Daarrrr íssie weer, de wereldberoemde 'gewonnen shet' Switch. Wie nou nóg niet van hem heeft gehoord, die moet maar even in mijn profiel kijken
Afgelopen donderdag was een drukke dag voor Switch. Omdat ik afgelopen weken nogal druk was met de training van onze merrie voor de wagen (incl. wedstrijden etc.) kon ik eigenlijk nog maar weinig tijd voor hem maken...
Maargoed, de merrie moet nu een aantal weken op rust wegens blessures, niet leuk natuurlijk, maar 1 voordeel: ik heb álle tijd voor Switch
En dat heeft hij afgelopen donderdag gemerkt
Eerst 's ochtends even snel gepoetst (och wat was het beestje víes!), zadel erop, hoofdstel om, en hup aan de fiets. Lekker in een snel drafje naar de peuterspeelzaal gefietst, daar werkt namelijk mijn mams 1 ochtend in de week, en soms neem ik wel eens 1 v/d pony's mee, kunnen ze mooi aaien en evt. 'rijden'. Switch heeft dus braaf alle (nuja, bíjna alle...) kindjes rustig rondgesjokt. Kids vonden het prachtig, en switch had de grootste lol. Nog even een paar appeltjes, en weer terug met de fiets ( 6 min. fietsen). Zadel af, en nog maar eens een stuk gefietst.
Teruggekomen heb ik hem eens een lekkere 'opknapbeurt' gegeven; manen uitgeplozen/geborsteld en in de antiklit, vervolgens staart héeulemaal uitgeborsteld (was flink nodig), bijgeknipt, gewassen en in antiklit. Ondertussen kwam er een groep van zo'n 20 schoolkids langs (buitenschoolse opvang) en ook díe konden de geweldige charmes van Switch niet weerstaan; in kleine groepjes even de wei in, en switch aaien en knuffelen.
Al snel kwam mijn mams langs de wei met Tess, 1 van haar oppaskindjes. Tess wilde altijd al graag Switch een keertje rijden, en ook 'leren paardrijden' op hem
haar oma heeft nl. ook 2 shettebollen. Prima; oude cap uit het stof gevist (paste prima), weer opgezadeld en aan de longe geklikt.Zie hier het resultaat
p.s: ja ik wéét dattie verzuipt in het BR dekje, maar hij word toch niet als echte rij-pony gebruikt. Ook weet ik wat er mankeert aan de kleding van het ruitertje, maar het rijden was nogal 'onverwachts', dus volgende x wél rijlaarzen en goeie broek.
)Een half uurtje geleden is Tess net verteld hoe ze moest 'staan/zitten', maar blijkbaar leert ze als een speer, het ging namelijk super. Natuurtalentje??
1. Even een poseerfoto

2. Nog even een laatste 'uitleg'. (sprongetje stond er enkel voor switch, die mocht ondertussen zelf even demonstreren dattie wel goed kon springen, terwijl Tess geinteresseerd toe keek)

3. Whiehoe! aan het werk dan maar, in drrrraf!

4. We gaan heen en weer, op en neer

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OCGP8KNJ.jpg
5. We hebben lol, maar doen dat úbergeconcentreerd

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DBWVHNE.jpg
6. In draf: 'Kijk oppasmam, met éeeeeen hand
'

7. Vervolgens: 'Kijk eens, met zonder handen'
(voelde zich helemaal stoer) 

8. Zo, nu weer even opletten, nu gaan we weer staanzitten

9. Nog een hele mooie poseerfoto, daar zal haar mama zeker blij mee zijn
(Switch is trouwens weer helemaal zwart, gaat snel...)
En toen, het klapstuk van de dag..... Broertje Storm moest natuuuurlijk ook met wereldberoemde knuffelshet switch op de foto. En denk maar niet dattie bang was van dat zwarte gevaarte
Let vooral op Switch, die zit alleen maar te azen naar die óooverheerlijke, afgesabbelde soepstengel die Storm stevig in zijn knuistjes houd
10.

11.

12. Switch: 'hmm, die worteltjes daarzo vind ik ook wel érrug lekker.... '

13. Om te voorkomen dat meneer ook daadwerkelijk een hap uit 'die smakelijke worteltjes' nam, had ik hem maar even vastgenomen bij het bit...
Hij dacht nl. écht dat het worteltjes waren...
14.

Tess was niet van de pony af te krijgen
dus heb ik haar maar op Switch naar huis gebracht (kwartiertje lopen ong.).Vermoeiende dag voor Switch, maar plezier had hij ook zeker. Op naar de volgende rijles
15. En hier tot slot nog even Switch die weer van zijn welverdiende rust geniet.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S84TA8CD.jpg

Zo zie je maar weer: een vermoeiende dag voor pony, kind én lesgeefmens, maar zeker de moeite waard
Wie weet volgen er in de toekomst meer foto's van mijn net-nieuw-ontdekte combinatie
die is veelste groot, zowel bij de schouders als op de rug. 
nog even, en hij knapt uit elkaar.