Shet Switch @ work met kleine amazone (té lief!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Shet Switch @ work met kleine amazone (té lief!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 00:52

Jaaa Bloos Daarrrr íssie weer, de wereldberoemde 'gewonnen shet' Switch. Wie nou nóg niet van hem heeft gehoord, die moet maar even in mijn profiel kijken Vork
Afgelopen donderdag was een drukke dag voor Switch. Omdat ik afgelopen weken nogal druk was met de training van onze merrie voor de wagen (incl. wedstrijden etc.) kon ik eigenlijk nog maar weinig tijd voor hem maken... Sigaar Maargoed, de merrie moet nu een aantal weken op rust wegens blessures, niet leuk natuurlijk, maar 1 voordeel: ik heb álle tijd voor Switch Vork

En dat heeft hij afgelopen donderdag gemerkt Whoosh! Ach gut
Eerst 's ochtends even snel gepoetst (och wat was het beestje víes!), zadel erop, hoofdstel om, en hup aan de fiets. Lekker in een snel drafje naar de peuterspeelzaal gefietst, daar werkt namelijk mijn mams 1 ochtend in de week, en soms neem ik wel eens 1 v/d pony's mee, kunnen ze mooi aaien en evt. 'rijden'. Switch heeft dus braaf alle (nuja, bíjna alle...) kindjes rustig rondgesjokt. Kids vonden het prachtig, en switch had de grootste lol. Nog even een paar appeltjes, en weer terug met de fiets ( 6 min. fietsen). Zadel af, en nog maar eens een stuk gefietst.
Teruggekomen heb ik hem eens een lekkere 'opknapbeurt' gegeven; manen uitgeplozen/geborsteld en in de antiklit, vervolgens staart héeulemaal uitgeborsteld (was flink nodig), bijgeknipt, gewassen en in antiklit. Ondertussen kwam er een groep van zo'n 20 schoolkids langs (buitenschoolse opvang) en ook díe konden de geweldige charmes van Switch niet weerstaan; in kleine groepjes even de wei in, en switch aaien en knuffelen.

Al snel kwam mijn mams langs de wei met Tess, 1 van haar oppaskindjes. Tess wilde altijd al graag Switch een keertje rijden, en ook 'leren paardrijden' op hem Vork haar oma heeft nl. ook 2 shettebollen. Prima; oude cap uit het stof gevist (paste prima), weer opgezadeld en aan de longe geklikt.

Zie hier het resultaat Haha!

p.s: ja ik wéét dattie verzuipt in het BR dekje, maar hij word toch niet als echte rij-pony gebruikt. Ook weet ik wat er mankeert aan de kleding van het ruitertje, maar het rijden was nogal 'onverwachts', dus volgende x wél rijlaarzen en goeie broek. Knipoog )

Een half uurtje geleden is Tess net verteld hoe ze moest 'staan/zitten', maar blijkbaar leert ze als een speer, het ging namelijk super. Natuurtalentje?? Vork

1. Even een poseerfoto
Afbeelding

2. Nog even een laatste 'uitleg'. (sprongetje stond er enkel voor switch, die mocht ondertussen zelf even demonstreren dattie wel goed kon springen, terwijl Tess geinteresseerd toe keek)
Afbeelding

3. Whiehoe! aan het werk dan maar, in drrrraf!
Afbeelding

4. We gaan heen en weer, op en neer
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OCGP8KNJ.jpg

5. We hebben lol, maar doen dat úbergeconcentreerd Haha!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DBWVHNE.jpg

6. In draf: 'Kijk oppasmam, met éeeeeen hand Haha! ' Knipoog
Afbeelding

7. Vervolgens: 'Kijk eens, met zonder handen' Vork (voelde zich helemaal stoer) Lachen
Afbeelding

8. Zo, nu weer even opletten, nu gaan we weer staanzitten Lachen
Afbeelding

9. Nog een hele mooie poseerfoto, daar zal haar mama zeker blij mee zijn Lachen (Switch is trouwens weer helemaal zwart, gaat snel...)
Afbeelding

