Touwhalster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:58

Ik zie geregelt dat er mensen zijn die hun paard vast zetten of in de wei zetten met een touwhalster, ondanks dat het erg gevaarlijk kan zijn.

Zo`n halster heeft geen breekpunt zoals een gewoon halster, ik bebruik een touwhalster om te trainen waarvoor ze eigenlijk gemaakt zijn.
Wat is jullie idee hierover ??

Somebitch

Re: Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:00

Bij mij lijkt het mischien of hij vaststaat. Ik doe namelijk het touw om de spijlen van zijn stal (2x) en maak het verder niet vast. Dus wil hij tever naar achteren gaan dan schiet het touw gewoon los Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:04

ik gebruik, heel slecht, een touwhalster om mijn paard te laden. Juist omdat een touwhalster niet kan breken. Een gewoon halster breekt en dat weet mijn paard en dus gaat hij hangen. En met 't touwhalster laat hij het wel uit zijn hoofd Extreme duivel

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 15:23

Waarom slecht als je laad?? het is een duidelijke druk, als je hem er maar niet mee in de trailer vast zet, ik gebruik hem zelf ook bij trailerladen , maar daarna doe ik hem af en zet hem vast aan een gewoon halster.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:49

Ze bedoelde dus dat ze hem in de trailer vast zet met een touwhalster Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 15:53

O dacht dat ze met laden bedoelt?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:57

Arabesk schreef:
ik gebruik, heel slecht, een touwhalster om mijn paard te laden. Juist omdat een touwhalster niet kan breken. Een gewoon halster breekt en dat weet mijn paard en dus gaat hij hangen. En met 't touwhalster laat hij het wel uit zijn hoofd Extreme duivel

Volgens mij bedoelt je daarom dus het vastzetten Knipoog Lijkt me sterk dat hij dat in je handen doet Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:07

Somebitch schreef:
Ze bedoelde dus dat ze hem in de trailer vast zet met een touwhalster Knipoog

niet tijdens de reis dan staat hij los, maar om hem erin te krijgen tot de balk erachter zit Vork

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:22

Dan had ik het toch goed begrepen Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:37

Ohh oke Nagelbijten / Gniffelen Sorry Tong uitsteken Zo kwam het voor mij over Tong uitsteken

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:32

op de wasplaats is het fijn, want als hij dan gaat hangen dan houd hij daar snel mee op. al zet ik mn paard bij voorkeur helemaal niet vast, maar in spitsuren kan het niet anders, voor het geval dat hij per ongeluk aan de wandel gaat.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:35

Ik zet hem echt nooit vast aan een touwhalster, daar hoor je echt zulke enge verhalen over van paarden die perongeluk hun oor er af trokken Nagelbijten / Gniffelen Ik begin er gewoon niet aan, ik heb liever dat hij 20 normale halsters kapot trekt dan dat er de kans bestaat dat hij gaat hangen met een touwhalster (godzijdank doet mijn knol niet aan zulke fratsen Haha! )

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:39

Ik gebruik ze alleen voor grondwerk en rijden, verder nergens voor...
Het snijd mij teveel om hem ermee vast te zetten, al zet ik hem met een gewoon halster ook niet vast.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 05:49

Somebitch schreef:
Bij mij lijkt het mischien of hij vaststaat. Ik doe namelijk het touw om de spijlen van zijn stal (2x) en maak het verder niet vast. Dus wil hij tever naar achteren gaan dan schiet het touw gewoon los Lachen

Niet als hij in een keer hard trekt, dan trekt het touw alleen maar strakker aan. Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:17

Ik zet mijn paarden NOOIT vast aan het touwhalster.
Ik heb ze altijd een touwhalster om,en als ik ze wil vastzetten bij de poetsplaats of in de trailer,dan heb ik over het touwhalster een gewoon halster waar ik ze dan aan vastzet.
(ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ze per ongeluk gaan hangen of schrikken met zo'n touwhalster om als ze vast staan...)

