Martina als dressuurpaard (2 verschillende ruiters)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kamide

Martina als dressuurpaard (2 verschillende ruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 10:27

Afgelopen zondag (gisteren dus Haha! ) hadden Anouk(miekelover) en ik een minimeeting Clown
Ik ging met haar mee naar Martina, Carmen en Holly.

De nieuwe eigenaar van Pardon (veulen van Pegassa) was er ook, en die vroeg of ik het leuk vond om eens op Pardon te rijden! Hij is inmiddels 3.5jaar oud, en net ingereden. Natuurlijk wilde ik dat wel! Pling
Hij was echt heel braaf! Super om er op te rijden, want ik heb hem ook geboren zien worden, dus dat was wel speciaal.

Maar, ik was natuurlijk met Anouk mee, dus we gingen ook hobbelen op Martina.

Eerst ging Anouk rijden. Martina was erg goed gemutst! Knipoog
Ze is de laatste tijd heel erg stout geweest, Anouk zegt daar misschien zelf wel iets over. Dus wij zijn erg blij met deze foto's,!

Afbeelding
Lekker drafje, Alleen, de fotograaf is wel een beetje scheef hë? Bloos!ps:

Afbeelding
Nog een drafje, vinden jullie het setje niet supercool!! Vork

Afbeelding
Mooi actief drafje, heel erg net achterbeengebruik!

Afbeelding
Pasje wijken, zou met iets minder stelling mogen, maar voorderest ziet het er netjes uit!

Afbeelding
Galopje, volgende keer op je kont zitten he Nouk? Knipoog

Toen had ik de eer om ook een rondje te sturen met Martina, en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast!! Ik had een heel ander gevoel voorgesteld bij Tinus, maar het gevoel was totaal anders, in positieve zin!

Afbeelding
Even een beetje wennen, Cap is eigen keuze, die had ik niet meegenomen.

Afbeelding
Charmant sta-moment Vork Koe

Afbeelding
Nog een drafje, wel een fijn beeld vind ik!

Afbeelding
Nog even zonder thiedeman, dat ging eigenlijk net zo lekker! Op deze foto was ik haar net een beetje aan het activeren, dus vandaar dat ik zo achterlijk naar achteren hang , ik kreeg meer reactie als ik had verwacht Bloos!ps: Clown

Afbeelding
Een beetje uitdraven, vandaar dat ze wat rond loopt..en alweer een stamoment Clown

Ik vond het echt heel erg leuk! Ze gaf me ene fijn gevoel, zo voor de eerste keer. Ik had er nog nooit op gezeten. Maar achteraf had ik beter mijn beugels een gaatje korter kunnen doen, want ik was af en toe wat uit balans en ik druk m'n hakken niet netjes uit, normaal doe ik dat juist altijd wel.. Dus.. voor de volgende keer... Cool

Afbeelding
Ook Anouk was erg tevreden over Tinus Lovers , superlieve foto!

Afbeelding
En baby Tinus, Carmen, we waren er niet meer aan toe gekomen leuke foto's van haar te maken, dus die hou je tegoed Anouk Haha!

Afbeelding
Als laatste nog even een mooie foto van Holly!

Commentaar mag, mits onderbouwd!!
Anouk mag zelf haar commentaar geven.
Voor mij geldt:
~ Beugels een gaatje korter Clown
~ Beenligging mag een stuk beter, maar dat wordt al grotendeels verholpen door puntje 1 Knipoog
~ Cap is eigen keuze, ik rij normaal ALTIJD met cap, maar die lag nog op mijn stal..
Laatst bijgewerkt door Kamide op 01-10-07 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Re: Martina wordt nog eens een waar dressuurpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:28

Ziet er goed uit Haha!
Gaaf setje!

TurboTinker

Re: Martina wordt nog eens een waar dressuurpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:29

Wat een leuk dier zeg! die laatste trouwens ook! wat een lief koppie!