En toen, het klapstuk van de dag..... Broertje Storm moest natuuuurlijk ook met wereldberoemde knuffelshet switch op de foto. En denk maar niet dattie bang was van dat zwarte gevaarte Haha!
Let vooral op Switch, die zit alleen maar te azen naar die óooverheerlijke, afgesabbelde soepstengel die Storm stevig in zijn knuistjes houd Clown

10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12. Switch: 'hmm, die worteltjes daarzo vind ik ook wel érrug lekker.... '
Afbeelding
13. Om te voorkomen dat meneer ook daadwerkelijk een hap uit 'die smakelijke worteltjes' nam, had ik hem maar even vastgenomen bij het bit... Vork Hij dacht nl. écht dat het worteltjes waren...
Afbeelding
14.
Afbeelding

Tess was niet van de pony af te krijgen Lachen dus heb ik haar maar op Switch naar huis gebracht (kwartiertje lopen ong.).

Vermoeiende dag voor Switch, maar plezier had hij ook zeker. Op naar de volgende rijles Vork

15. En hier tot slot nog even Switch die weer van zijn welverdiende rust geniet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S84TA8CD.jpg

Afbeelding

Zo zie je maar weer: een vermoeiende dag voor pony, kind én lesgeefmens, maar zeker de moeite waard Vork
Wie weet volgen er in de toekomst meer foto's van mijn net-nieuw-ontdekte combinatie Bloos

Buckje

Re: Shet Switch @ work met kleine amazone (té lief!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 04:24

Dat zadel kan echt niet Bloos! die is veelste groot, zowel bij de schouders als op de rug. Bloos
als je door wilt gaan met rijden zul je een ander zadeltje moeten aanschaffen.

verder leuke foto's meisje rijd goed voor de eerste keer. schattige combinatie.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 06:19

IEEEEEH wat uber schatttigg!!

Oeh lekkere worteltjes, wat een schattig kindje ook zeg, en maar lachen!
Tess zit er al knap op hoor! Eerste keer op een pony?

horsewisper wat een aardige opmerking maak je weer, had ik nou niet van je verwacht zeg!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:01

wat schattig!

idd een natuurtalentje volgens mij.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:11

Oeh schattig!
Ow en van dat zadel, het is misschien wat ruim, maar zo ernstig is het nu ook weer niet en volgens mij zijn er maar weinig kleinere zadeltjes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:49

leuke foto's Joyce, en zo te zien krijgen ze het beiden al lekker onder de knie!

je hebt een zadel met klitteband kussens toch? kijk even na tot waar deze komen, het moet echt achter de schouders en vóór de laatste rib liggen.

verder nog een tip, haal de longe door de neusriem en de bitring, en klik de musketon aan de lijn, zodat je een lusje krijgt. op deze manier hangt switch teveel op de buitenkant van het bit, en is een nette aanleuning niet mogelijk.

succes ermee, ik verheug me op nieuwe foto's!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:57

Nou dat doet ze toch heel goed voor een eerste keer? Kan me voorstellen dat ze er niet meer afwilde. Ook leuk dat je je pony's meeneemt naar de peuterspeelzaal..dat zal wel feest zijn elke keer!

@merrieveulen - hoe bedoel je dat precies met het lusje? Ze gebruikt nu toch een longeer-bitstukje? Gewoon nieuwsgierigheid hoor want ik gebruik ook een bitstukje (al longeer ik bijna altijd met het halster en wil ik toe naar longeren zonder lijn) en vraag me af waarom zo'n 'lusje' beter is?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:26

ahh leuke foto's ! Switch doet het goed zeg! Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:31

aaah, wat cute!
wat een mini combi haha, gewéldig! Haha!
lachen dat je zoveel met de pony doet! Ja

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:00

JoyCiej... ik denk dat het met de kleren van het ruitertje wel meevalt hoor, ze heeft toch netjes een cap op en draagt laarzen met een goede hak! Dat het geen speciale rijlaarzen zijn. okeej... maar niet iedere beginner heeft gelijk rijlaarzen. Het zadel is inderdaad wat groot, probeer daar goed op te letten. Verder ziet het er heel lief uit!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:47

ziet er erg stoer uit voor de 1 keer ! ruitertje met lef
zadeltje is wel wat enorm op die kleine switch (is t een 12 of groter
kijk idd even naar de kussens )
ruitertje past wel erg mooi Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:44

ziet er erg goed uit hoor Haha! leuk zo'n ruitertje, zo lijkt het net een hele groote shet Haha!
leuke foto's

