Droompaard @ work voor de 1e keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Droompaard @ work voor de 1e keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:30

Vorige week donderdag heb ik voor het eerst op mijn droompaard gezeten. Dit is helaas uitgelopen in een val, wat de nodige consequenties met zich meebracht. Ik werd afgevoerd naar het ziekenhuis met 2 gebroken ribben, gescheurde banden van me sleutelbeen, een gaatje in mijn long en kneuzingen.
Helaas zijn er nadat dit gebeurd is allemaal verhalen de ronde gegaan, over mij, over dit paard, over de medewerkers, over de stoeterij waar hij vandaan komt en noem maar op. Allemaal zwartmakerij helaas, ik vind t heel erg.
We waren dan ook superblij dat er foto's waren gemaakt, maar per abuis zijn die van de camera gewist. Ik heb alles op alles gezet en de foto's met een recovery programma en met behulp van mijn beste vriendin teruggekregen. Ik ben er zeer trots op en wil ze graag met jullie delen, om hem te laten zien maar ook zeker om alle zwartmakerij de wereld uit te helpen!!!

Ik wil jullie voorstellen aan Valiant, een 5 jarige KWPN ruin van Democraat x Inspecteur. Valiant is geboren op stoeterij Sollenburg http://www.sollenburg.nl waar hij nu ook nog steeds staat. Dit ritje was een proefritje, omdat ik toch wel heel serieus aan het nadenken ben dit paard te kopen als het allemaal gaat.

De eerste paar minuutjes dat ik erop zit... wat een geweldig ding..
Ik moest wel heel erg aan hem wennen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ritje heeft bij elkaar niet langer dan 10 minuten geduurt helaas..
Commentaar mag je geven, maar onthoud dat dit de eerste keer is dat ik op Valiant gezeten heb. Ik weet dat mijn houding bagger is, ik werk eraan.
Meer foto's van de hopelijk 2e proefrit volgen pas over een aantal weken, eerst even herstellen Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil bij deze graag Petra (terorita@bokt) onwijs bedanken, ten eerste voor het maken van de foto's maar ook voor alle steun en toeverlaat bij alles tot nu toe!! Je bent een topwijf! Uiteraard geldt dat ook voor mijn andere lieve dinnetjes uit het Almeerse Bokkers topic.

En iedereen die dit leest en rare verhalen heeft rondgehangen, zie met eigen ogen wat een geweldig, vriendelijk, leergierig, prachtig paard dit is... en zo ook de mensen die op Sollenburg werken en de paarden die daar staan!

brudoe

Re: Droompaard @ work voor de 1e keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:36

Lang gewacht maar ze zijn het waard! Valiant is echt een mooi paard! Veel plezier er nog mee Lovers *grijns*

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:37

Gelukkig dat we alle foto's weer terug hebben kunnen halen Haha!

Hij is echt heel gaaf Patries Vingers aflikken

Wel jammer dat het zo heeft moeten eindigen.. Trek je niets aan van die praatjes. Jij weet wel beter hoe hij is. Jammer dat de meesten al gauw het paard de schuld geven...

Maar je staat er echt super op en aan het einde zie je dat je al goed aan hem gewend raakt en dat hij nagevelijker word..

Echt super!!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:38

wauw patries, dat heb je echt super gezegt!!!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:40

tessie1985 schreef:
wauw patries, dat heb je echt super gezegt!!!!

Dacht ik ook Schijnheilig
Nog even en wij crossen weer samen door de bossen Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:42

Gaaf paard hoor , hoe kwam het dat je er afgevallen was.!
Sterkte met herstellen ennne je wee het zelf altijd beter he als de praatjesmakers!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:44

Kimmie_girl schreef:
Gaaf paard hoor , hoe kwam het dat je er afgevallen was.!
Sterkte met herstellen ennne je wee het zelf altijd beter he als de praatjesmakers!

Hij nam een spurtje in galop, ik verloor mijn evenwicht en kwam gewoon heel ongelukkig tegen de bakrand aan...

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:47

Wat super hoe je er mee omgaat en jullie zijn echt een leuk stelletje!
Hopelijk koop je hem Lachen

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:48

Helemaal top tries!
Eindelijk je droompaard..
Jammer dat het zo is afgelopen, maar gelukkig staat hij nog gewoon op je te wachten als alles weer goed gaat met je.. Haha!

Jullie komen er vast wel!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:50

Als je er nog geen 10 minuten op hebt gezeten vind ik dat je al wel snel gaat galoperen en meteen naar de nagefelijkheid rijden? Of was 'ie al warmgereden?

Verder kantelt hij zijn hoofd in de bochten.
Je houding vind ik niet zo bagger hoor! Knipoog
Wel goed van je dat je hem nog een kans geeft, schrok hij ergens van die 'ie ging rennen?

Succes ermee verders!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:52

Blueberry schreef:
Als je er nog geen 10 minuten op hebt gezeten vind ik dat je al wel snel gaat galoperen en meteen naar de nagefelijkheid rijden? Of was 'ie al warmgereden?

Verder kantelt hij zijn hoofd in de bochten.
Je houding vind ik niet zo bagger hoor! Knipoog
Wel goed van je dat je hem nog een kans geeft, schrok hij ergens van die 'ie ging rennen?

Succes ermee verders!

