Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zammie schreef:Of is de jury misschien een beetje jaloers?

ik daar helemaal trots op natuurlijk, gewoon zo door gaan en laat maar zien dat je het kan
anneve schreef:Je kan nooit teveel middendraf tonen voor een B proef!!! Uitgestrekte draf leert een pony pas als hij verzameld gaat lopen, dus het is niet waar dat je dat hebt laten zien.
Niemand van jullie weet namelijk hoe de uitgestrekte draf van de pony van TS eruit ziet als hij eenmaal verder in de africhting is. Ik voorspel dat die heel spectaculair is.
Gewoon je super middendraf laten zien op wedstrijd, ik weet zeker dat de meest jury's dit wel zullen waarderen!!! (ik kan het weten want ik ben jury).
Alleen in de Z proef, waar zowel middendraf als uitgestrekte draf wordt gevraagd hou je je een beetje in bij de middendraf. (Maar een Z paard moet ook verzamelde draf tonen, dus die heeft ook de mogelijkheid om een uitgestrekte draf te laten zien, zoals ik hierboven al geschreven heb.)
Laat wel duidelijk de overgangen naar middendraf en vooral die naar arbeidsdraf zien. De jury wil kunnen zien dat de ruiter daarover controle heeft. Dus nogmaals, je kunt nooit teveel verruimen. Ook mag je bijna de hele diagonaal middendraf tonen, als er enkele passen gevraagd worden, als je de pony maar eerst rechtstelt en ook weer opgevangen hebt naar arbeidsdraf voor het einde van de diagonaal. Er staat immers geen maximum bij, wel dat het op de diagonaal moet worden getoond en dus voor de letter klaar moet zijn.

anneve schreef:Bovendien hebben wij als juryleden met elkaar afgesproken dat je, in de proeven waarbij niet zowel middendraf als uitgestrekte draf wordt gevraagd, het maximale uit je middendraf mag halen (de jury van TS heeft toen blijkbaar niet zo goed opgelet).