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:10

@ nathalie, ja maar meestal (zo ook hier) zijn longeerbitstukjes veel te groot, waardoor er alleen op de buitenste bitring druk komt te staan. op deze manier leer je de pony aan om met deze druk te lopen, en zo wordt eenvoudig longeren (zonder lijn of aan een halster) op een gegeven moment heel moeilijk, zo niet onmogelijk.

ook met longeren hoor je een nette aanleuning te hebben, net als met rijden. de buitenste bitring geeft bij de juiste bevestiging van de lijn vanzelf de gewenste (al dan niet) druk. overigens was ik er vergeten bij te zetten dat het raadzaam is om een knoop in de lijn te leggen, zo'n 15 cm van het einde af. achter deze knoop doe je de knip van de lijn, om te voorkomen dat het lusje dichtstropt en er constante druk op het bit komt te staan.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:22

wat een leuke combinatie. echt een schattig stel!

oja, zo'n bitstukje aan je longeerlijn kan er voor zorgen dat er alleen druk op de buitenste bitring komt. zelf doe ik hem altijd aan de neusriem en binnenste bitring of door de binnenste bitring, achter de oren lang aan de buitenste bitring.

trouwens ik heb de bitjes nog in Let. liggen, maandag middag is er weer iemand aan het werk daar, dus als je dan tijd hebt kun je ze wel even ophalen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 19:30

horsewisper schreef:
Dat zadel kan echt niet Bloos! die is veelste groot, zowel bij de schouders als op de rug. Bloos
als je door wilt gaan met rijden zul je een ander zadeltje moeten aanschaffen.

verder leuke foto's meisje rijd goed voor de eerste keer. schattige combinatie.

Dat het niet perfect past, kan iedere leek inderdaad zien, zo ook ik.
Ik ben echter (nog) niet van plan om speciaal voor Switch een zadeltje aan te schaffen, hij zal nl. niet écht dienst gaan doen als rijpony, hooguit een keertje zoiets, en nee, daar gaat hij niet 'kapot' van, aangezien hij genoeg schoudervrijheid heeft.

Ik geef toe dat het niet het ideale zadel voor hem is, maar veel kleiner, geen idee, hij past goed op otje, maar op otje past ook wel een groter zadel... een pannekoek vind ik vérre van ideaal, vind dat je beter dan nog dit zadel er op kan gooien dan een pannekoek.

@ Renée: ja, ik kan misschien wel dat klittenband anders doen of er af halen. Kussens zijn idd van klitteband, helemáaal niet aan gedacht (ik gebruik dat zadel nl. ook nooit Clown ), ook de kniewrongen zijn m.b.v. klittenband verstelbaar.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:32

Je hebt ook 10 inch zadeltjes, zo te zien is dit een 12 inch. Lachen
ze adverteren ermee op mp.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 19:37

kas_flower schreef:
IEEEEEH wat uber schatttigg!!

Oeh lekkere worteltjes, wat een schattig kindje ook zeg, en maar lachen!
Tess zit er al knap op hoor! Eerste keer op een pony?

horsewisper wat een aardige opmerking maak je weer, had ik nou niet van je verwacht zeg!

Eerste keer op een pony niet echt, ze zit ook wel eens op de shettenbollen van haar oma Vork
Ze kende het lichtrijden nog helemaal niet, dus dat heb ik even uitgelegd, ze pakte het prima op Lachen

Ze is alleen héeul erg in de overtuiging dat je écht supergoed moet kunnen rijden om te springen, dat vind ze dus eng, omdat de vorige verzorgsters van haar oma's shetten haar dus hebben laten springen met 1 v/d shetten, en ja, ze kan nog niet fatsoenlijk écht rijden, dus dan krijg je dat soort dingen (kind werd zowat van pony gelanceerd). Dan denk ik ook: waar in godsnaam zit je dan met je verstand, nietwaar??