Kamide

Re: Martina als dressuurpaard (2 verschillende ruiters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 10:53

Dankjullie wel ! Lachen

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:21

super leuk paard heb je setje is ook erg leuk staat der goed.. commentaargaf je zelf al bij de fotos blijf gewoon lkkr oefenen dangaat het vanzelf steeds beter. die laatste foto van holly die is echt cool mooi paard is dat

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:43

hallo

ik ben de 1e ruiter op martina. mijn houding is niet zo goed. maar ik ga nu les nemen. ik heb gezien wat martina eigenlijk allemaal in huis heeft. ze is niet zo makkelijk te rijden.

het setje vond ik ook erg leuk staan op haar lekker flitsend. ze heeft atrose en sloft erg met haar benen. maar ben er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met ons. dat ik straks lekker ontspannen zonder thiedermann kan rijden

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:55

@miekelover: hey buuf Knipoog
het ziet er goed uit hoor. lekker ontspannen.
idd met wijken hoeft de stelling niet zo overdreven te zijn Knipoog

@thinka: ik zou je beugels geen gaatje korter doen denk ik zo.
verder vind ik het er een beetje bruut uit zien, het lijkt alsof je ze best hard in der mond vast hebt en ze in de krul trekt i.p.v. ontspannen naar de hand toe Knipoog
ze heeft op sommige foto's zelfs der mond een beetje open (dacht ik zo te zien)
het mag voor het zicht zo op de foto allemaal iets makkelijker en meer ontspannen er uit zien Knipoog
niet aanvallend bedoelt hoor..

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:58

ziet er goed uit hoor Haha!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:33

eertjuh22 schreef:

verder vind ik het er een beetje bruut uit zien, het lijkt alsof je ze best hard in der mond vast hebt en ze in de krul trekt i.p.v. ontspannen naar de hand toe Knipoog
het mag voor het zicht zo op de foto allemaal iets makkelijker en meer ontspannen er uit zien Knipoog

Hoihoi, wel grappig dat je dat zegt, want het tegen gestelde is juist waar. Ik heb ook bijna niks in mijn handen. Dus ik denk dat dat echt een moment opname is, Priscilla en Anouk waren mijn toeschouwers, en ik denk niet dat hun dit zo ervaren hebben. Wel is het een feit dat ik bij Martina een beetje het randje aan het opzoeken was qua, loopvermogen, daar werd ze wel een beetje heet van.
Maar degenen die mij irl hebben zien rijden weten wel dat ik juist een zachte hand heb.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:34

verder was Martina ook lekker aan het schuimbekken, en ik heb altijd geleerd dat dit een teken is van acceptatie van het bit... plus dat zij ook gelijk mijn hand volgde als ik bijvoorbeeld wilde halsstrekken. Dus dan zal ze toch voorwaards neerwaards gelopen hebben.. Knipoog

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:43

Mooie foto's! Ziet er goed uit. Lachen
Martina is een mooi paard! (die andere trouwens ook Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:44

Wat een gave beestjes!! Echt, wat is die Martina mooi!

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:46

eertjuh22 schreef:

Waar zie jij de open mond dan? Vork
Ik vind het er allemaal juist heel ontspannen en netjes uitzien!

@Thinka: Zoals ik al zei, vind ik het er heel ontspannen en netjes uitzien!!
Je beugels een gaatje korter, en dan was het helemaal perfect!
Ik vind jullie eigenlijk wel een mooie combinatie! Hetzelfde voor Anouk hoor!! Knipoog
En het setje is echt gaaf!! Verder ben ik een ongelofelijke fan van Holly!! Kwijl

Groetjes!,
Charlotte && Lanaa xx

_Boktie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:48

ziet er wel goed uit...
probeer alleen wel niet met zulke lange teugels te rijden.. doordat je dan automatisch naar achter gaat zitten

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:49

op deze foto lijkt het net of haar mond iets open staat, maar als ik de foto iets lichter maak zie ik dat het de haren op haar kin zijn Knipoog dus die opmerking van die open mond neem ik terug, ik had er ook bij staan 'dacht ik zo te zien'
http://farm2.static.flickr.com/1246/1466502889_5f22d27271.jpg

ik vind het er alles behalve ontspannen uitzien, maar meningen verschillen natuurlijk Knipoog
ik vind dat het paard bij miekelover veel meer ontspannen loopt als bij thinka.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:21

eertjuh22 schreef:

hey buuf. vanavond ben ik ook op de keytenburg. ga misschien paardje erbij rijden. misschien zie ik je nog

ja wijken doe ik niet zo vaak maar mijn stelling mag wel wat minder zijn ja. maar ik ga les nemen. dat is al heel lang geleden. dus excusses voor mijn houding vooral in galop.

ik galopeer bijna nooit in de bak met haar. meestal is het plat door de bocht. of ze trek me het zadel uit.

martina kan erg eigenwijs en sterk zijn. misschien geeft het bij kathinka een vertekend beeld maar ze was niet hard in haar mond.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:24

