver komen met figaro Haha!