@ racheeel_: Bedankt Lachen verbaasde me zelf eigenlijk ook over deze combi Knipoog

@ HW: inderdaad, dan zal dit wel een 12 inch zijn. Ik heb me nooit zoveel over dat zadel bekommerd, ik rijd otje uiteraard niet, suzanne kan zelf opzadelen e.d. dus eigenlijk hou ik me daar nooit zo mee bezig. Otje past hem perfect, switch niet (dat wist ik ook) maar vind het vrij onnodig om voor hem speciaal een zadeltje te kopen, aangezien het toch geen echte 'rijpony' word, meer een keertje de kindjes van de peuterspeelzaal op zijn rug, that's it. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 19:43

blacklight schreef:
Oeh schattig!
Ow en van dat zadel, het is misschien wat ruim, maar zo ernstig is het nu ook weer niet en volgens mij zijn er maar weinig kleinere zadeltjes

Niet zo ernstig als een groot ponydressuurzadel op een kleine shet nee Bloos Ze zijn er wel, dat weet ik wel. Igg zogenaamde pannekoekzadeltjes, zonder boom dus. Maar, dan vind ik dit nog beter voor de pony dan zo'n plat ding. Knipoog

merrieveulen schreef:
leuke foto's Joyce, en zo te zien krijgen ze het beiden al lekker onder de knie!

je hebt een zadel met klitteband kussens toch? kijk even na tot waar deze komen, het moet echt achter de schouders en vóór de laatste rib liggen.

verder nog een tip, haal de longe door de neusriem en de bitring, en klik de musketon aan de lijn, zodat je een lusje krijgt. op deze manier hangt switch teveel op de buitenkant van het bit, en is een nette aanleuning niet mogelijk.

succes ermee, ik verheug me op nieuwe foto's!

Dankje renée Lachen Ik zal inderdaad die kussens dus even nakijken, bedankt voor de tip. zoals eerder genoemd; helemaal niet meer aan gedacht, dat er nog dingen met klitteband verstelbaar waren Knipoog
Ook bedankt voor de longeer tip. Zowiezo trekt switch heel erg naar buiten, ook als ik werk met de dubbele longe. Komt puur omdat hij over zijn buitenschouder wegvalt. Longeren aan het halster is al héeelemaal not-done bij hem, dan trekt ie heel erg naar buiten, bijna niet meer te houden.
Ik zal het wel eens proberen.

En hier weer klinkt het misschien als een smoesje; maar eerlijk waar, ik longeer misschien 1 x per half jaar op deze manier, misschien nog niet eens. als ik longeer doe ik dat áltijd met dubbele longe Bloos Vind dit zowiezo erg nutteloos, ook qua stemcommando's; heeft hij zin om te galloperen, dan kun je 'hooooooh maar' roepen tot je een ons weegt, maar met dubbele longe kun je echt werken zoals je dat vanaf de bok of vanuit het zadel ook doet (as u know..) Knipoog

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:47

Aaah wat leuk Haha! echt vet schattig!
En wat dat zadel betreft, tja een keertje kan toch wel? Ik denk niet dat je elke week d'r mee rijd ofzo Tong uitsteken

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:51

Aahh wat een leuk stel! De nieuwe Anky misschien? Knipoog
het i strouwens meer dekje als shet, haha..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 19:52

Dionne_Xx schreef:
Aaah wat leuk Haha! echt vet schattig!
En wat dat zadel betreft, tja een keertje kan toch wel? Ik denk niet dat je elke week d'r mee rijd ofzo Tong uitsteken

Haha, dankje Lachen

Dit is eh... *telt* zo'n beetje de 3e keer dat hij dit zadel op had... hij is, wat mij betreft, niet echt bestemd als rij-pony. Is me veels te veel gedoe Vork Onze fokmerrie én mensportpony Otje word tevens intensief onder het zadel gereden, maar Switch zit nog druk in zijn beleerproces voor de wagen, dient tevens als gezelschap voor het veulen als merrie Otje met mij op pad is.
(die 2 zijn dikke vriendjes) Knipoog

maar echt rij-shet? Neuh... beetje met kindjes knuffelen, af en toe eens kindjes van de peuterspeelzaal op zijn rug (al dan niet met zadel) maar verder vind ik het rijden ohz. niet echt wat voor hem. Knipoog

