Ik ben deze zomer B1 gestart met hem en ben in totaal 3 keer eerste geweest op een rij op zomertornooien (LRV Oost-Vlaanderen) dat wil dus zeggen dat ik overga naar B2 deze winter
Ik heb even wat foto's gezet van in het begin dat ik hem had en nu
Veel verschil zie je er nog niet aan vind ik maar we zijn volop aan het werk om deze winter wat te kunnen presteren 
Nog even wat informatie: Toen we Unicum hadden gekocht konden we met moeite rechte lijnen rijden, op de hoefslag houden, etc. Dat is nu stilletjesaan aan het verdwijnen maar het zal nog niet snel opgelost zijn
Hij zat ook volledig in een S-bocht (nu nog steeds een deel) en zijn hals was beetje vervormd door verkeerde spieren, daar bedoel ik mee ipv een mooie boog, waren het verspreidde bobbels..
Dat is nu al een beetje beter, hij wil ook vaak de overhand nemen en zijn hoofd uit mijn handen trekken, dat is ook al wat beter maar hij durft nog steeds

Naam: Unicum Van de Melle
ras: BWP
leeftijd: 10 jaar
afstamming: Marne de Darmen, zijn opa was Lys de Darmen (vandaar waarschijnlijk zijn eigenwijze karaktertje)
De allereerste keer:
Hier zie je goed die 'worst' zal ik maar zeggen die bovenaan de hals opgekropt zit:
Beetje later:
Dit moet wijken voorstellen, geen contact en zet z'n nek helemaal vast
Mijn grootste probleem aan mijn houding toen ik hem net had, mijn onderbenen!! Is nu al wat verbeterd
Ons eerste tornooitje: Heel slecht, uit de ring geweest, verkeerde galop aangesprongen, overgesprongen in verkeerde galop,... kortom: huilend de proef uit
Geen contact en éénheid, ik zet m'n benen en handen vast en hij loopt zomaar op zich rondjes..
Al ietsje beter maar mijn houding is nog steeds te agressief en ik houd veel te veel vast met handen en benen...
Schouderbinnenwaarts maar volgens mij beetje op het verkeerd moment getrokken, ook weinig achterbeen
Dit is het ongeveer nu, is ook wel van een tijdje terug (maand of 2 denk ik) mijn grootste probleem was toen: minder met m'n handen, minder met m'n benen en meer met m'n zit, op de foto's zie je duidelijk dat ik echt niet op mijn kont zit en mij nog steeds vasthoud met mijn benen en handen, momenteel rijd ik terug zonder sporen en enkel op wedstrijd met om iets meer aandacht te vragen

(zal nog eens foto's nemen en ze plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe het nu op dit moment is)
Laat je even een berichtje achter
Hou het wel vriendelijk

Zeker als je van zo'n tam ponytje komt waar bijna niets bloed in zat