Lynn_Nikita schreef:ik vind pony ook erg iel uitzien en erg gespannen lopen op sommige foto`s
op zo`n manier zijwaards rijden ... niet mijn keuze
met slecht passend zadel al helemaal niet mijn keuze
en paardje mag af en toe op de wei?? waarom maar af en toe?
ruiter moet ook uitkijken dat die niet teveel naar vorengaat hangen, meer rechtop zit en tenen naar binnen draaien
handen op laatste foto staan te ver uit elkaar en op andere foto te laag
Misschien voor een volgende keer, even anders formuleren en je commentaar zal meer gebruikt worden.
Verder mis ik veel dingen.
Waarom niet op deze manier zijwaarts?
Waarom niet teveel naar voren leunen
Hoe tenen naar binnen draaien?
Ik zal je even helpen, laat ik namelijk zelf al een heel eind komen.
Ik vind de pony er wat iel en onderontwikkeld uitzien, is het wel verstandig er dan al op te ga rijden? Weet je de rede waardoor hij er zo uit kan zien, misschien iets medisch? Verder vind ik het beeld nog wat gespannen, en kun je misschien beter nog een stapje terug doen. Waarom laat je je paard op deze manier zijwaarts gaan, in mijn ogen is dit niet echt een goede manier omdat.... (kan niet in jou hoofd kijken), verder denk ik dat het zadel ook niet erg meehelpt aan een ontspannen beeld. Het is te groot, kantelt naar voren en komt van achte omhoog, verder licht het teveel naar voren, en past het dus absoluut niet. Ik zou eerst opzoek gaan naar een passend zadel en er dan pas op gaan zitten, zo doe je meer slechts dan goeds.
Waarom mag het paardje maar af en toe op de wei, een pony als deze zou dat juist goed kunnen gebruiken.
De ruiter zit vrij netjes, maar er zijn nog wel een paar verbeter punten. Ze moet opletten dat ze niet teveel voorover gaat zitten wat waarschijnlijk te maken heeft met dat ze haar benen niet genoeg onder zich houdt, en met de onervarenheid van de pony. Zoals ik net al benoemde mag ze dus ook haar benen meer onder zich houden, dus wat naar achter vanuit haar heup zodat er een rechte lijn ontstaat van schouder via heup naar hak, ook zou ze haar benen vanuit haar heupen wat naar binnen kunnen draaien zodat knieën netter aan komen te liggen en tenen wat meer naar binnen gedraait worden. Ook zou ze op haar handen kunnen letten, af en toe houdt ze deze wat breed of wat laag, dan zet ze ze vast en dat zal de pony niet helpen het bit te accepteren, en hem juist laten zoeken naar een uitweg en zo nooit de juiste aanleuning aannemen en juist achter de teugel gaan kruipen of zijn hoofd omhoog met boogjes in de teugels.