We kregen hem als 3,5 jarige die 2 weken onder het zadel was en hij is nu alweer bijna 5!
Toch is het niet makkelijk geweest om hem te krijgen waar hij nu is, en we zijn er nog steeds niet!
Wiseguy is nu 4,5 jaar en word in april 5. Hij is 1.75m. groot en daardoor heel slap in zijn achterhand.
Met krachttraining, veel overgangen rijden en wat balkjes draven is het nu al een stukje beter geworden! Het échte verschil is, dat hij nu veel makkelijker is te rijden. En nóg zijn we er niet.
Want af en toe heeft hij wel weer streken, dan gaat hij tóch weer stuiteren of komt hij tóch nog een keer weer omhoog.
Nee, qua rijden zijn Jet Set-D 's echt brutaal!
Niet dat ik daar niet van houd hoor
!In de omgang zijn ze echt super! Lief en Speels en Onwijze Knuffels.
Alleen moet je niet over je heen laten lopen, zodra ze dat doen moet je ze hun plek wijzen.
En zo moet het ook met rijden.. als je dat maar doet, heb je er hele fijne paarden aan!
Met Wise start ik nu in de B dressuur en we hebben vorige week ons 5e winstpunt gehaald. We rijden dit jaar nog 7 concoursen en daarin hoop ik de benodigde winstpunten te halen zodat we volgende jaar fris in de L kunnen starten!
Nou genoeg verteld dacht ik zo
let's take a look:
Zo begonnen we, als lange slungel, zonder body en nog erg overbouwd

Een tijdje later, al wat meer hals en body maar nog erg slap van achter.

Weer een tijdje later, lekker stappen

Zelfde tijd als hierboven, hij word al een stuk fijner

Lekker in de wei met Jaspher
,
Fijn achter been 

Weer een poosje later, meer hals en body en sterker in de achterhand

Zelfde tijd als hierboven maar dan even een galoppie
dat vind hij nl. heel gemakkelijk!
Vorige week, nog meer hals en body en een stúk sterker in de achterhand!

Ook vorige week, verkijk je niet op deze foto hoor
ik heb hier mijn hand naar voren, en zit er niet aan, hij kantelt alleen iets in zijn hoofd. Hij is wel actief.
Meneer begint meer plezier aan zijn werk te krijgen

Hij is nog wat te diep ik weet het, maar hij zakt al wel een stukje in zijn achterhand, hij is mooi actief en is blij, hij krijgt er echt plezier in

Ik hoop dat jullie verbetering zien,
we zijn er nog lang niet maar we doen erg ons best!
Dit is voor mij de eerst keer dat ik een jong paard opleidt en hij is zeker niet de makkelijkste

Vergeef me dus mijn houding op sommige foto's en vergeet niet dat het te diep lopen van achter weg komt

Groetjes,
Simone
niet dus