Hier kwam ze net van de trailer,met beide halster om:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXAZBYDL.jpg

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:33

LilianR schreef:
Somebitch schreef:

Niet als hij in een keer hard trekt, dan trekt het touw alleen maar strakker aan. Knipoog

Nee hoor hij trekt wel vaker hard eraan, ik heb deze manier aangeleerd omdat hij eerst helemaal niet kon vast staan, maar hij staat niet echt vast. Dus niet met een knoop of paardenknoop snap je?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:36

Ik zet mijn paarden nooit vast Lachen
de kunnen prima losstaan... dus als ik grondwerk ga doen en ik ga ze poetse staan ze al met der halstertje aan Lachen

Als ze niet los konden staan zette ik ze echt niet vast aan touwhalster

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 07:42

Ik heb dat ook niet eerst met een touwhalster gestaan en als hij 3stappen achteruit zou zetten zou hij los zijn. :/ Maarja..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:21

Er zat een duidelijke waarschuwing bij mijn touwhalster om het niet te gebruiken als ik haar vastzet, dat zit er vast niet voor niets. Voor het vastzetten zijn er halsters Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:46

Tinkerloos schreef:
Ik heb ze altijd een touwhalster om,en als ik ze wil vastzetten bij de poetsplaats of in de trailer,dan heb ik over het touwhalster een gewoon halster waar ik ze dan aan vastzet.
(ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ze per ongeluk gaan hangen of schrikken met zo'n touwhalster om als ze vast staan...)

Snap van jou alleen niet waarom je 2 halsters hebt? Je kan dan toch net zo goed alleen een normaal halster doen?

Weer ontopic: heb er zelf ook 1 alleen was deze te groot (zelfgeknoopt vandaar) en nu hangt ie op mijn kamer Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:49

ik gebruik alleen touwhalster voor het trainen , zet me paard er ook NOOIT mee vast
ik vind het maar dom als mensen dat wel gaan doen , er staat tog niet voor niks een waarschuwing op het papiertje bij het halster ???

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:59

als een paard gaat trekken dan gaat het erg schuren in zijn gezicht.
Als ze ze om houden in de wei heb je denk meer kans dat een paard blijft hangen ergens achter.
Touwhalster vind ik meer gewoon tussendoor ofzo maar niet als wei of stal halster. zeker ook gene Trailer halster!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:12

magda_90 schreef:
Tinkerloos schreef:

Snap van jou alleen niet waarom je 2 halsters hebt? Je kan dan toch net zo goed alleen een normaal halster doen?
Ik haal haar uit de wei: met touwhalster.
Ik laad haar: met touwhalster.
Ik zet haar vast: met gewoon halster.
Ik poets zadel en rij haar: met touwhalster.
Ik ga niet haar uit de wei halen met touwhalster,laden,dan het touwhalster afdoen,gewoon halster omdoen,vastzetten,uitladen,gewoon halster weer afdoen,en touwhalster weer om,poetsen,zadelen en rijden.
Dan kan ik toch net zo goed mijn touwhalster omlaten,en alleen voor de trailerrit even een gewoon halster erbij omdoen?
(ik gebruik in het gewone leven zonder het trailer laden dus nooit een gewoon halster,alleen als ik haar in de trailer moet vastzetten,en ik ben nu misschien in al die jaren 4 keer met de trailer weggeweest)

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:19

Als je een touwhalster koopt staat er ook duidelijk bij dat ze niet gemaakt zijn om een paard aan vast te zetten want een paard kan zichzelf daar schade mee aanrichten.
Met een halster het land in doe ik zowiezo niet want kan aan vast blijven zitten, aan omheining of eigen been.
Daarnaast kan je weldegelijk je paard laden met een touwhalster als je hem daarna maar een gewoon halster om doet om aan vast te zetten.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:18

Precies,en zo doe ik het dus. Haha!