Opzich gaat het heel goed alleen met springen...tja.. Ze wilt altijd super hard op de hindernis af. Nu hebben we een een paar maanden geleden 2 hindernissen gekocht, en begon ik thuis ook te springen. Toen `sprong ik niet zo heel vaak, 1 keer in de 2 weken ofzo thuis, en ik heb op de vereneging de ene week dressuur en de andere week springles. Ik werd en opgegeven moment een beetje bang van dat ze zo hard ging, want zodra ze de hindernis zag ging ze der als een speer overheen. Ze vind het hartstikke leuk en ze weigert bijna nooit, ik denk dat ze ongeveer 3 of 4 keer heeft geweigerd van al de keren dat ik met der heb gesprongen.
Nou had ik in mei ongeveer een onderlingen springwedstrijd, daar heb ik aan meegedaan. Ik werd 2e, omdat er heel veel mensen niet foutloos waren, en ik een balkje had in de barage, maar ik had maar 38 stijlpunten
. Dat kwam omdat mijn instructrice zegt dat ik hem iedere keer in de hoek of tegen de kant ff moet zetten, dat had ik dus ook gedaan, vandaar. Nu ben ik de laatste tijd meer gaan springen thuis en het gaat super goed. Ze is heel rustig en als ze een sprintje wilt trekken kan ik der ook al wat opvangen. Maar nu had ik gister weer springles op de manege en dan is het weer ergens anders, en er zijn meerdere pony's bij, en ze begon al weer. Ik deed precies het zelfde als thuis maar ze ging steeds heel hard. Mijn instructrice zei dat ik hem maar weer stil moest zetten na de hindernis, en zo lang mogelijk op de hoefslag blijven voor dat k de hindernis aanrijd. Opzich werkte het wel, maar toch nog niet zoals ik wil. Nou is er over 2 weken weer een onderlingen springwedstrijd bij ons, en ik heb me er voor opgegeven maar ik zit er over te denken om dat weer af te zeggen, want ik heb geen zin om weer dat ge*** te hebben en hem elke keer stil moet zetten. Dat ze voor de hindernis nou wat harder gaat oke, maar in de bochten wil ik gewoon dat ik der bij me kan houden, en dta lukt me echt niet. Ik wil heel erg graag gaan starten met springen, maar niet als het zo gaat.Heel veel mensen zeggen altijd joh laat der maar gaan ze springt wel, maar ja ik wil toch dat ik er bij me kan houden en vooral inde bochten, ik bedoel ja ik neem aan dat een paard niet weet in een parcour welke van de zoveel andere hindernissen die moet nemen?!
Weten jullie misschien wat ik er aan kan doen? Thuis is ze heel erg rustig, daar gaat ze helemaal niet zo hard over de hindernis.
Alvast heel erg bedankt
en sorry voor het lange verhaal

nu 45)