Hij was al warmgereden Knipoog
En kantelen idd, was mijn schuld mijn teugels zijn veuls te lang daar Bloos
Hij schrok nergens van, hij ging gewoon even hard. Paard was wennen, zadel zat voor geen meter, ik raakte uit evenwicht en in een iets te scherpe bocht lag ik eraf.. kan gebeuren Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:53

Dan heb ik niks gezegd natuurlijk Haha! Knipoog

Kan gebeuren idd, wel flink balen dat je dan meteen zo ongelukkig valt! Die mensen van de stoeterij zullen zich ook wel banketstaaf hebben gevoeld dan denk ik.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:54

Oooh, ik ben zo blij voor je dat de foto's terug zijn! Heerlijk om nu te kunnen zien waar je het al die dagen over hebt gehad. You are made for each other!! Nu ff lekker rustig aan doen zodat je over een tijdje een tweede proefrit kan gaan maken op je grote liefde!!

Ik zie je big smile!! Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:55

Nouja meid lekker herstellen en dan weer een nieuwe kans toch!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:56

Kimmie_girl schreef:
Nouja meid lekker herstellen en dan weer een nieuwe kans toch!

Zo'n lekker ding laat je toch niet gaan?? Bloos

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:57

saroanda schreef:
Oooh, ik ben zo blij voor je dat de foto's terug zijn! Heerlijk om nu te kunnen zien waar je het al die dagen over hebt gehad. You are made for each other!! Nu ff lekker rustig aan doen zodat je over een tijdje een tweede proefrit kan gaan maken op je grote liefde!!

Ik zie je big smile!! Haha!

--> Haha! Haha! Haha! Haha! <--

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:59

Valiant is erg mooi... spiek steeds even naar zn mooie hoofdfoto op de site van solleburg.. Hoorde van Ter het hele verhaal van de week. Fijn dat je weer op bokt bent... hoe gaat het nu met je? Trek je niks aan van alle rare verhalen... een ongeluk zit in een klein hoekje...

En voor Ter en alle andere mensen van Sollenburg jullie weten beter dan die stomme roddels... Jullie doen eerlijke zaken en denken in het belang van de paarden. Ga gewoon lekker zo door, is allemaal afgunst.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:01

Als ik jou zie zitten ziet het er ook niet bepaald 'stevig' uit om het zo maar te noemen. Zo verbaasd sta ik dan ook niet als je zegt dat je je evenwicht verloor. Ondanks wel een leuk paardje, succes met je beslissing en beterschap!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:02

mooi paard!
veel succes en plezier er nog mee!

tja heb ik vorig jaar ook gehad met een manege pony tegen een hek gevallen alleen ik kwam goed terecht Bloos

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 22:03

Sansje schreef:
Valiant is erg mooi... spiek steeds even naar zn mooie hoofdfoto op de site van solleburg.. Hoorde van Ter het hele verhaal van de week. Fijn dat je weer op bokt bent... hoe gaat het nu met je? Trek je niks aan van alle rare verhalen... een ongeluk zit in een klein hoekje...

En voor Ter en alle andere mensen van Sollenburg jullie weten beter dan die stomme roddels... Jullie doen eerlijke zaken en denken in het belang van de paarden. Ga gewoon lekker zo door, is allemaal afgunst.

Het gaat opzich goed, dank je Haha! Die pijn is niet grappig maar het gaat weer over Ja
En ach.. je wil je er ook niets van aantrekken maar als je erbovenop zit doe je dat automatisch.. ook als je ziet wat het met de mensen uit je omgevind doet Knipoog

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:15

Nou, als je het zelf ziet als een 'ongelukje' waar het paard ook weinig aan kan doen zou ik me er niks van aantrekken. Natuurlijk is het vervelend als een rit, en al helemaal een proefrit zo afloopt. Ook voor de verkopers.

En ik weet niet wat voor verhalen er nu de ronde doen, maar de familie Zekveld (Stoeterij Sollenburg) en medewerkers zijn zeer prettige mensen. En zeker kundig.

Succes met je herstel en je volgende rit! En als het je droompaard is, dan zou ik me niet van de wijs laten brengen!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:19

eindelijk zijn daar dan de foto's!!!
mmeeeennn wat was je blij dat je d'r eindelijk op zat..
en meennn wat eindigde dat in een drama.
zwaar bagger voelde we ons..
kwa comentaar zeg ik lekker niets..stond er bij en keek er na,
enige wat ik zag was een big big smile op je gezicht en toen boem. jammer jammer jammer..
maar die volgende keer gaat komen!!, daar zijn we van overtuigd.

enne thankx Knipoog

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:28

ja ik ken je zwartmakkerij daar niet,

maar laat je nooit iets wijsmaken,
als jij verder wilt met dit paardje,moet je dat gewoon doen.

Niets aantrekken van andere mensen Knipoog
(heeft ervaring Tong uitsteken )

nog veel succes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:41

Hij is in iedergeval geweldig Patries!
Ik hoop dat het 2e proefritje beter gaat Lachen Maar dat zal vast wel, ik ben in ieder geval blij dat je door dit niet angstig bent geworden en straks gewoon weer op hem stapt!

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:38

Wat een knappe jongen!!! Lovers
Super leuke foto's patries, echt een "droompaard" Vork
Jammer van de eerste proefrit, dat die zo moest lopen, de 2e word vast beter Haha!
Hopelijk kan je die snel rijden, hoop dat het wat word meid, je verdiend het Kusje