LDR, slofteugelmisbruik, spoorgebruik, zeepgebruik met slaan etc.
Er zijn ook mensen die dat anders willen de de, langere, klassiek weg volgen. Beide bereiken hetzelfde op den duur, of niet ?
Velen willen juist geen geweld maar vaak is dat toch de eerste oplossing waar we naar grijpen. Mensen willen overheersen, en de leiding nemen is niks mis mee, maar kan dat alleen met geweld?
Wij mensen slaan sneller dan we willen dat een paard zou doen.
Voorbeeld: Maak eens een apesprong als je paard neigt zijn gebitje in je arm te zetten en brul iets uit, je paard schrikt zich een hoedje. Je gaat gewoon verder met wat je aan het doen, of niet aan het doen was. Je paard zal hoogstverbaasd, hopelijk zich rotgeschrokken van jou je even aanstaren en daarna denken. Paarden denken niet zo heel snel, dus even de tijd geven voor bezinken werkt erg produktief. M.a.w. er zijn vele manieren om conflicten op te lossen.
Velen hier op bokt hebben echt hele creatieve ideeen en interessante oplossingen, wie weet leuk om het daar eens over te hebben in een topic.
Stelling: Moeten wij mensen ons 'verlagen' tot bot paardengedrag waarin schoppen en slaan 'normaal' gevonden wordt. Of kunnen we paarden galanter en met gratie en stijl behandelen en met creativiteit problemen oplossen?
Dat pik ik gewoon echt, echt niet. Gelukkig komt dit zelden voor, en heeft een nieuw paard zo door wattie aan me heeft. Ik pak liever 1 keer flink door, dan hoef ik het nooit weer te doen
En daarna in alle rust verder, alsof er niets is gebeurd. Geen gescheld, geen geschreeuw.
) kom je best tot leuke oplossingen