Sinds 5 April dit jaar ben ik het bezit van een 5 jarige KWPN Merrie, Volley ook wel Fool genoemd. Haar vader is Elmshorn en daarachter zit weer Zuidhorn, spring gefokt dus. Vandaag hebben we voor het eerst een wedstrijdje gereden en ze was echt zooo braaf
Een hoop gezeur maar we hebben gereden haha. Ik was veels te vroeg (wou 1½ uur eerder zijn dan ik moest rijden om haar rsutig te laten wennen en gewoon alles lekker releaxed te kunnen doen) Nouja, starttijden waren allemaal gewijzigd dus was ik ruim 2 uur te vroeg! Nouja lekker laten wennen en ze was echt super relaxed en het maakte haar allemaal niet zo heel veel uit, ze vond het wel gezellig al die andere paardjes. Nouja toen scheen het in te lopen dus ik stress en gaan opzadelen, viel dat allemaal wel mee, en dan... daar zit je dan. Nouaj reed met elastiek in, omdat ze soms gewoon heftig kan reageren en dan ook omhoog komt en met stiek komt ze niet omhoog, mocht met inrijden want dat mocht ook niet bij officiele wedstrijden, nouja het was gewoon omdat het eerste keer was en het dan gewoon liever even kwartiertje met dat ding rij, dan een gevecht aan gaan als ze wel idioot ging doen... Toen vervolgens komt de mevrouw die het 'organiseerde' naar mijn meoder toe dat je geen 2 proeven mag van de jury, behoorlijk kút eigelijk, wou gewoon eerste proef lekker rijden en 2e proef dan voor het 'echie'. Maarja toen zei mijn moeder voor de grap "Ga je toch springen?" Nouja, stond 30 cm, en na degene die toen in het parcours reed ging het naar 40 cm, nou dat durven we wel, toen snel geregeld en dat mocht. Maarja had eigelijk niks bij me op bandage's en springschoenen na, dus daar maar mee gesprongen, toen is met het springen achterste bandage's los gegaan
Maar gelukkig is dat allemaal goed afgelopen. Parcours niet kunnen verkennen omdat ik echt op laatste moment mee ging springen, barrage niet naar gekeken, zouden we toch niet hoeven rijden
Nou daar gingen we ring in, ze was echt super braaf. Ze sprong alles en we waren dus.. FOUTLOOS... Nou oké, toen moesten we dus ook nog barrage
Gelukkig werd ik geholpen, en ook de barrage waren we foutloos, super peerd
Ik had 52 stijlpunten en als het niet HC was, was ik gewoon eerste geweest, het is dan wel voor Fool nog niet eens de moeite om haar benen om te tillen maar wel voor ons een stap vooruit, ik ben zelf nogal angst haas met springen maar het ging echt zo lekker en voelde errug goed aan 
Toen de dressuur, ze had wat gezien in de achterste hoek en liep dus vreselijk te etteren ik was haar gewoon weg kwijt in de proef en was allemaal net te gehaast en konden we gewoon niet de puntjes op de I zetten en we hebben aantal keer bordje aangereden of zelfs uit de ring, maarja, het intresseert me eigelijk helemaal niks, ze is met 4 benen op de grond gebleven dus ik ben errug tevreden
Toch nog 186 punten, en vond dat er voor een onderlinge toch nog wel redelijk streng gejureerd werd eigelijk dus punten zouden niet heel veel verschillen met federatie wedstrijden denk ik 
Toen moesten we nog parade rijden, ik verwachtte dat Fool dit niet zo heel leuk zo vinden, maar tegendeel was waar. Ze vond het errug leuk. Ik kon me behoorlijk irriteren maar dat hou je altijd.
Het was iig een super ervaring voor ons beide en we hebben echt ontzettend genoten.
4 November zijn we weer van de partij, dat is de eerste binnenwedstrijd, voor de geintresseerde we gaan 1 B proefje, 1 L1 proefje, 1 × 40 cm en 1 × 60 cm springen
Heb er nu al zin in. We gaan ook onze startkaart aanvragen en miss 2/3 keer tot eind van het jaar officieel starten 
Zo dit een behoorlijk verhaal geworden maar zal nu eindelijk eens de foto's showen

Groeten/aanmelden:
"Denise van Glasenap met Volley, parcours onbekend
"

Dressuur:

Parade en prijsuitreiking:

Beetje vreemde foto

Mijn moeder weet niet wat inzoomen is dus heb ze allemaal meoten bewerken vandaar de heeeele beste kwaliteit

Fool moest ff intressant doen hoor

Okee, das nou net even teveel maar het gaat zeker wat worden!
Succes meid!