@ Norway-girl

Dankje, klopt, heb je ook helemaal gelijk in. zie de tekst in mijn beginpost, en daarbij mijn eerdere reacties. Hij heeft verder niet echt een shettenmaat dekje nodig wat mij betreft, hij word toch niet standaard als rij-pony gebruikt Knipoog

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:53

Ik dacht ook gelijk, hij verzuipt niet alleen in het dekje maar ook in het zadel Haha! kan geen kwaad zolang ruiter dit leuke formaatje nog heeft. ziet er echt super uit zo! tip over klitteband had je al zag ik dus verder niks meer toe te voegen Haha! ow ja, Switch ziet er goed uit!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:00

@ nathalie2302 Dankjewel Lachen Ikzelf ben ook helemaal geen fan van gewoon longeren, dus aan de enkele longeerlijn, ik doe het dan dus ook vrijwel nooit Vork Doe mij maar de dubbele longe, maarja, dat gaat zo moeilijk he, als er een kindje op zit.

Inderdaad, voor de kids op de peuterspeelzaal is het dan compleet feest Haha! die gezíchten ook joh, helemaal geweldig. allemaal joelende kids rennen naar het raam, luid schaterlachend, almaar roepend; 'kijk juf, paardje, paardje, paardje!!'. Ach gut Geweldig, hoe met zo iets 'kleins' eigenlijk al vele kinderen blij kan maken.

@ ronnie25: Dankje Lachen passen idd erg goed bij elkaar.

@ Marigold: Dankjewel Lachen Valt nog wel mee, wat ik met hem doe... zijn uiteindelijke doel word toch voor de kar staan, en hoe verder, dat zien we nog wel. Heb net weer een nieuwe wagen aangeschaft, die denk ik voor hem wel aan de grote kant is.. Andere kar gaat dan verkocht worden. Ik zit gewoon een beetje in dubio met zijn maat, de rest is allemaal iets groter dan een meter, en hij is toch eigenlijk praktisch gezien nét iets te klein...

@ Linzzz: Inderdaad, dat legde ik mijn moeder ook al uit, deze laarzen hadden igg nog een mooi hakje, met sportschoenen had ze van mij niet zomaar in draf en alles zo aan de longe gemogen, dat vind ik véels te gevaarlijk. Dat ik het zelf wel eens doe als ik een paard van iemand onverwacht ohz. even mag rijden, oké, eigen keuze, maar voor zo'n kind moet alles veilig zijn, en daar gaat het om.
Volgens mij had ze wel rijlaarzen, maar die stonden bij oma Lachen maar het valt qua kleding wel mee. Denk dat dit rokje voor haar zelfs lekkerder zit dan een nogal schurende spijkerbroek Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 20:04

elinax21 schreef:
Ik dacht ook gelijk, hij verzuipt niet alleen in het dekje maar ook in het zadel Haha! kan geen kwaad zolang ruiter dit leuke formaatje nog heeft. ziet er echt super uit zo! tip over klitteband had je al zag ik dus verder niks meer toe te voegen Haha! ow ja, Switch ziet er goed uit!

Haha! ghehe, dankje. Hij verzuipt letterlijk in alles, word er eerlijk gezegd niet goed van, zo'n klein maatje, eigenlijk niets voor mij Bloos Clown Hoofdstel moet altijd flínk wat kleiner, past wel hoor, bit zit hoog genoeg, neusriem strak genoeg etc. maar al dat leer en losse riempjes dat je dan overhoud Clown Om nog maar niet te spreken over de vele aanpassingen iedere keer aan mijn enkelspantuig Vork

maar achja, hij doet het leuk, en heeft plezier in zijn werk, dus ja...

Hij is inderdaad wel wat opgeknapt sinds ik hem heb, ook qua vachtwisseling, daar komt hij nu stukken beter uit. maar; ik vind hem er iets té goed uitzien Clown hij moet afvallen, is véeeeuls te dik! Whoosh! Nagelbijten / Gniffelen nog even, en hij knapt uit elkaar. Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:05

Lieeef! Haha! Ziet er prima uit Lachen Ze blijft goed zitten op zo'n hobbelende pony!

(offtopic: ik had na de tekst van haar broertje storm een andere shet verwacht Nagelbijten / Gniffelen)