(off topic) dan ga ik jou misschien zien Haha!
ik ga net na het eten rijden

ontopic excuses voor je houding is ook wel wa overdreven hoor Knipoog
gewoon lekker blijven rijden, komt vast goed met jullie Haha!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:29

Jammer dat de foto's een beetje donker en niet scherp zijn maar voor zover ik kan zien ziet het er wel netjes uit hoor, leuk paard. Lachen

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:49

eertjuh22 schreef:
op deze foto lijkt het net of haar mond iets open staat, maar als ik de foto iets lichter maak zie ik dat het de haren op haar kin zijn Knipoog dus die opmerking van die open mond neem ik terug, ik had er ook bij staan 'dacht ik zo te zien'
http://farm2.static.flickr.com/1246/1466502889_5f22d27271.jpg

ik vind het er alles behalve ontspannen uitzien, maar meningen verschillen natuurlijk Knipoog
ik vind dat het paard bij miekelover veel meer ontspannen loopt als bij thinka.

Ben het hier wel mee eens.
En ik dacht inderdaad ook eerst dat het haar mond was en dus werd mijn mening nog eens aangezet.
Inderdaad ook je teugels wat korter nemen en ietsje meer geven dan nemen.
Het zier er over het algemeen wel goed uit hoor!
En mooi setje! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:53

Wat een mooi paardje!
Leuk setje ook, dat groen is mooi Lovers
En ruiter #2 heeft een súper coole paardrijbroek aan, waarvandaan?

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 19:01

Bedankt allemaal voor de reacties! Teugels korter, daar hebben jullie inderdaad gelijk in, maar op die foto dat ik zo ver naar achter hangt, zie je ook dat er weinig spanning op de binnenteugel staat. Maar Tinus heeft idd een witte vlek op haar kin Knipoog

@Charlotte, bedankt Haha! , achja, het was ook zomaar 1 keer dat ik op haar reed, dus dan is het zowiezo nog veel aftasten en miscommunicaties.. Maar ik moet zeggen dat ik het plaatje ook niet vind misstaan! (even Martina's type in gedachte houden tijdens de zoektocht naar mijn droompaard! Haha! )

@Hitime: Het is een heel simpel broekje van global Tong uitsteken , maar hij zit heerlijk!! En blijft ook echt lang mooi!!!

@Anouk, jullie gaan het helemaal maken joh! Knipoog en bedankt voor jouw commentaar! Vork En idd, zoals Eertjuh al zegt, excuses voor je houding is ook weer niet nodig, ik ken mensen die belabberder zitten Clown Koe het valt allemaal reuze mee!!

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:06

Hoiii

Hier was je dus zo druk mee bezig gisterenavond. Je bent vreemd gegaan van paard. Knipoog

Volgens mij heb ik Martina ook een keer gezien nadat ik was wezen kijken bij jou les met pegassa. Moet zeggen dat ze echt een look improvement heeft gehad.

Bij Anouk ziet de draf er lekker ontspannen uit. De galop lijkt me wat moeilijk uit te zitten. Vork Bij jou tink is het over het algemeen altijd hoge gehalte aan onafhankelijke zit hier wat verder te zoeken. Hierdoor lijkt het op de foto's alsof je steun zoekt op de teugel. Call me if i'm wrong. Cool

En mijn geruite global rijdt ook zo heerlijk en is echt vuilafstotend! En hij is mooi en goedkoop! Pling

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:11

Haaj Iv, nja, steun op de teugels wil ik niet echt zeggen, had 3 keer niks in mijn handen en ook op de foto dat ik uit balans ben en naar achteren hang, staat er niet overdreven veel druk op mijn binnenteugel. Wel klopt het dat ik niet lekker in balans zat, o.a. omdat mijn beugels te lang waren. Knipoog

Ik denk dat zowel Priscila als Anouk geen hele gespannen tinus hebben zien rondlopen, want dat was ze niet.. Jammer dat het zo lijkt op de foto's.. Ik zal eens kijken of er nog andere bruikbare foto;s zijn..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:12

ja galop vind ik nog wel moeilijk. martina gaat meestal plat door de bocht en kiest zelf de weg. ik galoper bijna nooit in de bak omdat ze toch met de atrose zit. maar met gekke buien crost ze heel de bak door. ik denk dat ze op bandages beter loopt dan pees en strijklappen
Laatst bijgewerkt door miekelover op 01-10-07 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt