Vooraf waren mijn doelen:
- B met winst worden
- een keer in de prijzen rijden
- als het echt heel goed zou gaan, misschien eens 1e worden.
15 april startten we voor de allereerste keer officeel. Was erg spannend, had geen idee wat ik moest verwachten. We werden 3e met 185 punten. De rest van de B verliep erg voorspoedig. Op 6 mei haalden we een 4e plaats met 180 punten en een 1e plaats met 187 punten.

Jeetje, al na 2 wedstrijden waren eigenlijk al mijn doelen behaald!! Toen moesten we wat doelen bijstellen. Ik wilde dan toch wel graag proberen om aan het eind van het seizoen L1 startgerechtigd te zijn.
In de periode van 13 mei tot en met 1 juli haalden we de rest van de punten die nodig waren voor de L. Op 1 juli haalden we zelfs 198 punten! Trots dat ik was!
In overleg met de juf dan toch maar besloten L te gaan starten, Lisje kon wijken, dus het was het proberen waard. 15 juli hadden we onze eerste L1 wedstrijd. Dat werd direct beloond met 187 punten en een 1e plaats!
Hierna hadden we wat ups en downs. eea was nog niet voldoende bevestigd, dus de ene keer liep ze de sterren van de hemel en de andere keer wat minder, toch lagen de resultaten altijd zo tussen de 170 en de 180 in. Helemaal niet slecht dus. Het was wel tijd voor een nieuw doel: Afsluiten met L1 + 5....
12 augustus was ons debuut op gras, in Almere. Ze liep heel netjes, ietwat onzeker, maar de bodem was niet super, en ze had nog nooit met kalkoenen gelopen.

Het resultaat 178 en 181 punten! Hierna hebben we nog een aantal wedstrijdjes gereden, met af en toe wat winstpunten.
Op 15 september was dan de dag van de keuring. Stijf van de spanning was ik. Hoe zou ze het doen? Wat zouden ze nu van haar vinden. In de ring gedroeg ze zich keurig! Toen het opstellen. Ik hield het niet meer van de spanning toen we als 2 mochten opstellen. Nr 1 was een mooi gebouwd paard waar ze enkele aanmerkingen op hadden, maar toch genoeg voor een 1e premie. Toen Lisje... Een mooi, wat luxe dier, mist wat bot. De stap is uitmuntend, de draf is goed, maar mag iets krachtiger uit de achterhand. Genoeg voor een 1e premie! Yeah! Mijn meisje was ster! Toen door naar de Centrale Keuring. Geen enkele verwachting van mijn kant. Jury vond haar wat luxe en daarbij was ze al moe. Maar toch een eer om daaraan mee te mogen doen. Op de Centrale werd ze 11e van de 12 deelnemers, was echt trots!

Van de Centrale Keuring heb ik een filmpje, gemaakt door Vasthi op Bokt...
http://www.youtube.com/watch?v=Kx3dmqdpazk
16 september, de dag na de keuring dus, liep Lisje alweer een wedstrijd, de Almere Cup. Ondanks de bodem wist mijn toppertje hier toch nog een winstpunt te behalen: 180 punten.
29 september was dan de dag van de laatste wedstrijd van het seizoen. Een "thuiswedstrijd". Ondanks het rotweer toch even gewassen, en onder de man naar het terrein. Daar even los gereden, en toen de ring in. Ze was braaf! Ze was fijn te rijden en liep heerlijk! In de eerste proef hadden we nog wat frisheidsfoutjes, maar in de 2e deed ze het echt keurig! Resultaat: 182 ounten in de 1e proef en een 1e plaats met 196 punten in de 2e proef! Wat een heerlijke afsluiter van het seizoen! We zijn nu L1 +7 en ik kan niet anders zeggen dan dat ik apetrots ben op mijn meisje en ontzettend blij met alle resultaten van het afgelopen seizoen. We gaan nu genieten van een welverdiende winterstop om eea wat te bevestigen. Lisje krijgt nog enkele weken vrij en in April zullen we weer van de partij zijn op de wedstrijden in de regio!